Gå til innhold

Et symptom å fryse?

Gjest Gjest

Anbefalte innlegg

Har sett mange skriver "frysninger" som et symptom når de er blitt gravide. Er dette noe mange opplever, har det i det hele tatt noe med en graviditet å gjøre?

Bare lurer jeg:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har vært skikkelig frossen siste uka, men tror det har hatt mer å gjøre med de 25 minus som har vært enn graviditeten :ler: Men har også hørt om at mange fryser når de er gravide, ofte gjør man vel det hvis man er litt uggen også kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg føler at jeg fryser mye lettere på fingre og tær for tiden! Jobber mye ute og har aldri hatt problemer med dette før. De siste to-tre ukene har fingrene vært helt ubrukelige etter kun få minutter ute :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er det helt motsatt!

Jeg hadde lav kroppstemperatur før jeg ble gravid. Såppass lav og varierende temperatur (sjeldent over 35,5 grader, og ofte lavere enn 35) at det å tempe var uakseptabelt.

Da jeg ble gravid fikk jeg tilbake normal kroppstemperatur på 37,5 grader!

Jeg har tidligere fått høre at jeg var kaldt. Hadde kalde hender og fikk ikke lov å legge meg inntil kjæresten min om kveldene fordi jeg var så kald. Nå som jeg er gravid er ikke dette noe problem lengre, og jeg får tvert imot høre at jeg har varme hender.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har heller hørt det motsatte om at man blir veldig varm når man blir gravid :Nikke: Jeg merker at det skal mindre til før jeg blir varm og svett nå enn før iallefall :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Første trimester var jeg iskald. Jeg satt inntullet i tepper og dyner inntil ovnen og klagde på kulden, mens samboeren satt i t-skjorte og vurderte å dra av seg buksa. Og jeg har vært berømt for å aldri fryse fra barneskolen av. Men mot slutten av andre trimester holdt jeg på å forgå av varme, og det varte ut graviditeten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble varmere! Kjære kommenterte faktisk at han merket det på dusjen; før jeg ble gravid måtte han justere ned varmen når han dusjet etter meg, mens nå må han justere opp.

Men jeg har fått mere ilinger/frysninger i kroppen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble skikkelig urven. Frøys/fryser kjempelett. Mulig det kommer med kvalmen, at energien blir litt tappet og at kroppen blir sliten. Akkurat som når man blir trøtt. Slik føler jeg meg ihvertfall.

Merker det SPESIELT på puppene nå som det er så kaldt... Kan ikke være ute nesten, fikk heldigvis noen tykke, gode ullinnlegg i bhn av stemor i dag så da gikk det fint. Uten de kjennes det ut som om noen har isbiter og tar blodpupp på meg samtidig :fnise: får vondt langt inni kjertlene lenge etterpå. Og brystvortene blir så harde og stive at jeg kan kjenne dem utenpå jakka, selv om jeg har på polstret BH, singlet, fleece OG kåpe :O

Heia ullinnlegg i BH'n! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Catwoman

Det stemmer her. Jeg er frysen fra før, og hadde gledet meg til å bli varm som gravid.

Men neida - begynte bare å fryse enda mer. Spesielt på tærne, som er et av de få stedene jeg ikke pleier å ære kald.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...