Gjest Gjest_mia_* Skrevet 22. desember 2009 #1 Skrevet 22. desember 2009 Hei, jeg leier en sokkelleilighet og deler trådløst nett med de som bor oppe. Har de noen mulighet til å se hvilke nettsider jeg besøker osv? Synes ikke det er så kult hvis de skulle se at jeg henger på redtube osv... ?
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #3 Skrevet 22. desember 2009 Det kommer helt an på hvor datakyndig denne personen er det. Hvis man vil og har ønske om det, så kan man se fortløpende all datastrøm som passerer den trådløse routeren in realtime. Tviler på at noen gidder å sitte å se på datatrafikken eller i logg hvis det ikke er noe spesiell grunn til det. Jeg har en trådløs router med mange maskiner tilkoblet, og hvis jeg ser det blinker febrilsk i signallampene konstant over lang tid, så går jeg inn via et eksternt program å ser hva som er årsaken. Hvis en pc er infisert av virus, så kan den generere voldsom trafikk på intern-nettet. Som regel er det en av tenåringene i huset som laster ned store filer, og da ser jeg hvem/hva/hvor. Tror ikke du skal tenke så mye på dette, for de fleste vet knappt hva en router er, og kjenner lite til hva den kan brukes til annet en å gi de tilgang til internett
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 gjeeesp.. litt trøtt, så etter å ha lest innlegget ditt en gang til, så ser jeg at svaret mitt er helt riv ruskende i en annen rettning.. Man kan selvfølgelig ikke se på noen regning om hvor man er på internett. man betaler for å få tilgang, resten er opp til bruker
Gjest Gjest_mia_* Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 Neia, svart ditt var bra, d! Så de kan se de om de går inn på routeren? Men som du sier..hvorfor skulle de gjøre det...det er vel dessuten LOV til å se på redtube uansett?
Gjest Gjest_ostepop_* Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 Neia, svart ditt var bra, d! Så de kan se de om de går inn på routeren? Men som du sier..hvorfor skulle de gjøre det...det er vel dessuten LOV til å se på redtube uansett? Drit i det. Surf der du vil, så lenge det er sider hvor de utfører lovlige handlinger. Snoker de på deg (noe de skal være meget datakyndige forå gjøre) er det snokeren som dummer seg ut
Romvesenet Skrevet 22. desember 2009 #7 Skrevet 22. desember 2009 Hei, jeg leier en sokkelleilighet og deler trådløst nett med de som bor oppe. Har de noen mulighet til å se hvilke nettsider jeg besøker osv? Synes ikke det er så kult hvis de skulle se at jeg henger på redtube osv... ? Det er fullt mulig at den som eier/kontrollerer tilkoblingen kan ha full oversikt over hvem som besøker hva og når av adresser på Internet. Derfor kan det kanskje være lurt å ha et eget bredbåndabonnement via hustelefonlinja eller mobilnettet når man er inne på websider som vedrører ditt privatliv.
Gjest Gjest Skrevet 23. desember 2009 #8 Skrevet 23. desember 2009 Tror du kan ta det helt med ro og føle deg fri til å koble deg til hvilken side som helst. Mest sannsynlig vet ikke vedkommende hva redtube er heller, og hvis, så sitter han kansje selv med snoppen i hånda og frykt i sinnet for at du kan være en datareser og ser hans egene nettvaner Å legge opp egen snor for å surfe på lovlige nettsider, er bare tull å tøys. Skulle du vurdere en annen linje, så kjøper du deg en antenneforsterker til trådløskortet og kobler deg til et åpent nett i nabolaget. Det florerer med usikkrede trådløsnett i boligfelt. Holder jeg pc`n i vinduet her, så får jeg opp over 20 usikkrede nett med brukbare stabile signal.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #9 Skrevet 7. januar 2010 Kjenner meg igjen der altså......... Samboeren min spiller World og Warcraft hele tiden han da...et onlinespiill. 16 timer kan forekomme hos han også, når han har fri fra jobb. På jobbdager blir det "bare" 5-6-7 timer.. *himmler med øynene*. (ja han sitter å spiller nå også, som vanlig). Men hvis jeg skal prøve å si nopen trøstende ord så er det mer "fornuftig" å bruke tiden på slektsforskning enn å bruke tiden til å chatte med folk du aldri har møtt og drepe fantasi-drager sammen med de, med fantasi-våpnet ditt som fantasi-figuren din har...... og dette spillet har ingen ende, faktisk. Det er et nettsamfunn du "lever i". Men jeg skjønner problemet ditt. Bor han på dataen, bor han på dataen. Da har det lite å si om det er spill eller chatt eller forsking eller surfing ass... Jeg har mange ganger seriøst vært inne på tanken å lære meg datateknoligi for å sabbotere hele jævla maskina men en øks hadde helt klart vært enklere og vel så effektivt takk for tipset. *rotter meg sammen med deg* Det er veldig enkelt å gå innpå ruteren å sjekke hvilken maskiner som har vært innpå forskjellige sider. Vanligvis er loggingen slått av, men trenger bare et tastetrykk for å aktivere. Folk flest bryr seg lite om hvordan en ruter fungerer og vet ikke engang om mulighetene. Det er uansett lavmål å krenke folks privatliv på den måten, normale folk gjør det ikke.
Gjest Gjest Skrevet 7. januar 2010 #10 Skrevet 7. januar 2010 Sitatet skulle ikke være med i denne posten...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå