Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Ja jeg spør om det. Fordi jeg biter negler og når det blør bittelitt så lukter jeg blodet, og når jeg smaker det så smaker det metall. Det samme gjelder når jeg pusser tennene. Er det noen andre som gjør det?
Gjest Gjest_hogwash_* Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Ja jeg spør om det. Fordi jeg biter negler og når det blør bittelitt så lukter jeg blodet, og når jeg smaker det så smaker det metall. Det samme gjelder når jeg pusser tennene. Er det noen andre som gjør det? Aldri lagt spesiellt merke til metalsmak, men lukter definitivt mitt eget blod og til en viss grad andres.
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 Jeg lukter ikke på blodet om jeg stikker meg i fingeren, men det smaker definitivt metall ja
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 Blodet smaker jern ja, men lukte det tror jeg ikke jeg gjør.
asterix Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 Blod lukter blod og har litt metallaktig smak ja. Ikke så rart siden det er mye jern i det... Men om det er om jeg sitter og lukter og smaker på blodet mitt stadig vekk du lurer på, så er svaret nei.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #7 Skrevet 22. desember 2009 Ja, blod har en helt karakteristisk lukt - lurer på om det skjer en reaksjon etter litt tid. Helt ferskt blod lukter ikke synes jeg. Mulig at det skjer en oksidering eller noe?
Wildy Skrevet 22. desember 2009 #8 Skrevet 22. desember 2009 Helt fersk blod synes jeg ikke lukter spesielt, med mindre det er store mengder av det. Men litt gammelt blod lukter helt tydelig.
Gjest Eurodice Skrevet 23. desember 2009 #10 Skrevet 23. desember 2009 Hvis jeg for eksempel stikker meg i fingeren og det blør, kjenner jeg ingen lukt. En automatisk reaksjon er å putte fingeren i munnen, det smaker søtlig. Hvis det er snakk om å skifte bandasje på større sår/rifter, kjenner jeg tydelig lukt.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå