babord Skrevet 22. desember 2009 #1 Skrevet 22. desember 2009 Hei! Jeg har vokst opp med katter, og nå har jeg så lyst på en selv, men jeg klarer ikke helt å avgjøre om det er lurt å få en.. Har ønsket meg en liten pus lenge, men har bodd i leid leilighet og har ikke villet få katt pga. sannsynlighet for flytting. Nå har vi kjøpt leilighet og begynt på skolen, og jeg vet at jeg skal bo her i alle fall i 4 år til. Om vi flytter etter det blir det tilbake til stabilt bosted på hjemstedet vårt. Om det ikke skulle gå slik som jeg tror har jeg en mor som alltid har hatt 2-3 katter og som har sagt at hun kan passe pus i noen år om det skulle bli nødvendig. (Vet aldri i tilfelle samlivsbrudd o.l., og vil være sikker på at jeg aldri må omplassere pus). Bor i leilighet på gateplan i en bygård med 6 leiligheter. Ikke i selve bysentrum, men bare to paralellgater unna jevnt trafikkert gate(ikke motorvei), så jeg er litt bekymret for at pus evt. kan bli påkjørt. Innekatt er et alternativ, men ikke noe jeg har prøvd før..noen som har erfaringer med det? Selvsagt med en kattunge som ikke har vært utekatt... Har veranda over bakgården, men pus klarer å hoppe ned derfra om han vil. Leiligheten er ca. 70 kvm, og vi er stort sett borte i ca. 4-5 t om dagen. Av og til reiser vi hjem i helgene, det er ca. en og en halv time å kjøre, og null problem for foreldre å ta med katten. Vi er selvsagt forberedt på veterinærutgifter og andre ting som følger med kattehold. Har folk her på studiested som kan passe katten hvis vi må reise bort og ikke kan ta han med. Hva synes dere?
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #2 Skrevet 22. desember 2009 Må bare si: "Mjau." Har dere lyst på katt syns jeg dere skal kjøpe en katt. Påkjørt kan katter bli hvor som helst, og at det skal skje mer enn åtte ganger før dere flytter er vel heller tvilsomt. Beklager useriøst svar. Jeg er trøtt
Gjest Nanette Skrevet 22. desember 2009 #3 Skrevet 22. desember 2009 Dette tror jeg skal gå helt fint! Jeg har selv hatt innekatter og det går fint så lenge de er kun vant med det - ofte rasekatter da det ligger mer i genene deres. Hvis en katt vil ute, så er det dyreplageri å holde den inne. Mine likte seg ikke ute. De løp rett inn til trygge sofaen istedet. Katter er herlige!
Gjest Gjest_silje_* Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 Hei. Jeg synes absolutt du burde skaffe deg en pus. At du har venner og en mor som kan passe på den er utrolig bra og løser de fleste problemer, som for meg hadde hvert ferier osv. Vi hadde en pus når jeg vokste opp som var innekatt. Vet ikke om det gjelder alle katter, men den likte seg ikke spesiellt godt når vi prøvde å ta den med ut, og ville derfor ikke funnet på å gå ut fra verandaen selvom vi egentlig hadde lagt opp til det. Den løp srlvsagt mye rundt i huset, og vi lekte mye med den så tror ikke den kjedet seg. Måtte desverre avlives etter 9 år, men tror den hadde ett godt liv inne, var kosete og ble aldri overvektig:)
babord Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 22. desember 2009 Hmm Jeg har så lyst på! Må vurdere det litt mer sammen med samboeren min, men håper det blir!
Cayenne Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 Hmm Jeg har så lyst på! Må vurdere det litt mer sammen med samboeren min, men håper det blir! Synes du høres ut som en god katteeier Sånn som det høres ut til at dere bor, vil jeg anbefale innekatt, men det er jo noe man må kjenne på selv. Innekatter kan ha flotte liv de, men jeg vil så absolutt anbefale dere å ha to katter om dere skal ha innekatt. Synes ikke noe særlig om å ha alenepus inne.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå