Gå til innhold

Fruen hundser meg

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Magnus_*
Skrevet

Er litt sur nå. Så for meg en romantisk kveld med fruen (hun snakket om at det skulle vi i kveld) Jeg stakk tidligere fra jobben, innom en butikk som selger morsomme sex leker. Hun kom hjem kl. 17:50, normalt ferdig på jobb kl. 15:30 (sa i SMS at hun skulle slutte kl. 14:30). Så spiser vi middag og en venninne ringer og vil ha henne til å bli med å kjøpe julegaver.

Kjære, du sørger for å få ungene i seng, ikkje sant? Dette ble jeg servert etter middagen. Ikke et spørsmål engang.

E dritt sur.

I utgangspunktet har jeg tatt juleferie, men sendte henne nettopp en melding om at det blir ingen juleferie, uten om rød dagan. Jeg skal jobbe L A N G dag i morgen, dvs. at jeg ikke er hjemme for ca. kl. 19:00. Da kan jeg jo avspassere en annen gang.

Er det på tide å bytte ut dama?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg regner med at dette er tull? :klø:

Skrevet

Tull eller ikke, det er lov å stå på sitt og si at hun ikke trenger å gå ut, siden dere har planlagt en spesiell kveld hjemme. Kanskje hadde hun rent glemt det bort i all julestria. Men selvfølgelig, er du ikke interessert i å kommunisere med henne, så blir det vrient.

Gjest Gjest_Magnus_*
Skrevet
Tull eller ikke, det er lov å stå på sitt og si at hun ikke trenger å gå ut, siden dere har planlagt en spesiell kveld hjemme. Kanskje hadde hun rent glemt det bort i all julestria. Men selvfølgelig, er du ikke interessert i å kommunisere med henne, så blir det vrient.

Ikke noe tull. Sånn er det ofte. Avtaler blir gjort. Man planlegger, legger ting for rette og så blir det som dette.

Jeg er meget oppegående mann, utdannet i en god jobb, tjener godt over gjennomsnittet x 3.

Skal man finne seg i slik oppførsel?

Gjest Gjest_Wilma_*
Skrevet

Nei. Selvsagt ikke dette er respektfull oppførsel.

Men det kan ikke hun vite at du synes dersom du aldri har fortalt henne det...

Det er nok litt tidlig til å bytte henne ut,men ikke for tidlig at dere tar dere en prat.

Skrevet
Er litt sur nå. Så for meg en romantisk kveld med fruen (hun snakket om at det skulle vi i kveld) Jeg stakk tidligere fra jobben, innom en butikk som selger morsomme sex leker. Hun kom hjem kl. 17:50, normalt ferdig på jobb kl. 15:30 (sa i SMS at hun skulle slutte kl. 14:30). Så spiser vi middag og en venninne ringer og vil ha henne til å bli med å kjøpe julegaver.

Kjære, du sørger for å få ungene i seng, ikkje sant? Dette ble jeg servert etter middagen. Ikke et spørsmål engang.

E dritt sur.

I utgangspunktet har jeg tatt juleferie, men sendte henne nettopp en melding om at det blir ingen juleferie, uten om rød dagan. Jeg skal jobbe L A N G dag i morgen, dvs. at jeg ikke er hjemme for ca. kl. 19:00. Da kan jeg jo avspassere en annen gang.

Kva i alle dagar er det du driv med, mann?? Skal du straffe henne for å treffe venner ved å berre forsvinne (arbeide overtid)?

Mest truleg så kjem ho ikkje til å sjå samanhengen her, og berre tru at du ikkje gidd å bruke tid på henne i jula. Og drittsekk-stempelet er vel ikkje det du er ute etter å oppnå her, er det vel?? :yvonne:

Gjest Gjest_Magnus_*
Skrevet
Nei. Selvsagt ikke dette er respektfull oppførsel.

Men det kan ikke hun vite at du synes dersom du aldri har fortalt henne det...

Det er nok litt tidlig til å bytte henne ut,men ikke for tidlig at dere tar dere en prat.

Det prates og prates og vi blir enige. Avtaler blir brutt, uten å mokke. Det er så selvfølgelig.

Kommunikasjon: Hun får høre i morgen hvor skapet står :-)

Gjest Gjest_Magnus_*
Skrevet

Kvinnfolk er merkelige vesener. Tar alt for gitt. De aner ikkje ka de har før de har mista det.

Til en annen i tråden: Jobbe overtid i morgen fordi jeg skal ta med en av ungene i en uke i februar neste år til Danmark for å treffe sin bestemor.

Er ingen drittsekk og kommer aldri til å bli heller. Ikke ufrivillig i hvert fall :-)

Skrevet
Er ingen drittsekk og kommer aldri til å bli heller. Ikke ufrivillig i hvert fall :-)

Nei, nettopp! Du er ingen drittsekk og derfor bør dine handlingar være logiske og gjennomtenkte. Dette må du også kommunisere, ellers så trur ho at du -vips- har blitt ein drittsekk. Og det vil du jo ikkje.

Du må seie til henne: eg skal jobbe overtid som reaksjon på at du bryt avtalane våre. Då føles det som om du gjev katta (bruk gjerne eit anna ord om du vil) i meg!

Lukke til! Du verkar som ein oppegåande type som ho heilt sikkert ikkje vil miste. Men du veit, det er så fort gjort, å ikkje tenke seg om i dei små tinga som vi gjer i kvardagen.

Gjest Gjest_julenissen_*
Skrevet

Girl power--- du fortjente det sikkert !

Skrevet
Girl power--- du fortjente det sikkert !

Det heter Girl POWER, tulling!

:natti:

Skrevet
Ikke noe tull. Sånn er det ofte. Avtaler blir gjort. Man planlegger, legger ting for rette og så blir det som dette.

Jeg er meget oppegående mann, utdannet i en god jobb, tjener godt over gjennomsnittet x 3.

Nei, nei. Men det hjelper ikke at du bare godtar det uten protester og lar henne stikke ut for å handle. Bryter hun avtalene, protester der og da, isteden for å surmule i etterkant. Hun kunne ha glemt det i julestria. Hadde hun gått til tross for påminnelsen, da hadde du hatt helt rett i dine reaksjoner.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Håper dette er en ekte tråd. For to slike idioter fortjener hverandre.

Skrevet

så du fortjener mer respekt fordi du tjener mye penger?

ok.....

dette er da en helt vanlig problemstilling i et forhold, og det er da ingen som vurderer å bytte ut mannen/kona og familie fordi man er litt tankeløs avogtil og glemmer avtaler.

har du spurt henne direkte ut - ikke ove sms hvorfor hun glemmer disse avtalene, og forklart hva det betyr for deg?

du kan jo ikke bli pottesur hver eneste gang uten å forklare hvorfor?

foreslår at du begynner med det, og roer deg ned et par hakk.

så kvinner er merkelige vesener og utakknemlige fordi kona di glemte en avtale midt i julestria? ok......

Skrevet
Kvinnfolk er merkelige vesener. Tar alt for gitt. De aner ikkje ka de har før de har mista det.

Dette er feil, det er svært mange kvinner som ikke er sånn. Rett og slett.

Du hadde sett for det noe, hun valgte å gjøre noe annet, du ble skuffet. Da må du si det til henne.

Si at du hadde gledet deg, og at om dere har en avtale så setter du pris på å ikke bli dumpet øyeblikket før.

Sånn du oppfører deg nå, høres du ut som en furten fjortis, "Nå dumper jeg henne, jeg tjener jo så bra, hun er en dust, jeg jobber heller overtid!" osv. Om du ikke kommuniserer med henne, så kan ikke hun forventes å forstå hvordan du har det.

Skrevet

E dritt sur.

Skrevet

E dritt sur.

En mann som ikke gjør nok hjemme?Kanskje hun er lei av å alltid å få barna i seng osv?

Skrevet

Regner med at dette ikke var et engangstilfelle?

At dette rett og slett var den berømte dråpen som fikk begeret til å flyte over.

Prøv å få satt deg ned med henne, forsøk kvinnespråk. ;)

Forklar henne det at når hun stadig vekk bryter avtaler med deg, så sårer det deg. At du ikke føler deg verdsatt.

Forsøk å finne ord til henne om dette.

Det kan hende du er heldig og hun forstår hva du mener.

Lykke til.

Skrevet

Er du lei av at hun bryter avtaler hele tiden, så si i fra til henne. Ellers vil hun trolig bare fortsette. Hvis det ikke hjelper, så kan du heller vurdere å dumpe henne.

Synes enkelte gir opp for lett uten å prøve å få forholdet på rett kjøl igjen. En kan ikke bare vente på at den andre skal ta initiativet til å fikse problemene, uansett hvor mye en mener at den andre har "skylden" for problemene.

Vil en redde forholdet, så ta første steget - NÅ. Hvis ikke, så avslutt forholdet. Er ikke vits å være sammen hvis en ikke ønsker å kjempe for det. Er nok av forhold som har gått dunken fordi "det er jo den andre sin feil, og derfør bør h*n ta initiativet"

Skrevet

Ja.

Ikke prøv deg på "kvinnespråk". Hun vet mye mer om det enn deg, og hun skjønner forbanna godt hva hun driver med.

Kjør maktlinjen. Du bestemmer, slik vil du ha det og blir det ikke slik kan hun pelle seg ut. Du er en mann, ikke sant?

Hun vil trolig først skrike og bære seg, stikke av, for deretter å komme krypende tilbake igjen. Om hun ikke kommer tilbake, good riddance.

Norske menn må slutte å være så jævlig pinglete.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...