Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #1 Skrevet 21. desember 2009 Heisann Jeg og en veninne planlegger å hoppe på flyet til Dubai i januar/februar. Noen som har vært der og som kan anbefale ting å gjøre, hoteller osv. Blir glad for alle tips!!
gard Skrevet 21. desember 2009 #2 Skrevet 21. desember 2009 Heisann Jeg og en veninne planlegger å hoppe på flyet til Dubai i januar/februar. Noen som har vært der og som kan anbefale ting å gjøre, hoteller osv. Blir glad for alle tips!! Hei Hvor lenge skal dere være der? Kona og jeg var der i mai og vi bodde på Dusit Thani Dubai - flott hotell som vi booket gjennom reisefeber.no. Men du kan også kikke på agoda.com eller asiatravel.com for å se på hoteller. Ting som dere kan gjøre: shopping :-) Dubai Mall har f.eks. 1200 butikker. Ski Dubai dersom dere vil stå på ski innendørs, Wild Wadi vannland, Dubai museum, gold souk, en Desert safari, ta en drink på Burj Al Arab (dere må nok bestille på forhånd) etc. Jeg har et reisebrev som jeg skal legge ut på min hjemmeside gardkarlsen.com men jeg har ikke kommet så langt enda...men jeg har det i Word format og jeg kan sende det til deg dersom du vil. Send meg en mail på [email protected] så skal jeg sende det til deg. Benyttet du deg av Lufthansa tilbudet og fikk billetten til 2500 kroner eller?
Gjest Gjest_mama_* Skrevet 21. desember 2009 #3 Skrevet 21. desember 2009 Hei Hvor lenge skal dere være der? Kona og jeg var der i mai og vi bodde på Dusit Thani Dubai - flott hotell som vi booket gjennom reisefeber.no. Men du kan også kikke på agoda.com eller asiatravel.com for å se på hoteller. Ting som dere kan gjøre: shopping :-) Dubai Mall har f.eks. 1200 butikker. Ski Dubai dersom dere vil stå på ski innendørs, Wild Wadi vannland, Dubai museum, gold souk, en Desert safari, ta en drink på Burj Al Arab (dere må nok bestille på forhånd) etc. Jeg har et reisebrev som jeg skal legge ut på min hjemmeside gardkarlsen.com men jeg har ikke kommet så langt enda...men jeg har det i Word format og jeg kan sende det til deg dersom du vil. Send meg en mail på [email protected] så skal jeg sende det til deg. Benyttet du deg av Lufthansa tilbudet og fikk billetten til 2500 kroner eller? Gard...svarer du overhodet noengang på innlegg uten å benytte sjansen til å reklamere for din egen hjemmeside?
Gjest :) Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 Gard...svarer du overhodet noengang på innlegg uten å benytte sjansen til å reklamere for din egen hjemmeside? Den DUMMESTE responsen..! Alle svarene jeg har lest fra denne brukeren er omfattende og informative, likeledes er hjemmesiden. På meg virker det som om fyren har en genuin interesse og kunnskap om reising, som han mer enn gjerne deler. Takk Gard!
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #5 Skrevet 21. desember 2009 Den DUMMESTE responsen..! Alle svarene jeg har lest fra denne brukeren er omfattende og informative, likeledes er hjemmesiden. På meg virker det som om fyren har en genuin interesse og kunnskap om reising, som han mer enn gjerne deler. Takk Gard! Enig!!
gard Skrevet 22. desember 2009 #6 Skrevet 22. desember 2009 Gard...svarer du overhodet noengang på innlegg uten å benytte sjansen til å reklamere for din egen hjemmeside? Nja, jeg pleier som regel legge inn link til relevant reisebrev fordi jeg føler at alt arbeidet som jeg har lagt ned i reisebrevene kanskje kan være til nytte for andre. Kall det gjerne reklame hvis du ønsker det - jeg synes bare det er kult å prøve å hjelpe andre som skal ut å reise :-)
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #7 Skrevet 22. desember 2009 linkene dine er ALLTID flotte Gard. Fortsett med det. ¨ Sure folk finnes overalt.
gard Skrevet 27. desember 2009 #8 Skrevet 27. desember 2009 Hei Jeg har endelig lagt ut reisebrevet med bildene og linkene i teksten. Du finner reisebrevet på http://gardkarlsen.com/Dubai_UAE_trip_report.htm :-)
Gjest Gjest_Bettina_* Skrevet 27. desember 2009 #9 Skrevet 27. desember 2009 Et lite spørsmål: Er det lov til å ta med seg alkohol inn i landet? Eller noen mulighet til å kjøpe seg noe god vin i taaxfree ved ankomst?
gard Skrevet 28. desember 2009 #10 Skrevet 28. desember 2009 Et lite spørsmål: Er det lov til å ta med seg alkohol inn i landet? Eller noen mulighet til å kjøpe seg noe god vin i taaxfree ved ankomst? I henhold til http://www.dubai-online.com/essential/customs.htm er det lov til å ta med seg litt alkohol inn i landet. Om du kan kjøpe ved ankomst og hvordan prisene er er jeg ikke sikker på.
Gjest snart dubai Skrevet 15. januar 2010 #11 Skrevet 15. januar 2010 Nja, jeg pleier som regel legge inn link til relevant reisebrev fordi jeg føler at alt arbeidet som jeg har lagt ned i reisebrevene kanskje kan være til nytte for andre. Kall det gjerne reklame hvis du ønsker det - jeg synes bare det er kult å prøve å hjelpe andre som skal ut å reise :-)
gard Skrevet 15. januar 2010 #12 Skrevet 15. januar 2010 Er ikke helt sikker på om jeg forstår den siste meldingen her...
Sapree Skrevet 17. januar 2010 #13 Skrevet 17. januar 2010 Takker Gard for reisebrev:p Jeg har nettopp komt hjem fra Dubai en uke og det var supert!Jeg anbefaler å bade så klart, enten på den offentlige stranden som er gratis, eller på Jumeira Beach Park som bare koster 5 dirhams ca 7,71 kr nå om du ikke bor direkte ved stranden. Strand hotellene er knall dyre!Så jeg bodde på Jumeira Rotana, var ikke så langt i fra stranda men det gikk gratis privat buss fra hotellet nesten hverdag:) Supert tilbud en bør utnytte, flere hoteller har samme tilbudet!Ellers så anbefaler jeg Big Buss turist bussen som kjører rundt, så får du med deg hele Dubai:p Jeg var så heldig at verdens høyeste bygning Burj Kalif nettopp hadde åpnet, så det må du besøke!Biletter finner du på Dubai Mall, verdens største kjøpesenter og man må bestille det til neste dag eller noen dager senere for skal du opp til tårnet med en gang så koster det dyrt!100 Dirhams betalte jeg ca 154 kr, men det er mulig de vil øke prisene til senere. Ja shopping er det masse muligheter av det finnes kjøpesentre overalt der:p Du bør også besøke Gold og Old Souk som er eldre delen av Dubai som selger massevis av gull og suvenirer til prute priser. Ja også er det disse sanddyne turene i ørkenen og kamel ridning da. Det var vel det jeg kom på i farten Været var kjempefint, en dag overskyet men ellers 25 grader hverdag! Bare still spørsmål om noen har!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå