Gjest separert Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Jeg blir alenemor, mannen flytter ut i løpet av romjulen. Har vært i kontakt med NAV og jeg har krav på 3500 i overgangsstønad + en ekstra barnetrygd i tillegg til den jeg får for barnet vårt nå. Jeg og mannen har blitt enige om at han skal betale meg 1800 kr i måneden i barnebidrag. NAV sa de trengte en meklingsattest eller en separasjons attest for å kunne utbetale det jeg har krav på. Separasjons attesten får vi av fylkesmannen etter mekling. Her er det visst veldig populært å gå til mekling, for familievernkontoret har ikke noe ledig meklingstime før i slutten av februar! Kan jeg få utbetalt penger fra NAV før den tid, selv om vi ikke har vært til mekling - mannen flytter jo ut... HJELP!
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Nei vet du, jeg tror faktisk de henviser til sosialkontoret. Husk at mannen din er pliktig til å hjelpe til med økonomien frem til alt er i orden selv om dere har bestemt at dere skal gå fra hverandre.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå