Gå til innhold

STOR aldersforskjell

Anbefalte innlegg

Gjest hemmelig anonym
Skrevet

Dere kommer til å synes at dette er sykt, og ekkelt. Fordi det synes jeg og! Men samtidig liker jeg han. Les...

Jeg er 17 år gammel, og for ca 1 år siden ble jeg kjent med en mann via hannes arbeidsplass. Jeg viste ikke hvor gammel han var da, men at han var mye eldre enn meg.

Vi pratet en del sammen, han jobbet på en plass hvor han har mye alenetid, og kontor. Så jeg satt ofte hos han etter skolen og bare pratet, han var utrolig lett å prate med. Og vi flørtet usyldig med hverandre noen få ganger. Dette foregkk i flere måneder før sommerferien kom, og jeg reiste bort.

Når høsten kom hadde jeg ikke pratet med han på 2 måneder, og siden jeg skulle flytte bestemte jeg meg for å besøke han på jobb. Jeg gjorde dette, han var utrolig glad for å se meg, og fortalte at han hadde savnet meg. Vi pratet sammen i sikkert 2 timer, og jeg sa at jeg skulle flytte, derfor spurte han om en klem (vi hadde aldri hatt kroppskontakt før). Siden jeg kjente at jeg svakt begynte å få følelser for han, lot jeg han selvfølgelig gi meg en klem! Klemmen utviklet seg til ett kyss, som ble til flere lange kyss før jeg tilslutt måtte dra. (etter denne hendelsen fant jeg en profil han har på internett hvor det står at han er født i 1970, dvs at han er 39...)

Jeg flyttet dagen etterpå, og prøvde å tenke minst mulig på han... :sukk: Men jeg er enda på besøk på hjemmplassen min, og hilser på han når jeg ser han, men jeg kjenner at jeg savner kontakten med han. Og jeg vil kysse han igjen, jeg vil treffe han. Jeg vil være med han på en måte. Dette høres helt absurd ut, og jeg lover dere; det føles absurd, men jeg har følelser for denne mannen enda. Det er nå 4 måneder siden kysset.

Jeg traff han på butikken i går, og han fortalte at han hadde jobb fram til den 23. desember, og han ville gjerne at jeg stikker innom en tur.

Er det helt sinnsykt av meg om jeg besøker han? Eller går det greit så lenge det ikke blir som mer enn venner?

Jeg trenger deres tanker om saken, og helst ikke bare dritt slengt i tryne. Fordi jeg VET at dette er galt!

Men som dere kanskje forstår utifra hvordan jeg reflekterer saken, så er jeg ganske moden for alderen, så jeg føler ikke at det er sååå galt heller. Selv om jeg overhode ikke har noen framtidsplaner med denne mannen, vil bare treffe han igjen.

Takk for svar :) Og beklager langt innlegg. Jeg er ikke flink å skrive korte innlegg. :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er han som budre avslå ditt initiativ. Han er voksen og burde forstå muligheten for din ettervirkende anger av et seksuelt forhold.

Du tror at du kan forstå det hele nå, men det er neimen ikke sikert at du gjør nettopp det i den graden som du selv måtte tro akkurat nå.

Går du videre så stå for det valget du har gjort og ikke legg skylden på ham senere, er nå mitt råd.

Skrevet

Tja, jeg vet ikke helt jeg. Var i samme situasjon da jeg var 18. Han var 38. Det ble aldri noe mer enn noen kyss, og det er jeg glad for i ettertid. Er fremdeles ikke helt komfortabel med tanken på at noe mer kunne skjedd. Det blir bare litt feil, føler jeg. Men samtidig var det jo veldig spennende.

Jeg vil ikke si at det er GALT, men det er nok mange som er uenige der. Synes heller det er litt rart at en på snart 40 er interessert i ei på 17. Det samme gjelder han på 38 som var interessert i meg. Så det ikke da, men vet nå at han slett ikke er så sjarmerende som jeg trodde. Han er gift nå, men kan fremdeles finne på å sende meg meldinger som er litt på kanten. Ikke misforstå, jeg sier ikke at han du kjenner nødvendigvis er sånn, men bruk litt sunn fornuft, that's all.

Gjest hemmelig anonym
Skrevet

Jeg er fullstendig klar over at jeg ikke kan skylde på han i ettertid, siden det som regel var jeg som besøkte han på eget iniativ. Det var jeg som første gangen banka på døra til kontoret og spurte om en kopp kaffe. Så jeg kommer på ingen måte til å beskylde han for noe :)

Jeg er heller ikke interesert i noe seksuelt forhold heller, fordi jeg vet at dette kommer jeg virkelig til å angre på senere. Hadde jeg villet hadd sex med han, hadde jeg nok allerede gjort det.

Akkurat nå vil jeg bare prate med han, siden det er lenge siden.

Han har aldri oppført seg på kanten ovenfor meg, og han har aldri pratet om sex. Den gangen vi kyssa holdt han hendene sine langt ovenfor for eksempel rumpa mi.

Gjest Gjest_amigo_*
Skrevet

Jeg er 39 og hadde en 17 åring vist interesse for meg så hadde jeg avvist blankt. Det er noe fundamentalt feil her, og feilen ligger hos han og ikke deg.

Uansett hvor interessert du er i han så er det hans jobb å avvise deg og være "the bigger person"- dvs en ekte voksen.

Om det skjer noe mellom dere så kan du være 99,9% sikker på at det kun er seksuelt fra hans side. Du er ung nok til å være hans datter og "umoden" nok til å ikke ha noe intellektuelt som han ønsker seg.

Uansett hvor mosen du føler deg... Du er 17.

Gjest Gjest_amigo_*
Skrevet

Det skulle stå MODEN i siste linje.

Skrevet

Dersom DU klarer å holde dette på et vennskapelig forhold og at han IKKE BRYTER grenser ved å nære signaler om sex så kan dette funke på det vennskapelige plan ihvertfall. Men, hva er sjansen for det ??? Så lenge han skjønner og opptrer som en venn, og kun det så ser jeg ikke bort ifra at ei jente og en mann på 39 kan ha vennskapelige bånd. Det er helt avhengig av hva dere kan gi hverandre ? Vennskapet må ha et innhold. Dersom du har flyttet, hvordan skal vennskapet vedlikeholdes da ? Han er nok smigret over at ei ung frøken som deg ser noe godt i ham. Pass bare på å pleie dette vennskapelige forholdet riktig da, men de fleste vil nok tro at dette ikke går fordi en av partene vil utvikle det til noe mer. Lykke til ihvertfall !

Skrevet

Jeg støtter amigo.

Se det sånn: Hva ser du i en voksen mann som går etter 17 år gamle jenter? Han er en pervo på jakt etter en jente som såvidt er over den seksuelle lavalderen, og den største grunnen til at han prater med deg og får deg til å føle deg komfortabel rundt ham er sex.

Dessuten er det sant at du ikke har noe annet å tilby ham bortsett fra kroppen din. En 39-åring som klikker mentalt med 17-åringer ville sannsynligvis vært tilbakestående, eller på annet vis ubrukelig.

Skrevet

Synes ikke det er nødvendig å være så opphengt i alder. Vennskap kan fungere selv om det er stor aldersforskjell. Da jeg var rundt 20 hadde jeg en venn som var rundt 60. Det var kun vennskap. Han var min sjelevenn. Eksen min er 34. Hans yngste venninne er 17, og hans eldste venninne er 70. De er også bare venner.

Skrevet
Synes ikke det er nødvendig å være så opphengt i alder. Vennskap kan fungere selv om det er stor aldersforskjell. Da jeg var rundt 20 hadde jeg en venn som var rundt 60. Det var kun vennskap. Han var min sjelevenn. Eksen min er 34. Hans yngste venninne er 17, og hans eldste venninne er 70. De er også bare venner.

Er jo enig, men jeg tror nok at ts og denne mannen har gått litt over den vennestreken.

Vet han hvor gammel du er ts? Og er du helt sikker på at han er ledig på markedet? (Må bare beklage hvis jeg har oversett svarene)

Skrevet
Er jo enig, men jeg tror nok at ts og denne mannen har gått litt over den vennestreken.

Vet han hvor gammel du er ts? Og er du helt sikker på at han er ledig på markedet? (Må bare beklage hvis jeg har oversett svarene)

Ja, han vet hvor gammel jeg er :) Det har han vist lenge..

Og jada. Han er ledig.

Gjest brutal_mann
Skrevet

Du er snart 18 og kan gjøre hva pokker du vil. Hadde jeg pult deg? Niks, ikke hadde du fått komme på besøk heller. Vil han? Hvem vet? Du bør bare være klar over at du er på vei til noe som til slutt går til helvete.

Gjest Gjest_Frida_*
Skrevet
Ja, han vet hvor gammel jeg er :) Det har han vist lenge..

Og jada. Han er ledig.

Stakkars deg, som må ty til en så gammel mann. Han har vel ikke sjans på damer på sin egen alder, tenker jeg, ettersom du som nettopp har vært barn er intresang for han.

Jeg er ikke så mye eldre selv, men har mye livserfaring, og en ting kan jeg si, at hadde du hatt sjans på de som var sånn ca 20, så ville du ikke sett på han der.

Skrevet
Stakkars deg, som må ty til en så gammel mann. Han har vel ikke sjans på damer på sin egen alder, tenker jeg, ettersom du som nettopp har vært barn er intresang for han.

Jeg er ikke så mye eldre selv, men har mye livserfaring, og en ting kan jeg si, at hadde du hatt sjans på de som var sånn ca 20, så ville du ikke sett på han der.

Det trenger slett ikke være sånn. Noen mennesker har en sterk kjemi som er uavhengig av alder. Hun kan godt ha sjans på de kjekkeste guttene på skolen, men likevel foretrekke å tilbringe tiden sin sammen med denne mannen.

Skrevet

jeg var i din situasjon da jeg var 18, traff en mann som var 39. Vi hadde vanvittig kjemi og utviklet et seksuelt forhold.

Nå er jeg 32 og det plager meg overhodet ikke å tenke tilbake på det. Det var en deilig erfaring for min del :D

Skrevet

Jeg tror alder er mer en slags "state of mind" - ihvertfall ønsker jeg å tro det for tiden. Har nå et forhold til en som er 16 år eldre enn meg (merkelig nok i likhet med flere andre som har svart i tråden), og det går utrolig bra. Men hva synes omverdenen? Joda, folk synes nok dette er veeeeeeeldig rart, selvom vi begge er på midten av livet, altså i 30- og 40-årene.

Nå synes ikke jeg at hva "folk måtte mene" er noe som skal avgjøre noens privatliv, så jeg vil si en ting til trådstarter: Gå for Kardemommeloven. Vær grei og snill mot hverandre, og deretter se hvor livet tar dere. Hvis dere har det fint sammen, er ikke eventuell skepsis fra omgivelsene noe dere trenger å ta hensyn til. Det eneste unntaket her er foreldrene dine, som faktisk har noe å si inntil du er myndig...

Og dette med å bli "utnyttet" av en langt eldre mann: Så lenge du også har det bra, i hvilken grad blir du utnyttet? Hvis du har det fint, er det vel ingen grunn til bekymring. Da får du en fin erfaring. Dersom du føler at du mister kontroll over eget liv på grunn av ham, stiller saken seg annerledes. Og dette er det bare du som kan avgjøre...

Skrevet

Problemet er da vel ikke at jeg ikke finner meg noe annet!

Faktisk litt mer motsatt, jeg er ei pen og smart jente, og jeg får egentlig akkurat den jeg vil ha.. Så ikke kom å si at det er synd i meg fordi ingen andre vil ha meg.. :P

Og jeg pleier heller ikke å se på eldre menn, men jeg er faktisk betatt av akkurat han. Har aldri brukt å se litt på menn over 25 før.

Og han har kjangs på andre kvinner, jeg vet at han er en godt likt mann i byen her hvor jeg bor.

Skrevet

Dere er tiltrukket av hverandre, så det er ikke snakk om at dere bare skal være venner. Og dette vet du. Du får deilige følelser når du er sammen med ham, men du vet at det ikke er lurt av deg å treffe ham. Ikke sant?

Jeg har også vært 17 år og tiltrukket av eldre menn. Det går over en dag. Bare hold deg unna ham, han er ikke en som du bør leke med.

Gjest Bianca26
Skrevet

Hmm jeg lurer på hva dere hadde sagt om dette var en 17 år gammel gutt og en 39 år gammel dame jeg.....

Skrevet
Dere kommer til å synes at dette er sykt, og ekkelt. Fordi det synes jeg og! Men samtidig liker jeg han. Les...

Jeg er 17 år gammel, og for ca 1 år siden ble jeg kjent med en mann via hannes arbeidsplass. Jeg viste ikke hvor gammel han var da, men at han var mye eldre enn meg.

Vi pratet en del sammen, han jobbet på en plass hvor han har mye alenetid, og kontor. Så jeg satt ofte hos han etter skolen og bare pratet, han var utrolig lett å prate med. Og vi flørtet usyldig med hverandre noen få ganger. Dette foregkk i flere måneder før sommerferien kom, og jeg reiste bort.

Når høsten kom hadde jeg ikke pratet med han på 2 måneder, og siden jeg skulle flytte bestemte jeg meg for å besøke han på jobb. Jeg gjorde dette, han var utrolig glad for å se meg, og fortalte at han hadde savnet meg. Vi pratet sammen i sikkert 2 timer, og jeg sa at jeg skulle flytte, derfor spurte han om en klem (vi hadde aldri hatt kroppskontakt før). Siden jeg kjente at jeg svakt begynte å få følelser for han, lot jeg han selvfølgelig gi meg en klem! Klemmen utviklet seg til ett kyss, som ble til flere lange kyss før jeg tilslutt måtte dra. (etter denne hendelsen fant jeg en profil han har på internett hvor det står at han er født i 1970, dvs at han er 39...)

Jeg flyttet dagen etterpå, og prøvde å tenke minst mulig på han... :sukk: Men jeg er enda på besøk på hjemmplassen min, og hilser på han når jeg ser han, men jeg kjenner at jeg savner kontakten med han. Og jeg vil kysse han igjen, jeg vil treffe han. Jeg vil være med han på en måte. Dette høres helt absurd ut, og jeg lover dere; det føles absurd, men jeg har følelser for denne mannen enda. Det er nå 4 måneder siden kysset.

Jeg traff han på butikken i går, og han fortalte at han hadde jobb fram til den 23. desember, og han ville gjerne at jeg stikker innom en tur.

Er det helt sinnsykt av meg om jeg besøker han? Eller går det greit så lenge det ikke blir som mer enn venner?

Jeg trenger deres tanker om saken, og helst ikke bare dritt slengt i tryne. Fordi jeg VET at dette er galt!

Men som dere kanskje forstår utifra hvordan jeg reflekterer saken, så er jeg ganske moden for alderen, så jeg føler ikke at det er sååå galt heller. Selv om jeg overhode ikke har noen framtidsplaner med denne mannen, vil bare treffe han igjen.

Takk for svar :) Og beklager langt innlegg. Jeg er ikke flink å skrive korte innlegg. :sukk:

Hold kjølig kontakt til du er 18-19, er tiltrekningen like sterk så ha sex med ham og få det ut av verden. Slike ting går over av seg selv. Det du føler er normalt, og i motsetning til hva noen kjerringer her sier, så er det ikke noe galt med en voksen mann som liker en ung, utviklet jente. Det er faktisk det normale. Men du må bli voksen først før du gjør noe mer, og det er du om et år eller to.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...