Gjest Gjest_Glad_* Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Jeg tror jeg vet svaret, men føler det ikke passer helt..! Jeg og min kjære har vært sammen i mange år ( vi er 22 og 23). I begynnelsen av forholdet var vi veldig flink å prate med hverandre, kommunikasjonen var så og si på topp. Jeg er usikker på hva som har skjedd på veien...! Han var veldig flink til å snakke om følelsene sine, og snakke om problemer når de dukket opp. Han var en fyr med følelser. Idag er det ikke helt sånn. Ikke at det er galt eller noe, for jeg er jo heller ikke typen til å snakke så åpent om alt. Faktisk synes jeg det er litt pinlig og ubehagelig, og kanskje er det slik for ham også. Nå som vi er på det syvende året sammen, kunne det vært litt greit å ha pratet sammen om "oss", noe vi ikke har gjort på lenge. Hvordan gå fram? Vi er jo begge ganske ung..Å jeg ser ikke helt for meg at det kommer tilå funke om jeg skal sette meg ned å ta opp dette litt alvorlige temaet. Jeg tror det blir litt ubehagelig om jeg skal si sånn så " Hva føler du, hva vil du med dette forholdet, er det ting du vil ha anderledes, er det noe jeg skal gjøre,hva kan VI gjøre" osv...Det er jo ikke en feil måte å gjøre det på eller noe, men det blir litt sånn..terapilignende, og kanskje litt påtrengende. Sist jeg prøvde på den type tilnærming, fikk jeg bedskjed om å ikke ta alt så alvorlig og særiøst. kunne vi ikke bare ta ting sånn så det kommer? Det er jo fair enough det da, men jeg vil uansett ha bedre kommunikasjon! Vi har f.eks hatt en tørrperiode akkurat nå..ingen sex i det hele tatt. Dette er pga mange ting, men mest min uregelmessige mens. Det har aldri passet å sagt ifra, for han har heller ikke prøvd seg, men jeg tror nok han lurer litt på om jeg ikke vil ha ham mer. Jeg skal gladelig si ifra når han kommer hjem, men jeg skulle ønske at han kanskje kunne spørre en gang i blandt når han lurer på ting. Jeg er lei av å være den som tar opp ting, for vi er jo to om dette her. Noen synspunkter? på forhånd takk=)
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Hopp i det og snakk. Med positivt fortegn, altså at du VIL ha ham på alle vis. Ingen vits å vente på at han skal ta initiativ der, mange menn ER bare slik. De ser hva du gjør og trekker slutninger ut fra det uten at det faller dem inn å faktisk SPØRRE. Vært gift i en "mannsalder" med en slik kar og har rivd meg i håret mang en gang.
Gjest gjest_glad Skrevet 22. desember 2009 #3 Skrevet 22. desember 2009 Hopp i det og snakk. Med positivt fortegn, altså at du VIL ha ham på alle vis. Ingen vits å vente på at han skal ta initiativ der, mange menn ER bare slik. De ser hva du gjør og trekker slutninger ut fra det uten at det faller dem inn å faktisk SPØRRE. Vært gift i en "mannsalder" med en slik kar og har rivd meg i håret mang en gang. Skjønner hva du mener:) Jeg har bare så lyst å sette han litt opp mot veggen av og til, rett og slett kreve at han kan komme med noen oppdateringer på sine egne tanker og meninger av og til,ellers...ja. Men det blir jo litt domt,for jeg har ingen planer om å gjøre noe drastisk. Han er jo fortsatt den jeg ikke klarer meg uten.. Men...! åh. så frustrerende. Det gjelder jo ikke sex bestandig, men det er vel kanskje det som er den viktigste tingen..Jeg vet ikke lenger hva han liker, hva som tenner ham, og sånne ting er jeg litt redd for å spørre om i tillegg..Er litt redd det skal være ting jeg ikke har lyst til,ikke liker osv..Å det vil være så skuffende for meg, for jeg vil gjerne gjøre ting han liker..Å alle de tingene kan jo ha forandret seg etter at vi ble eldre. Det er jo som du sier bare å hoppe i det, men...Jeg trenger et spark bak. Jeg prøvde faktisk for ikke så lenge siden forsiktig å spørre. Vi var på en sexbutikk for en liten stund tilbake, å etterpå spurte jeg om det var noe interessant der inne, om han hadde fått noen ideer osv. Da svarte han bare at det ikke var så mye, det var kun leker til selvhjelp. Det er jo forsåvidt sant, men ved å spørre hadde jeg håpet at praten kunne komme igang, at det kanskje inspirerte..neida. Det va mitt forslag å gå inn på den butikken, i håp om at han skulle bli oppmerksom på at jeg fortsatt er seksuell av meg.
Kjetil S. Skrevet 22. desember 2009 #4 Skrevet 22. desember 2009 2-årskrise, 5-årskrise og 7-årskrise er velkjente tema! :-) Snakk mindre og ha en virkelig god og herlig elskov mer! :-))))
Gjest Gjest_gjest_* Skrevet 22. desember 2009 #5 Skrevet 22. desember 2009 Les Kjærlighetens fem språk av gary chapman !
I Grosny Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 (endret) Hva med å gå under dyna for å småprate litt, mens dere koser hverandre? Hva er problemet med mens? Sex og mens kan fint kombineres for mange. Og hvorfor har du uregelmessig mens? Trener du for hardt? Jobber du for hardt? Kan du redusere belastningen til et ok nivå? Endret 22. desember 2009 av I Grosny
Gjest MikeWaters Skrevet 22. desember 2009 #7 Skrevet 22. desember 2009 Det hjelper ikke å snakke sammen når man har det vanskelig, man må snakke sammen når man har det bra også. Og da gjerne om vanskelige ting! Par som lurer på hva som traff dem etter x måneder/år uten sex og kommunikasjon, blir liksom despereate etter å fikse noe som mest sannsynlig er hinsides reparasjon. Jeg sier ikke at dette gjelder dere, men kommunikasjon er ikke noe som er til for kun å løse problemer, men også for å unngå å havne i disse "såkallte" 2, 5, 7, 10, 13, 17 og 20 årskrisene. Disse krisene er soveputer for mennesker som ikke yter nok i et forhold, og derfor fraskriver man seg ansvaret for at man er 50% skyldig i at forholdet kjølner.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå