Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå er det jul og alle skal liksom være så glade. Jeg har alltid likt julen, men i år har jeg en helt annen følelse. Tor det har en del å gjøre med at for 1 år tilbake hadde jeg kjæreste og vi gjorde mye hyggelig sammen i jula, som å gå på skøyter og han var med familien min på julemiddag, var med til besteforeldrene mine for første gang osv. Men når jeg tenker meg om så var jeg ikke verdens lykkeligste da heller, for jeg visste han skulle i militæret i januar og grudde meg til deg.

Men nå klarer jeg bare komme på det positive som skjedde ifjor. Jeg vet at jeg sikkert ikke har noen grunn til å klage, at mange sikkert har det verre enn meg, folk som er skilt, de som ikke har noen familie eller liknende i jula, jeg har jo tross alt det. Jeg føler bare en viss tomhet, vanskelig å forklare. Samtidig som jeg føler meg mislykket. Vet ikke hvorfor, jeg har en bachelor om 1 halvt år i en alder av 21. Jeg føler også en viss misnøye med deltidsjobben min, jeg har jobbet der i 4 år og føler meg rett og slett stuck der. Jeg har søkt en del jobber, men ikke fått en ny ennå, derfor føler jeg meg som en failure. Det hjelper heller ikke at venner og bekjente sier at jeg må komme meg bort derifra, og nå er jeg flau over jobben min, tørr ikke si til folk hvor jeg jobber eller si at jeg skal eller ha vært på jobb fordi da er jeg redd de spør om hvor jeg jobber. Jeg er bare stressa og føler meg mislykket i forhold til andre venner og bekjente, jeg sammenlikner meg med nesten alle..

Vet ikke hvorfor jeg skrev dette innlegget, har bare vært litt nedfor i det siste, selv om jeg prøver å holde motet oppe og virke glad på utsiden.

Og det med eksen tror jeg er ekstra ille nå fordi det er jul, og han har ny kjæreste og jeg tenker på at hun på en måte har tatt "plassen min" nå, at det er hun som får være med hjem til familien hans til jul osv...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Alt som er tungt i dag vil gjøre deg til en bedre person senere i livet, og da kan det være helt greit å ha en del livserfaringer med seg på lasset.

Å huske de følelsene som du sitter med i dag kan f.eks. gjøre at du tåler litt mer i et forhold før du tenker på å bryte, noe som er en kjempelærdom å ha med seg så lenge du ikke tåler fysisk eller psykisk misbruk av deg selv, for da skal du også ha styrke nok til å gå ut av det. :-)

Så lev deg i gjennom de vanskelige periodene i livet ditt, og vet at du gror mye på dem alle sammen!

Koselige julaftener står sikkert i fleng foran deg senere i livet, så Lykke Til & Ha en God Kveld! :-)

Skrevet
Alt som er tungt i dag vil gjøre deg til en bedre person senere i livet, og da kan det være helt greit å ha en del livserfaringer med seg på lasset.

Å huske de følelsene som du sitter med i dag kan f.eks. gjøre at du tåler litt mer i et forhold før du tenker på å bryte, noe som er en kjempelærdom å ha med seg så lenge du ikke tåler fysisk eller psykisk misbruk av deg selv, for da skal du også ha styrke nok til å gå ut av det. :-)

Så lev deg i gjennom de vanskelige periodene i livet ditt, og vet at du gror mye på dem alle sammen!

Koselige julaftener står sikkert i fleng foran deg senere i livet, så Lykke Til & Ha en God Kveld! :-)

Takk for svar:) Det hjelper. Ja det har du helt rett i, man må igjennom både store og små motbakker i livet, uten dem hadde det ikke vært noen oppturer;)

Gjest Gjest_Emmanuelle_*
Skrevet

Jeg har også en tøff jul foran meg, men jeg prøver å se på det som en utfordring. Jeg merker på familien min at de ikke vet hvordan de skal forholde seg til meg, og ingen spør hvordan det går fordi de vet det mest sannsynlig ikke går "bra".

Tenker på de som hverken har venner eller familie rundt seg, de som sitter ufrivillig alene og jeg føler jeg ikke har lov til å "syte".

Jeg gleder meg noe helt utrolig til 2010, skal gjøre alt for at det blir det beste året i mitt liv. Jeg føler jeg har vokst noe innmari dette året, har opplevd mer dritt enn mange gjør hele livet men jeg får bare akseptere det og gå videre.

Og det hjelper jo å tenke på at man har maaange fantastiske julefeiringer foran seg, og mange av dem er nok med en fantastisk fyr i tillegg til alt det vanlige :)

Skrevet
Jeg har også en tøff jul foran meg, men jeg prøver å se på det som en utfordring. Jeg merker på familien min at de ikke vet hvordan de skal forholde seg til meg, og ingen spør hvordan det går fordi de vet det mest sannsynlig ikke går "bra".

Tenker på de som hverken har venner eller familie rundt seg, de som sitter ufrivillig alene og jeg føler jeg ikke har lov til å "syte".

Jeg gleder meg noe helt utrolig til 2010, skal gjøre alt for at det blir det beste året i mitt liv. Jeg føler jeg har vokst noe innmari dette året, har opplevd mer dritt enn mange gjør hele livet men jeg får bare akseptere det og gå videre.

Og det hjelper jo å tenke på at man har maaange fantastiske julefeiringer foran seg, og mange av dem er nok med en fantastisk fyr i tillegg til alt det vanlige :)

Sånn tenker jeg og, at folk har det verre så hvorfor sitter jeg her og syter? Herregud, venninna mi mistet moren sin for snart 2 år siden, hva er det jeg klager over? Huff..det skal ikke være lett. Men jeg føler også at jeg har vokst enormt dette året, tror det er det året jeg har lært og vokst mest faktisk. Opplevd ting som jeg ikke trodde jeg noensinne kunne takle, men det er utrolig hvordan du kommer deg igjennom ting uansett.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...