Gå til innhold

Hva gjør jeg med dyr som dør?

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_baremeg_*
Skrevet

Hva gjør jeg med dyr som dør? Hva er det best å gjøre? Levere de til dyrlegen for kremmering? Hva koster det? Begrave de selv under jorda? Men hva med vinteren da? Kaster dere de i søpla? Synes ikke det er noe koselig å kaste kjæledyra i søpla fordi de er jo ikke noe søppel. Hvor gjør jeg av dyrene som dør? Koster det mye med felles kremmering sammen med alle dyr hos dyrlegen? Tar alle dyrleger imot døde dyr?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så vidt jeg vet er det ikke lov til å hive de i søpla og det er regler for hvor man kan begrave de(ikke i boligstrøk f.eks), så det beste er nok å ta dyret til veterinær. Vet ikke om eller evt da hvor mye det koster, men det er jo bare å ta en tlf til et veterinærkontor og høre.

Skrevet

Jeg har tatt med gnagere til veterinær for kremering, har ikke kostet meg noe. Har fått beskjed om at det kun koster om du vil ha asken.

Skrevet

Noen renoveringsstasjoner tar i mot døde dyr. Du må nok betale en avgift for det. Ta kontakt med din lokale fylling og hør...

Skrevet

Jeg fikk min hund kremert. Han døde hos vetrinæren da, men jeg fikk spørsmål om jeg ville kremere ham. Husker ikke hvor mye det kostet, men var ikke fryktelig dyrt.

Nå har han fått sin plass i hagen.

Jeg ha nå 2 nye hunder som jeg ønske å gjøre det samme med (når de dør selvfølgelig, hihi)

Skrevet

Da katten vår døde, valgte vi å la veterinæren kremere ham. Det samme kommer vi til å gjøre med vår gjenlevende katt, og også med hunden vår når den tid kommer.

Skrevet

Kattene, ilderen og kaninene mine ble kremert, rottene sendte jeg først til obduksjon og deretter til kremasjon. Dette fordi jeg drev seriøst med rotteavl og trengte all informasjon rundt et dødsfall for å vite om en linje skulle tas ut av avl eller om det var snakk om ikke-genetisk sykdom/skade.

Jeg har også opplevt at veterinær ikke tar betalt for kremasjon med mindre man skal ha med seg asken (jeg har valgt litt forskjellig her).

Gjest Syrin_Ulven
Skrevet

Har hatt ørkenrotter som har dødd, begravde alle likene i hagen til mine foreldre eg.

Skrevet

Vi har begravet dem i hagen. Det er forøvrig fullstendig tillatt, selv i boligstrøk.

Skrevet

Jeg kastet en kanin i søpla en gang... bodde i blokk og hadde ikke noen hage å grave den ned i, stakkars.

Nå har vi en svær hund, så den må nok kremeres når den tid kommer (forhåpentligvis om mange, mange år).

Skrevet

Jeg hadde en kanin en gang. Jeg begravet den i skogen og lagde stein og greier. Huff! Hater når dyr dør.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...