Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #1 Skrevet 22. desember 2009 hvordan fungerer dette i praksis en uke med røde dager, som denne uka her?
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 hvordan fungerer dette i praksis en uke med røde dager, som denne uka her? Hva er egentlig spørsmålet?
Renesmee Skrevet 22. desember 2009 #3 Skrevet 22. desember 2009 Jeg er 50% sykemeldt , og har en avtale med sjefen min for når min arbeidstid er. Hvis du f.eks har avtale med sjefen om at du jobber Tirsdager, onsdager og fredager, vil jeg se det som naturlig at du denne uken bare jobber tirsdag og onsdag f.eks - siden fredag er en røddag. Jeg regner med at du ikke kan komme og gå som du vil , men at du har en arbeidstid å forholde deg til? Min arbeidstid med 50% sykemelding er 8-12 hver arbeidsdag. Siden vi holder stengt på julaften holder det denne uken at jeg er tilstede 8-12 mandag t.o.m onsdag.
Gjest ts Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 spørsmålet var ang 20 % sykem, hvordan det fungerer denne uka her som det er 2 røde dager. Er en uke en uke uansett hvor kort eller vil det si at jeg skal jobbe de 3 andre dagene fordi jeg får fri de røde. Skjønte dere det?
Renesmee Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 Leste du svaret mitt da? Når du er sykemeldt er det vanlig å ha avtale med arbeidsgiver om når du er tilstede og når du ikke er det. Med 20% sykemelding har du kanskje fri en dag i uka? Dersom denne dagen vanligvis er en fredag får du ikke en ekstra fridag fordi den vanlige fridagen din faller på en røddag denne uken.
Gjest ts Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 leste ditt svar, men det var spm fra første svarer også ;-) jeg har ikke hatt noen fast dag, men arb giver påstår det..
Renesmee Skrevet 22. desember 2009 #7 Skrevet 22. desember 2009 Ja, det er jo normalt å ha fast arbeidstid også når man er delvis sykemeldt
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #8 Skrevet 23. desember 2009 leste ditt svar, men det var spm fra første svarer også ;-) jeg har ikke hatt noen fast dag, men arb giver påstår det.. Mener du at du skal jobbe 20% av det som ikke er "røde dager/timer"?
Gjest H Skrevet 23. desember 2009 #9 Skrevet 23. desember 2009 Du skal jobbe prosentvis. Altså dele de arbeidsdagene du har denne uken og deretter trekke fra sykeprosenten. DEt spiller ingen rolle om det i utgangspunktet var valgt en fast dag - det kan flyttes.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå