Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Juletanta
Skrevet

Hei dere,

Har dere en fast "meny" dere kjører hvert år? Eller er det mer som vanlig frokost, eller helgefrokost?

Hva har dere på frokostbordet i jula?

Er ikke så dreven i dette, men tenker laks, eggerøre, rester er jo vanlig - men blir ikke det her siden vi skal bort julaften etc. Ellers varme rundstykker, en god ost, bacon?, noe kjøttpålegg som skinke eller sånt, appelsinjuice, kaffe/te/kakao..

Hmmm....

HJELP!

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Vi lager koldtbord som vi har som frokost og kvelds hele julen. Vi pleier å ha flere typer ost (og da mener jeg gode oster fra ostedisken og ikke Norvegia og brunost e.l.), hjemmelaget potetsalat, hjemmelaget majones, juleskinke, diverse salamier, spekeskinke, fenalår, sylte, julepostei, røkelaks, hjemmelaget rødbetesalat, nystekt brød, tomat, paprika, selleri, agurk, druer ++.

Endret av Arkana
Skrevet

Spiser frokost/lunch hos besteforeldrene mine juledagen, med blandt annet forskjellige typer brød og rundstykker, hjemmelaget leverpostei, sildesalat, kryddersild, sennepssild, forskjellige oster, edamer må alltid være med og så bruker det å være ridderost, jarlsberg, geitost osv..

Forskjellige hjemmelagete syltetøy..

Forskjellige kjøttpålegg som fårerull, julesylte, speket fårelår, mòrpølse..

Kaffe, te, juicer, melk..

Laks, eggerøre, kokt egg, gravlaks, forskjellige sauser og senneper..

Mest mulig hjemmelaget av alt! :)

Jeg gleder meg mer til julefrokosten enn til julemiddag hvert år ;)

Gjest Gjest_Sanna_*
Skrevet

Jeg orker ikke julemat hele døgnet, det holder med middag julaften og 1. juledag for mitt vedkommende .. Frokosten er som frokosten ellers i året, havregrøt eller rugsprø med banan :ler:

Skrevet

sylteflesk, lefse og sennep.

det er det jeg spiser til frokost hele julen.

ellers er det mye annet som okserull, llammerull, div oster, multesyltetøy, kald ribbe, roastbeaf, sursil, tomatsild ++

frokosten er den viktigste i julen for min del.

Skrevet

Må ha sild, tomatsild, sursild, sennepssild... med masse egg, poteter og rømme til. Dessuten røkelaks og eggerøre, rakfisk med masse rødløk, kald ribbe og helst fiskekabaret med tartarsaus. Gleder meg :)

Skrevet

Julefrokosten er en litt utvidet versjon av brød og pålegg. Det som er ekstra i jula er:

Sylte, lefse, sennep

Lammerull

Tomatsild, sursild, sennepsild el.l.

Egg m/juleansjos

Hjemmerørt jordbærsyltetøy

Edamerost (men den har vi gjerne tjuvstartet med på forhånd)

Skrevet

Jeg må ha:

- Røkelaks

- Eggerøre

- Varme rundstykker (grove og fine)

- Gjerne rester av julemiddagen

Ellers synes jeg dette også hører med til en julefrokost:

- Edamerost

- Leverpostei

- Sild

Og vanlig pålegg som ost og kjøtt og tomat og agurk i skiver. :)

• 9 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...