Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Hei! Håper noen jenter kan hjelpe meg med noen råd på hvordan jeg skal forholde meg til den jenta jeg er sammen med. Vi ble sammen for ca 3 måneder siden, og i løpet av de 2 første månedene var alt veldig fint i mellom oss. Jeg gav av meg selv, og hun besvarte meg velvillig med mange sms'er og uttrykk om at hun syntes jeg var kjekk og at jeg fikk det til å bruse i årene hennes. Hun sendte daglig sms'er, og jeg svarte/sendte henne meldinger daglig. Men, så etter ca 2 måneder mistolket hun en sms fra meg, og trodde jeg drev et spill med henne. Jeg avkreftet dette og forsikret henne at jeg overhodet ikke drev noen form for spill. Etter at dette var avklart fortsatte forholdet og ting virket bra igjen. Men, så for ca. 1 1/2 måned siden begynte hun å virke avvisende, lot det ta veldig lang tid før hun svarte på mine meldinger, gav lite eller ingen uttrykk for at hun elsket meg/syntes jeg var kjekk osv. Avvisningen eskalerte og for en stund siden skrev jeg en lang sms til henne og ba henne engasjere seg og vise at hun satset på forholdet. Før dette hadde jeg ofte samvær med henne og hennes barn, men fra her av og utover vil hun ikke at jeg tilbringer tid sammen med henne og barna, selv om hun har sagt at jeg er flink med barna. Hun svarte at hun beklaget at hun var så ustabil i forhold til å involvere seg, det handlet ikke om meg i grunnen men like mye om logistikk (hun har 2 små barn). Jeg slo meg til ro med svaret, men etter ytterligere 1 måned med liten eller inget engasjement fra henne, og det at hun valgte å prioritere å være sammen med eksen på alle helligdager/julen til fordel for meg. Jeg ble jo selvsagt skuffet og den ene avtalen etter den andre måtte jeg vike fordi eksen fikk fortrinnsrett. Det endte med en krangel, fordi jeg var frustrert over å bli skjøvet ut i kulda, og at hun ikke avsluttet forholdet på en ordentlig måte om det var det hun ønsket. Vi har etter kranglen hatt en fin periode på en uke, men nå er det tilbake til "gamle synder"... (svarer ikke på mange dager, svarer noen ganger ikke i det hele tatt, hun tar ikke initiativ til samvær etc.) Jeg lurer på om det er smart av meg å bare ignorere henne over en lang tidsperiode (ikke ta initiativ til sms eller samvær) på en måned, for å se om hun i det hele tatt er interresert mere. Når vi først er sammen virker det (i alle fall på meg) som om hun setter pris på samværet. Men, hun uttrykker ingen emosjonelle følelser mere, kanskje hun er tilbakeholden fordi vi har kranglet litt, og at jeg har "mast" på henne for å ta initiativ. Er dette et fullstendig dødt løp? Bør jeg bare la forholdet stille dø hen? Ta rennafart å droppe forholdet? Være avvisende og takke nei til samvær dersom hun spør? Være positiv og vise følelser selv om hun ikke returnerer dem? Jeg er veldig glad i henne, men blir frustrert og lei meg når hun ikke "gidder" å ta kontakt. Takk for alle svar!
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 3 måneders krisa? Mange forhold tar slutt etter 3 mnd.
Gjest Gjest_Mann_* Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 Har du barn selv? Hvis ikke så hadde jeg aldri giddet legge så mye tid ned i ei alenemor som ikke virker mer intressert enn dette... Dropp henne og finn noe bedre
twisten Skrevet 21. desember 2009 #5 Skrevet 21. desember 2009 Hadde spurt henne rett ut om hva hun vil. Siden du føler du har tatt mest initiativ hadde jeg latt henne vite d. Ikke bare slutt å ta kontakt med henne og forvent at hun skal begynne, da kan hun bare tolke det motsatt, at du ikke er interessert lenger. Gi beskjed om at visst hun virkelig mener alvor (regner med dere er i et seriøst forhold, siden dere begge har barn, selv om jeg synes d virker lite alvorlig når det kan gå mange dager uten at dere snakker sammen...)så må hun være mer frempå og vise at hun bryr seg. Og at du lar henne få anledning til å vise det, ved å ikke ta fullt så mye initiativ.
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 Jeg har spurt henne ut, og hun har sagt at hun er ute etter en kjæreste å være sammen med av og til. Det som er så rart er at hun i løpet av de 2 første månedene var veldig aktiv, engasjert og ville ha meg hos henne hele tiden. Det ser ut som om hun har snudd helt om, og jeg aner ikke hvorfor! Prøver hun å spille "hard to get"? Er hun gått lei? Treffer hun noen annen? Hun er lite villig til å "utlevere" seg selv og sine følelser, noe som var helt anderledes de 2 første månedene. Hun skylder på at logistikken kommer i veien, men jeg er ikke så sikker på at det egentlig er problemet her. Jeg blir bare ikke klok på henne, og det er slitsomt å ikke få noen klare svar men at man må "føle seg frem". Når vi en sjelden gang møtes (1-2 ggr. pr måned) virker det som om hun faktisk syntes samværet er bra.... Er rådvill og frustrert!
I Grosny Skrevet 22. desember 2009 #7 Skrevet 22. desember 2009 Jeg har spurt henne ut, og hun har sagt at hun er ute etter en kjæreste å være sammen med av og til. Det som er så rart er at hun i løpet av de 2 første månedene var veldig aktiv, engasjert og ville ha meg hos henne hele tiden. Det ser ut som om hun har snudd helt om, og jeg aner ikke hvorfor! Prøver hun å spille "hard to get"? Er hun gått lei? Treffer hun noen annen? Hun er lite villig til å "utlevere" seg selv og sine følelser, noe som var helt anderledes de 2 første månedene. Hun skylder på at logistikken kommer i veien, men jeg er ikke så sikker på at det egentlig er problemet her. Jeg blir bare ikke klok på henne, og det er slitsomt å ikke få noen klare svar men at man må "føle seg frem". Når vi en sjelden gang møtes (1-2 ggr. pr måned) virker det som om hun faktisk syntes samværet er bra.... Er rådvill og frustrert! Ønsker hun å få tilbake sin x? Ønsker x å få tilbake henne? Er det greit for deg å være tilfeldig pulehjelp? Det ser ut som om du er mindre viktig enn det som er greit for deg, så det er kanskje på tide å si takk for seg.
Gjest KateW Skrevet 22. desember 2009 #8 Skrevet 22. desember 2009 Og du, ikke ta sånne debatter over sms, det går sjeldent bra!
Capt. Obvious Skrevet 22. desember 2009 #9 Skrevet 22. desember 2009 Kan høres ut som om hun har deg litt mer på gress enn du kanskje er komfortabel med selv? Det virker ihvertfall som om hun ikke vet helt hva hun vil og at hun fortsatt ikke helt har kommet over eksen. Jeg ville tatt en seriøs prat med henne, å stadig bli nedprioritert som nr. 2 er direkte selvutslettende over tid.
CeeCee Skrevet 22. desember 2009 #10 Skrevet 22. desember 2009 Hun hadde jeg ikke giddet å bruke mer tid på... Møtes 1-3 ganger i måneden??? Bor dere i samme by/ sted? Høres ut som kald potet for meg. Gjør det slutt. Hvis hun virkelig vil ha deg, så kommer hun. Alltid følg magefølelsen. Den er som regel riktig!
Paladin Skrevet 22. desember 2009 #11 Skrevet 22. desember 2009 Jeg tror hun har begynt å få forhåpninger om at hun og eksen skal finne tilbake igjen. Det er nok grunnen til at hun tilbringer såpass tid med eksen istedet for med deg. Hun kan jo unnskylde seg at hun gjør det for barna. Det virker rart på meg at hun først lar deg bli kjent med barna sine, men nå vil hun ikke det lenger. Det er et signal om at hun egentlig ikke ønsker at barna skal etablere et forhold til deg. Hun vil nok ikke såre dem ved å la barna bli glad i deg for så å miste kontakten fordi HUN ikke ønsker å tilbringe tid med deg. På den annen side er hun ikke sikker på at det blir noe mellom eksen og henne og derfor holder hun deg på gress istedet for å bryte opp. Når hun har så lite behov for å treffe deg samt vise at hun er glad i deg så er nok det fordi hjertet hennes er et annet sted. Kanskje du var en rebound-kjæreste for henne? Hadde jeg vært i en liknende situasjon så ville ikke jeg giddet mer. Jeg ser ikke bort fra at hun en dag kommer for å fortelle at hun flytter tilbake til eksen. Ønsker du å være i et forhold som går på sparebluss fra hennes ståsted. Min erfaring er at dersom en person virkelig ønsker å bygge et forhold så tar man initiativ og er interessert i å møtes og snakke. Om hun ikke gjør dette så er det fordi hun egentlig ikke ønsker å bygge et forhold til deg. Det er såpass mange signaler her som viser at hun ikke ønsker et forhold med deg. Det ville jeg tatt konsekvensen av og latt henne gå. Du fortjener bedre enn å få noen "smuler" fra henne av og til.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå