Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan prøve epla.no. Der ligger alt klart, så du slipper jobben med å sette opp avanserte greier selv.

Skrevet

Wordpress har også en del ferdige maler som kanskje kan benyttes. Men da må du jo helst få deg et domene og få noen til å hoste siden for deg.

Skrevet

Få deg et stabilt webhotell med god oppetid og lær om übercart eller zencart. Begge er open source nettbutikker (gratis å laste ned & å bruke) og de anbefales på det varmeste.

Skrevet

Det kommer helt an på hva det er du selger, og hvor god du er på data og om du kan noe om nettsider fra før av.

Det er ikke bare bare å lage nettsider med shopping cart, har prøvd selv, og ga opp.

Jeg lager smykker selv, og selger på nettsider jeg har bygget selv med Dreamweaver. Fordi smykkene er unike er det lite poeng å bruke shopping cart. Det jeg gjør er at jeg legger ut bilder av smykkene med beskrivelse og pris, og så har jeg et bestillingsskjema. Men selv dette krever en god del arbeid, både med nettsiden, og med å forberede bilder av smykkene.

Epla eller etsy er gode alternativer, har ikke brukt dem selv, men hvis du ikke kan så mye om webdesign, så er det nok det enkleste. Ellers kan du jo også prøve eBay.

Et tredje alternativ er å lage en blogg - men det blir nok mer for å promotere smykkene enn å faktisk selge gjennom siden. Wordpress er en slik bloggtjeneste, men det finnes flere der ute, f.eks. blogg.no

Skrevet

Enig med Grethe, hvis du kun skal selge noen få, egenproduserte smykker, så er det langt bedre å snakke med kunden via epost eller telefon fremfor en shoppingcart.

Det er også veldig sant det hun sier om blogg for å promotere smykkene. Kanskje du tom kan gi bort smykker til noen av de populære bloggerne. Da skjer det fort at de skriver om deg og linker til en eventuell webside hvor andre kan kjøpe dem. :)

Skrevet

Tusen takk for mange fine svar :)

Dere er så gode!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...