Gå til innhold

Sjokolade og tynne folk

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_Mokka_*
Skrevet

Hvorfor skal tynne folk på død og liv fortelle oss som har noen ekstra kilo, hvor mye sjokolade de spiser til dagen? Er så drita lei dette. Har to stk som er tynne og flate mager og forteller hele tiden hvor mye sjokolade, kaker osv de spiser. Åååå det er så godt sier de. Jeg har sagt en million ganger at jeg kan ikke spise slike ting for det legger seg rett på side beina. Så står de der og klager uff og uff lagt på seg 1 kg og en kan ikke se det en gang Noe drit er det siden de kikker på meg når de sier det, liksom for å få bekreftelse at de er så fine. . Går det ikke an og holde enkelte ting for seg selv. grrr

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selv om de kan spise 200 g sjokolade om dagen uten å legge på seg, så vil kroppen deres være like skadelidende. Å være slank er ikke ensbetydende med sunn kropp.

Gjest Gjest_Mokka_*
Skrevet

De kan spise så mye de vil for meg av sjokolade osv. for jeg er veldig glad i frukt og grønnsaker.

Men det er akkurat som de vil si at, se på meg som kan spise masse junk og være like tynn. Vi snakker her om damer som har passert 40 altså. Det er akkurat som de vil si, hvorfor er du stor som ikke spiser slik mat. Skeier ut jeg og men kan ikke ha slik mat vær dag. Ikke alt man skal forstå i denne verden Har lært og lukke ørene etter en stund.:sjarmor:

Skrevet
Selv om de kan spise 200 g sjokolade om dagen uten å legge på seg, så vil kroppen deres være like skadelidende. Å være slank er ikke ensbetydende med sunn kropp.

første tanken min også, og det beste må da være å klare å la være å spise sjokolade hver dag?

Jeg spiser også sjokolade stort sett hver dag, kunne aldri gjort det om jeg ikke var umåtelig bevisst på hva jeg ellers spiser og drikker, og om jeg ikke var lettere overaktiv når det gjelder trening.

Så med de forbeholdene jeg tar, KAN jeg spise sjokolade hver dag, men jeg skulle virkelig ønske jeg ikke hadde det behovet. Skulle ønske jeg var som de som faktisk HELLER spiser frukt og grønt! Det er mye sunnere en sjokolade, og gir kroppen mye mer energi og goder. Også så mye mer jeg ville fått ut av treninga mi, om jeg hadde klart å la den hersens sjokoladen være...

Nei, hopp og drit i pratet deres, vi har alle vårt å stri med.

Skrevet
Hvorfor skal tynne folk på død og liv fortelle oss som har noen ekstra kilo, hvor mye sjokolade de spiser til dagen? Er så drita lei dette. Har to stk som er tynne og flate mager og forteller hele tiden hvor mye sjokolade, kaker osv de spiser. Åååå det er så godt sier de. Jeg har sagt en million ganger at jeg kan ikke spise slike ting for det legger seg rett på side beina. Så står de der og klager uff og uff lagt på seg 1 kg og en kan ikke se det en gang Noe drit er det siden de kikker på meg når de sier det, liksom for å få bekreftelse at de er så fine. . Går det ikke an og holde enkelte ting for seg selv. grrr

En mulig årsak til at tynne folk ønsker å sta fram med sine junk-food og sjokolade-vaner er nok at vi så ofte opplever å bli sykkliggjort.

"Spiser vel ikke mye du nei,he-he"

"Har du spiseforstyrrelser"?

"Du spiser vel bare leght-produkter og aldri noe med fett i du som er så tynn"?

"Du spiser vel ikke søtsaker du"?

Slike kommentarer får vi tynne høre hele tiden,og tro meg:

Det er like irriterende som situasjonen du beskriver.

Men jeg er enig i at det å stå å skryte over at man kan spise så og sy mye av ditt og datt, slik du beskriver, er helt unødvendig,og ganske dårlig gjort. Typisk dumme kjerringer. Hvis dette er vennene dine hadde jeg vurdert vennskapet. Slike "venner" klarer man seg fint uten.

Skrevet
Så med de forbeholdene jeg tar, KAN jeg spise sjokolade hver dag, men jeg skulle virkelig ønske jeg ikke hadde det behovet. Skulle ønske jeg var som de som faktisk HELLER spiser frukt og grønt! Det er mye sunnere en sjokolade, og gir kroppen mye mer energi og goder. Også så mye mer jeg ville fått ut av treninga mi, om jeg hadde klart å la den hersens sjokoladen være...

Nei, hopp og drit i pratet deres, vi har alle vårt å stri med.

Enig med deg..

Gjest strykebrett
Skrevet

Word!

Skrevet

En av foreleserene mine snakket om "disse" personer som tynn-feite. Altså personer som ikke trener og spiser mye dritt. Tynne utenpå, men innvendig ser man resultatene av den sjokoladen og den usunne maten!

Skrevet

Jeg får hele tiden høre ting som "Du er sånn som kan spise hva du vil uten å legge på deg du". Noe som ikke stemmer i det hele tatt. Faktisk er kroppen min ganske følsom for å legge på seg. Jeg merker fort at jeg legger på meg litt hvis jeg har fått i meg mye kalorier en periode. Jeg spiser en del godteri dessverre, men prøver å begrense det til helger. Eller spiser jeg generellt sett lite. Frokost er to knekkebrød og et glass vann som regel, og til middag spiser jeg sånn passe mye og prøver å spise litt variert. Til hvert eneste måltid tenker jeg nøye over hva jeg spiser, selv om jeg ofte skeier ut. Når jeg får ekstra god mat spiser jeg ekstra mye, men totalinntaket mitt er ganske lite selv om folk tror noe annet.

Skrevet
En av foreleserene mine snakket om "disse" personer som tynn-feite. Altså personer som ikke trener og spiser mye dritt. Tynne utenpå, men innvendig ser man resultatene av den sjokoladen og den usunne maten!

Det er helt riktig! Jeg tror vel også det gjelder selv om de trener. Man er liksom ikke herda for dårlig mat selv om man trimmer :)

Skrevet
En mulig årsak til at tynne folk ønsker å sta fram med sine junk-food og sjokolade-vaner er nok at vi så ofte opplever å bli sykkliggjort.

"Spiser vel ikke mye du nei,he-he"

"Har du spiseforstyrrelser"?

"Du spiser vel bare leght-produkter og aldri noe med fett i du som er så tynn"?

"Du spiser vel ikke søtsaker du"?

Slike kommentarer får vi tynne høre hele tiden,og tro meg:

Det er like irriterende som situasjonen du beskriver.

Men jeg er enig i at det å stå å skryte over at man kan spise så og sy mye av ditt og datt, slik du beskriver, er helt unødvendig,og ganske dårlig gjort. Typisk dumme kjerringer. Hvis dette er vennene dine hadde jeg vurdert vennskapet. Slike "venner" klarer man seg fint uten.

Enig :)

Skrevet

Før du hater alle tynne som spiser sjokolade og "skryter" etterpå så kan det jo være de ikke tenker over hva de sier, hvor mye det irriterer deg å høre.. Frostår frustrasjonen din, men det er ikke allltid at mennesker mener noe videre med hva de sier enn at de snakker litt som de føler og tenker..

Gjest Bolledeig
Skrevet
Det er helt riktig! Jeg tror vel også det gjelder selv om de trener. Man er liksom ikke herda for dårlig mat selv om man trimmer :)

Kroppen tåler drittmat, inkludert sukker, svært mye bedre dersom man trener og er aktiv fordi insulinsensitiviteten er høyere, og derfor også den usunne maten mindre skadelig.

Før de som leser det feirer joggeturen med å spise nugatti rett ut av boksen skal det likevel sies at det er snakk om mengder. Sukker i store mengder er ikke sunt uansett, men kroppen håndterer det langt bedre om man er fysisk aktiv.

Når det er sagt kjenner jeg en god del tynne mennesker som i kraft av å være tynne tydeligvis har blitt stemplet som "ok" å kommentere for alle, som tidligere nevnt i tråden. En venninne av meg ble stemplet som anorektiker, og uansett hva hun sa så trodde ikke folk på henne. Ikke så rart man får et lite markeringsbehov rundt hva man spiser og ikke da.

Skrevet

Fornuftig innlegg Bolledeig! :enig:

Skrevet

God forbrenning varer ikke nøvendigvis evig. Da er det bedre å allerede ha erfart at usunne varer fører til fettoppgang. Søstra til ei venninne av meg var tynn som ei fjøl til hun var rundt 30, da skøyt vekta i været, og hun sleit skikkelig med å motivere seg til å legge om hele livsstilen. Hun hadde jo alltid kunne spise "alt".

Det finnes ulemper med alt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...