Betina Skrevet 22. desember 2009 #1 Skrevet 22. desember 2009 Sitter og ser på animal planet, og i usa har de jammen et supert dyrepoliti!! Jeg vil også ha sånn i vårt land! Hadde søkt jobb på flekken
Gjest Huffsa Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Fordi staten ikke gidder å bruke penger på det. Vi har jo mattilsynet..
Gjest Syrin_Ulven Skrevet 22. desember 2009 #3 Skrevet 22. desember 2009 Sitter og ser på animal planet, og i usa har de jammen et supert dyrepoliti!! Jeg vil også ha sånn i vårt land! Hadde søkt jobb på flekken Det hadde eg også
miss daisy Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 Dyrevernorganisasjonen SPCA som det vises på Animal Planet er finansiert av private donasjoner.
Harlekin Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 Jeg tror ikke den jevne nordmann er villig til å være med å finansiere et slikt dyrepoliti Men jeg synes absolutt at vi burde hatt noe slikt. Mattilsynet er jo en vits, hva har mat med dyrevelferd å gjøre?
Gjest Huffsa Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 Dyrevernorganisasjonen SPCA som det vises på Animal Planet er finansiert av private donasjoner. Det er også dyrebeskyttelsen. Vi har dem fortsatt. Kunne godt gitt 400 i mnd dersom vi hadde hatt det.
Gjest Gjest* Skrevet 22. desember 2009 #7 Skrevet 22. desember 2009 USA har, Storbritannia har - til og med Sør-Afrika har dyrepoliti. Dessverre prioriterer den norske staten kun menneskers velferd, ikke dyrenes. Jeg mener det er rom for begge deler, skulle ønske de med innflytelse mente det også. Skulle stilt om på flekken som frivillig i en lignende organisasjon her i Norge og gjerne donert penger - det er en skam at vi ikke hjelper dyr i nød. Dyrevernalliansen har levert en forespørsel om dyrepoliti, men blir ofte avfeid med "vi har ikke nok ressurser til det vanlige politiet, hvorfor i alle dager skal vi da ha et eget som verner og beskytter dyr". Makan til trangsynthet. "Kan vi ikke hjelpe alle mennesker, skal vi ihvertfall ikke hjelpe noen dyr". Vi får håpe at de snart kommer på bedre tanker eller at noen starter en lignende organisasjon på frivillig basis. Vi har sett nok dyretragedier og vanskjøttsel av dyr. http://www.dyrevern.no/Emner/forbruker_og_...ov_og_rett/8534 <--nyttig link.
miss daisy Skrevet 24. desember 2009 #8 Skrevet 24. desember 2009 SPCA har myndighet til å konfiskere dyr og har godt samarbeid med politiet og rettsvesenet. Selvfølgelig kunne det vært ønskelig i Norge også, men vi har allerede et underbemannet politi, et tidspresset rettsvesen så med en slik situasjon i norge pr. i dag, ville det ikke fungert. Donasjoner for å klare å holde et slik apparat som SPCA i gang, er i million kr klassen fra rike dyreelskere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå