Mohini Skrevet 31. desember 2009 #61 Skrevet 31. desember 2009 Jeg er målløs! Hva i all verden har innpakningspapiret på en gave å si, er det ikke innholdet som teller!? Hva skjer med innpakningspapiret som er utenpå gavene? Det blir revet opp og kastet sammen med en hel haug av masse annet papir, så er det borte rett etterpå, mens statuen som du har fått, den varer evig! Jeg er sånn selv, når jeg har kjøpt eller laget noe som jeg er veldig stolt av, så klarer jeg ofte ikke å vente med å gi mottakeren det, fordi jeg vet hvor glad vedkommede vil bli. Hva om datteren din var så stolt over statuen hun hadde laget, at hun ikke klarte å vente med å gi deg den? Hva om hun kommer inn på KG og leser disse innleggene dine? Stakkars jente, sier jeg bare.
Gjest Skuffet Skrevet 27. september 2011 #62 Skrevet 27. september 2011 Jeg er mamma til ei flott jente på 14 1/2 år. Vi har et nært forhold og kan prate om det meste. I morges kom hun opp til meg med en fin "statue" som hun hadde laget til meg i kunst og håndverkstimene på skolen. Det er julegaven din sa hun. Da begynte jeg å reflektere rundt det å gi julegaver. Foran meg på stuegulvet ligger det 9 gaver som hun har kjøpt for egne penger til venninnene sine. De koster fra 100 til 150 kr pr. stk og hun får tilsvarende tilbake. Hun har fått penger av meg til å kjøpe til besteforeldre og tanter. Hun jobber 1 dag i uka og tjener ca. 800 kr i mnd på dette, pluss litt ekstra når hun kan... Poenget med dette emne, er at jeg kjenner jeg ble så skuffa. Her har hun handlet og pakket, klippet og limt,laget julekort til alle vennenne sine i dagevis. Men til mor kunne hun ikke engang pakke inn figuren hun hadde laget. Figuren var som sagt fin og jeg hadde nok blitt veldig glad dersom den lå fint innpakket under treet på julaften, men ikke sånn som dette ble gjort, tatt i betraktning alt arbeidet hun har lagt ned i andre sine gaver. Jeg syns egenlig hun er både egoistisk og bortskjemt og kjenner jeg er sint og sur, og har lyst å ta opp med henne at foreldre også har følelser. Har dere noen tanker eller innspill å komme med?
Gjest Gjest Skrevet 21. november 2011 #63 Skrevet 21. november 2011 å, herregud for en mor.. hun hadde kanskje tenkt til å pakke den inn og gi den på julaften når hun lagde den.. Men hun tenkte kanskje at du ville bli så glad for det hun hadde lagd at hun kunne ikke vente med å se moren sin bli så glad.. og uansett, om hun kjøpte gaver til vennene sine, er det ikke like stas å gi dem med engang! Siden hun bare kjøpte dem og ikke Laget dem SPESIELT til dem, så pakket hun di kjøpte gavene inn.. Du må kunne tenke at gjort er gjort, og at hun ikke kan gjøre noe med det nå..
Gjest Gjest Skrevet 13. juni 2012 #64 Skrevet 13. juni 2012 Jeg er 14, snart 15 år! Jeg mener du er sykt utakknemlig og frekk mot datteren din. Jeg hadde faen blitt så flau hvis det hadde vært min mamma som skrev dette. Og ikke minst hadde jeg blitt jævlig skuffet, jeg jeg håper virkelig ikke du viste det til henne! Jeg selv har gitt masse gaver til mamma som jeg har lagd på skolen, og hun har blitt super fornøyd. Jeg mener ikke det er tid eller innpakking som teller mest, jeg mener det er omtanken! Bare tenk at hun har tenkt å gi den til deg, det er en gave i seg selv! Er jo faktisk ikke alle som får gaver! Shame on you, seriously!
Gjest Violetta Skrevet 13. juni 2012 #65 Skrevet 13. juni 2012 Hvorfor kommer denne eldgamle tråden opp igjen? 1
Gjest pepsimaxpower Skrevet 13. juni 2012 #66 Skrevet 13. juni 2012 Seriøst, har aldri hørt om en mer utakknemmelig mor som deg før. Er mor selv
Gjest BettyBoop Skrevet 13. juni 2012 #67 Skrevet 13. juni 2012 Jeg hadde også synes det var litt trist å ikke få gaven min innpakket på julaften! Jeg føler det kommer an på hvem du får gaven av. Får man gave av sin 14 årige unge så syns jeg ikke det er noe å henge seg opp i.
Gjest Solsmil Skrevet 13. juni 2012 #70 Skrevet 13. juni 2012 Tråden er fra 2009! Jeg lurer på hvorfor noen på død og liv må informere om at noen tråder er gamle. Som om man ikke kan diskutere i gamle tråder...
Gjest BettyBoop Skrevet 13. juni 2012 #71 Skrevet 13. juni 2012 Jeg lurer på hvorfor noen på død og liv må informere om at noen tråder er gamle. Som om man ikke kan diskutere i gamle tråder... ts har sikkert ikke endra holdning nå tre år etter
AnonymBruker Skrevet 13. juni 2012 #72 Skrevet 13. juni 2012 Apropo julegaver, noen som har begynt å planlegge for å år? Anonym poster: 33b5a9fc4c3c5ce570baddf16cfa0962
Gjest BettyBoop Skrevet 13. juni 2012 #73 Skrevet 13. juni 2012 Apropo julegaver, noen som har begynt å planlegge for å år? Anonym poster: 33b5a9fc4c3c5ce570baddf16cfa0962 nei. begynner ikke med det før i november
Lottiz Skrevet 14. juni 2012 #74 Skrevet 14. juni 2012 Greit nok at det er dumt hun ikke pakka den inn. Men gaven i seg selv lå det nok masse omtanke bak. Jeg har selv lagd ting i skoletimer som jeg var veldig stolt av, og som hadde vært en fin gave.
Gjest Den som bryr seg Skrevet 3. desember 2012 #75 Skrevet 3. desember 2012 Det kan jo hende hun har laget eller kjøpt julegaver til deg, bare det at hun har gjemt dem bort! Kanskje hun planlegger en overaskelse til deg. Og viss ikke, så synes jeg fortsatt du skal være takknemmelig for den ene gaven du fikk. Det er mange foreldre som ikke får en eneste gave til jul fra barna!!
Gjest Svongi Skrevet 18. mars 2013 #76 Skrevet 18. mars 2013 Du må være en drittsekk!!!!!!!!! Som ikke er takknemlig får en fin gave. DER ER TANKEN SOM TELLER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Gjest Eurodice Skrevet 18. mars 2013 #77 Skrevet 18. mars 2013 (endret) Du må være en drittsekk!!!!!!!!! Som ikke er takknemlig får en fin gave. DER ER TANKEN SOM TELLER!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Jeg tror sikkert TS henger i denne tråden som hun startet i desember 2009! Hun har fått flere julegaver senere, tenker jeg. Endret 18. mars 2013 av Arabella
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå