Gå til innhold

Stoler ikke på hunden alene blandt andre

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Renate_*
Skrevet

Om jeg ikke er tilstedet så kan hunden min hoppe opp, bite og sirkle rundt folk som er på besøk, ungene mine eller typen min .

Er jeg der, er hun helt rolig og føyer seg etter minste vink jeg gir.

Sier andre noe til henne lukker hun ørene.

Hva betyr det der at hun ofte skal hoppe opp på dem, bite og bjeffe. Oppfatter dette mest som lek, for hun biter ikke hardt, men allikavel. Dette gjør at jeg nesten ikke tørr la andre passe henne, eller være sammenmed henne alene. Hun er verst mot tenåringsgutter eller voksne menn.

Om jeg er alene med henne er hun rolig, men straks typen kommer så endrer hun adferd og blir oppgiret. Hva kommer dette av?

Hun er bare 1 år nå, vil dette vokse av henne?

Hun er veldig grei og enkel med meg, men dessverre ikke hos andre :(

Hun er en dobermann.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var borti det samme med en schäferhann på ca. samme alder. Når han ble ivrig så hoppet han opp og småbet meg i ansiktet i stedet for å slikke. Det var utrolig irriterende, og faktisk også vondt selv om han aldri bet skikkelig hardt.

Nøyaktig hva det kommer av vet jeg ikke. Overivrig? Uvane? Eneste løsningen jeg ser er det samme som for hopping generelt - at man snur ryggen til og overser hunden til hun gir seg og roer seg. Deretter kan man sette seg på huk og rolig hilse.

Skrevet

Hun driver og passer på og kontrollerer dem, tror jeg. Typisk for enkelte raser, inkludert dobermann at de "passer på". F.eks hvis det kommer besøk uten at du er hjemme en dag, så kan hun fint "passe dem" for deg til du kommer....dvs hun slipper dem ikke ut, de får ikke bevege seg fritt i huset osv.

Tror det er denne tendensen hun viser overfor andre enn deg, men det er ikke bra at hun gjør det overfor barna dine og kjæresten din.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...