Gå til innhold

miljøtips utenom det vanlige!

Gjest mymlen

Anbefalte innlegg

Gjest Raptuza

Spar strøm med å ikkje ha på vaskemaskina og oppvaskmaskina samtidig, men etter tur. Unngå tørketromling, strømsluk...Gå over til miljøvennlig vaskepulver/skyllemiddel som Neutral.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest brutal_mann
Spar strøm med å ikkje ha på vaskemaskina og oppvaskmaskina samtidig, men etter tur. Unngå tørketromling, strømsluk...Gå over til miljøvennlig vaskepulver/skyllemiddel som Neutral.

Det er ett fett om du kjører vaske- og oppvaskmaskin i parallell eller i sekvens. Og er det mulig å få kjøpt vaskemidler i Norge i dag som ikke er miljøvennlige? :klø:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oh yes, spesielt miljømerkede skyllemidler er vanskelige å oppdrive. Og jo mindre parfyme, jo mer miljøvennlige sier grønn hverdag og så videre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Kjøpe produkter som ikke er dyretestet. Og servietter i øko-bomull eller lignende som du kan bruke igjen og igjen og igjen^^

Silikon former til muffins og kaker, og som bakepapir, mye sånt som du kan bruke igjen og igjen istedenfor å kaste.

Og så kan man lage drikkeglass av glassflaske da, eller lampe :) fryktelig enkelt og flotte gaver el! Snakk om gaver, gi bort opplevelser eller tjenester^^

Eller så har det blitt nevnt mange utrolig bra tips her..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 5 måneder senere...

Ting jeg gjør:

Har sluttet å bruke sjampo. Skyller bare håret med vann eller vasker det med natron eller egg.

Bruker ikke såpe eller andre hudpleieprodukter. Bruker 50/50 vann og eplecidereddik som toner og ellers bare vann. Bruker krystalldeo og planteolje hvis huden er tørr.

Huden min er faktisk bedre enn noensinne, og jeg har alltid slitt med kviser. :)

Til klesvasken bruker jeg såpenøtter og evt. eplecidereddik som skyllemiddel. Eteriske oljer gir god duft.

Til renhold bruker vi hvit eddik, sitron og natron.

Har ikke bil så jeg går eller sykler når jeg skal noe. Evt. kollektivt hvis det er for langt å gå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...