Gå til innhold

De hadde "pakkehjelp" i matbutikken og tok betalt for posene

Anbefalte innlegg

Skrevet

I ettermiddag var jeg på den lokale matbutikken for å kjøpe inn noen ting jeg trang. I kassene hadde de noen ungdommer med nisseluer som pakket varene i poser for folk. Jeg har med meg handlenett og pleier å bruke disse, men jentene hadde pakket det meste i plastposer før jeg betalte. Jeg tenkte ikke noe mer over det, jeg regnet med at de ikke tok betalt for posene når de pakket ned varene til folk i poser uten å spørre. Overraskelsen var derfor stor da hun i kassa spurte jentene hvor mange poser de hadde brukt og slo dem inn før hun sa totalen til meg.

Det er ikke det at fire bæreposer er veldig dyrt, det dreier seg ikke om pengene, men jeg synes faktisk at det er ganske frekt at de pakker varene til folk i poser uten å spørre og så forventer å få betalt for posene. Hva mener dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har jobbet i butikk selv, og blir ofte oppgitt over dette posehysteriet (at man ikke vil betale for for mange poser f.eks), men her er jeg enig med deg. Skal de absolutt påtvinge folk poser uten å spørre, bør de være gratis. Hvis ikke spør man først.

Skrevet (endret)

Jeg mener det er en helt tullete ting å reagere på.

Endret av Helen
Gjest SmallTalk
Skrevet (endret)

Jeg skjønner godt at butikkene gjør det på denne måten nå før jul. Det blir handlet inn sinnsykt mye varer før jul, og det er ikke unormalt at en handel dekker hele den ene siden av båndet og gjerne halvparten av den andre halvdelen i tillegg. Dersom man da skal vente på at folk skal pakke ned dette selv, så vil det ta lang tid og det vil bli en helsikkes lang kø før man kan begynne å gjøre noe annet enn å toppe varene oppe på toppen av båndet.

Så, ja, jeg synes det er helt greit at du får varene dine tvangspakket inn i poser du ikke vil ha og ikke vil betale for dersom det gjør at flyten i kassa blir bedre og stresset på oss som sitter i kassa og slår inn varene mindre.

Endret av SmallTalk
Skrevet

"Problemet" er ofte at det er barn (litt store barn, men likevel barn) som pakker, og de bruker ofte betydelig lengre tid enn det jeg selv gjør.

Men av resepekt for de søte barna står jeg alltid pent og venter. For noen av dem er det kanskje deres første "jobb" :)

Er forøvrig helt enig med deg TS.De bør i det minste spørre om du trenger poser først.Du får heller slenge handlenettet over til pakkerne neste gang.

Skrevet (endret)

Signerer :jepp:

Endret av Helen
Skrevet

Jeg synes det er helt greit at de har folk som pakker ned varene til folk, men de behøver ikke ta betalt for posene da. Det gjør de ikke i butikken der jeg pleier å handle.

Skrevet

Jeg synes trådstarter burde finne på noe mer produktivt å bruke tiden sin på...

Skrevet (endret)
(...)Det er ikke det at fire bæreposer er veldig dyrt, det dreier seg ikke om pengene, men jeg synes faktisk at det er ganske frekt at de pakker varene til folk i poser uten å spørre og så forventer å få betalt for posene. Hva mener dere?
I prinsippet er jeg enig med deg. Men jula er nærmest for en unntakstilstand å regne, og jeg tror nok de som står i køen "baki der" setter pris på at den beveger seg så raskt som mulig. Kanskje tenkte de som så at "hun sier vel fra hvis hun ikke vil at vi skal pakke for henne".

Og apropos å reagere på: Du reagerer på at TS reagerer, uten å begrunne det på noen måte. (Vanligvis er det ganske enkelt å begrunne hvorfor tull er nettopp tull.)

Jeg skjønner godt at butikkene gjør det på denne måten nå før jul. Det blir handlet inn sinnsykt mye varer før jul, og det er ikke unormalt at en handel dekker hele den ene siden av båndet og gjerne halvparten av den andre halvdelen i tillegg. Dersom man da skal vente på at folk skal pakke ned dette selv, så vil det ta lang tid og det vil bli en helsikkes lang kø før man kan begynne å gjøre noe annet enn å toppe varene oppe på toppen av båndet.

Så, ja, jeg synes det er helt greit at du får varene dine tvangspakket inn i poser du ikke vil ha og ikke vil betale for dersom det gjør at flyten i kassa blir bedre og stresset på oss som sitter i kassa og slår inn varene mindre.

Enig. Humøret er for mange folk omvendt proporsjonalt med lengden på køen, og en smidig handlekø tror jeg er et ubetinget gode. Så får man heller ri prinsippene ellers i året.

Jeg synes trådstarter burde finne på noe mer produktivt å bruke tiden sin på...
Noe mer produktivt - som i å påpeke at man mener folk bruker energien sin feil? Et interessant resonnement, that is. (Skuddsår i foten, Kim?) Endret av Helen
Skrevet

Det var nok en liten feil av dem, ja. Jeg ville ha gitt dem et stort smil og sagt Mange Tusen Takk for hjelpen! :-)

-For begge deler koster så innmari lite... :-)

Skrevet

Jeg hadde reagert på samme måte som ts, men hadde nok sagt ifra at de burde spør varenes eier før de pakker, på en hyggelig måte så klart. Er ikke grinchen heller ;)

Skrevet

Delte meninger her ser jeg:-)

Bare for å ha det klart: Jeg sa ikke noe i butikken og jeg takket jentene som pakket posene, de hadde jo ikke noe med det.

For min del dreier det seg IKKE om pengene, og jeg trenger for all del bæreposer til søppel, men det blir fort mye poser og når poseholderen i skapet er full bruker jeg handlenett til jeg trenger poser. Det jeg reagerte på var at de faktisk tok betalt for posene som de "tvang" på meg, jeg har opplevd "posepakking" i jula før, men da har posene vært gratis.

Gjest Gjest_tara_*
Skrevet

Jeg sitter selv i kasse, og syns det er merkelig at de ikke spurte først. Det er faktisk veldig mange som har med egne handlenett nå for tiden. Men på en annen side så skjønner jeg det siden det er mye folk som handler mye nå rett før jul, og båndet fylles relativt fort.. Ikke er alle like raske til å pakke heller, kvitteringen må studeres og de må ta en telefon akkurat da, må vite! :filer:

Gjest annemor30
Skrevet
Tråden er ryddet iht. KGs regler.

Helen, mod.

Står skrevet litt oppi her at mang handler masse til jul i disse dager.. kanskje mere enn en trenger også.. så da kunne butikken gitt bort gratis poser.. vi betaler faktisk for å reklamere for dem.. jeg får faktisk helt hvite poser og de betaler jeg, hvis de ikke har flere så får jeg butikkposen gratis.. jeg har spurt hvorfor jeg skal reklamere gratis og det kunne jeg slippe hvis jeg ville..

Skrevet

Som oftest så pakker disse hjelperne ganske kjapt så jeg syns dette er et godt tiltak mot kø og stort tidsforbruk i butikken.

At folk må betale noen kroner ekstra for å få varene unna hurtig syns jeg man må finne seg i. Jeg skjønner at du syns det er ugreit at de tar seg betalt for noe uten å spørre deg, men på grunn av at folk foran deg i køen har gjort det samme, har det spart deg tid og de i kassen er blitt spart for mye ekstra stress i forbindelse med fulle varebånd. Og selvsagt skal du betale for posene, alle betaler for posene.

Skrevet

Jeg anbefaler deg å gi dem nettet ditt neste gang. Synes dette er litt dumt å lage en stor prinsippsak ut av, det er ingen selvfølge at man skal få poser gratis.

Skrevet
Som oftest så pakker disse hjelperne ganske kjapt så jeg syns dette er et godt tiltak mot kø og stort tidsforbruk i butikken.

At folk må betale noen kroner ekstra for å få varene unna hurtig syns jeg man må finne seg i. Jeg skjønner at du syns det er ugreit at de tar seg betalt for noe uten å spørre deg, men på grunn av at folk foran deg i køen har gjort det samme, har det spart deg tid og de i kassen er blitt spart for mye ekstra stress i forbindelse med fulle varebånd. Og selvsagt skal du betale for posene, alle betaler for posene.

Ts har jo ikke noe imot å betale for posene- hvis hun hadde ønsket seg poser.

Men den som sitter i kasse bør jo spørre om hun vil ha poser eller har egen handlenett med seg.

Vi bruker handlenettene våre flittig nettopp fordi det hoper seg så lett opp med bæreposer hjemme.

Så jeg er enig med deg ts. Det koster kassapersonalet ingenting å spørre om du vil ha poser. Det gjør de resten av året.

Så kan de heller lage et godt synleg skilt om å finne frem evt. handlenett før det er din tur i køen.

Skrevet (endret)

Dette hadde jeg virkelig ikke en gang kommet på å reagere på. Som andre sier - i juletider er det nesten unntakstilstand, og da bør man nesten kunne være litt rundt i kantene. Spesielt når noen faktisk forsøker å gjøre ting lettere for en. Jeg hadde smilt og takket - og ment det. At jeg hadde betalt for poser jeg ikke hadde spurt om hadde faktisk ikke streifet meg en gang. Handlenettet får jeg jo brukt resten av året.

Endret av Tabris
Skrevet

Synes dette var mye styr over lite.

For det første synes jeg det er flott at du bruker flergangsnett, rett og slett med tanke på miljøet. Men jeg skjønner også at enkelte butikker må effektivisere litt i jula, mest for at kundene skal slippe å vente så lenge.

Hvis du kommer ut for pose-pakke-nisser igjen, kan du ikke bare være raskt ut med å legge dine egne nett på båndet sammen med varene? :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...