Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ble singel for noen mnd. siden, og det virker som om det blir min første nyttårsaften alene. Helt alene. De vennene jeg har, er opptatt med sitt, og reiser enten dit kjæresten bor eller feirer med kjærestens venner.

Noen andre som skal feire nyttårsaften alene? Kan ikke si jeg gleder meg. :sukk:

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nyttårsaften er vel en av årets mest oppskrytte dager.

Er null problem å være alene den kvelden. :)

Skrevet

Hmm...

uansett så tviler jeg på at jg er særlig velkommen hos folk etter forgje nyttårsaften.. men det er ikke noen du bli med og feste eller noe da ?

jeg har faktiskt litt lyst til og feire aleine jeg da:p

til vanelig så bor jeg med mamma og broren min, og e 20 år, så kunne faktiskt tenkt meg en sånn kveld aleine..c(; . har bare en sånn følse på at det er det jeg vil.!

du må bare gjøre det beste ut av situasjonen=)

Skrevet

For meg er nyttårsaften bare enda en dag. Må ikke være full av fest, selskap og venner på den kvelden. Men jeg skjønner forestillingen om den perfekte nyttårsaften og man går det nye året inn osv. Selv skal jeg boltre meg foran tv-en med snop og film og ha en rolig kveld. Muligens en liten middag i selskap med andre tidligere på kvelden for så å trekke meg tilbake hjemme og tenke på alt det fine det nye året vil bringe og legge det forrige året bak meg. Alle nyttårsaftener er forskjellige.

Skrevet

I fjor var jeg alene på nyttårsaften. Pga et nytt brudd. På begynnelsen grudde jeg meg litt men selve dagen gikk greit. Jeg jobbet på dagen og på kvelden lagde jeg meg god mat og koste meg med filmer og godteri. Det var litt stusselig å se på fyrverkeri alene men det er bare en dag altså.. Satt mye på KG og det var flere som satt alene hjemme så fint å ha noen å snakke med. Dessuten så sendte mange av vennene mine mld og hørte åssen det gikk med meg. Det satte jeg pris på!

Skrevet

For 2 år siden var jeg alene på nyttårsaften. Det var da inget problem. Jeg lagde meg pizza, hadde pepsi max og film og slikt, og gikk utafor klokka 12 for å se på rakettene. Så gikk jeg inn igjen og koste meg, og våknet opp på søndag i fin form =)

Skrevet

Åh, det hadde vært helt herlig å være alene på en slik dag. Gjøre akkurat hva jeg vil og ikke bli tvunget til sosialt samvær når jeg egentlig ikke har lyst.

Skrevet
Åh, det hadde vært helt herlig å være alene på en slik dag. Gjøre akkurat hva jeg vil og ikke bli tvunget til sosialt samvær når jeg egentlig ikke har lyst.

Helt enig!

Jeg kan leie ut mannen min og huset mitt, til noen som vil arrangere vennemiddag og feire nyttår i festlig lag. Så kan jeg være alene hjemme et annet sted.. :jepp:

Skrevet

Er alltid alene på nyttårsaften, jeg og hunden :)

Hunden blir ikke sånn kjemperedd, men blir urolig når det står på så værst med rakettene, så jeg ville aldri vært han være alene hjemme.

Så jeg koser meg med god middag, snop og filmer. Våkner opp tidligere enn alle andre morgenen etter, og jeg og hunden tar en tur ut, og det er fantastisk deilig å gå rundt i folketomme gater og føle på at nå er det et nytt år, med blanke ark og nye fargestifter til :)

Skrevet

Jeg har ingen problemer med å være alene på nyttårsaften, men det er stort sett fordi jeg velger det selv de gangene jeg har gjort det.

Tror det er stor forskjell på hvordan det føles, om man velger det selv og har alternativer, eller om man egentlig ønsker å ikke være alene men ikke føler man har noen valg.

Skjønner at det føles trist om man ikke har valgt det, men endre fokus på det, så kansje det blir bedre?

I fjor valgte jeg det, jeg ønsket å gjøre noe litt annerledes på nyttårsaften. Gjøre den til starten på ett nytt år, der jeg selv valgte hvordan jeg ønsket å starte det. Jeg brukte dagen på meg selv, litt egenpleie, masse god mat, noe godt å drikke og godteri. Brukte tid på å tenke, fundere over hva året som var gått hadde gitt og ting jeg savnet, planlegge og kartlegge ønskene for det nye året og legge til rette i hodet og planen hvordan jeg skulle få det slik jeg ønsket.

Det ble en fin og nyttig kveld, og allerede ett par måneder etter nyttår hadde jeg noen av årets ønsker i boks, noe jeg aldri hadde fått til om jeg ikke hadde satt meg ned og brukt tid på å finne ut hva jeg ville med året.

Så det blir hva man gjør det til tror jeg. :)

• Liker 1
Skrevet

feire og feire, for de fleste er det vel bare en eneste stor fyllefest som er sånn halvkjedelig(eller hel) med en del folk man ikke kjenner noe særlig.

tror jeg hadde lagd til en eneste stor ego-dag med egenpleie fra topp til tå, film, mat, godterier - og et stjernerap for å feire et liv uten gamle-kjæresten(er det vanskelig så skriver du bare en liste over alle de kjipe tngene så det blir lett hehe...).

eventuelt hadde jeg tatt meg en tur i nærmeste skau til et utsiktspunkt, tatt med litt champagne samt primus etc og grillet noe gøy til fyrverkeriet.

Skrevet (endret)

Det går nok så bra skal du se ! Gjør som de andre sier, lag deg god mat og se på film osv..

Selv må jeg dessverre på fest, hehe..men mon tro om jeg sniker meg hjem tidlig for og være sammen med dyrene mine. Borte bra men hjemme best ;)

Endret av putesnakk
Skrevet

jeg også tror jeg kommer til å bli alene på nyttårsaften i år..

er egentlig i samma situasjon hvor jeg er single og venner skal dra vekk eller feire med sine kjærster eller familie.

Jeg skjønner jo at det kan være deilig å være alene også, men kjenner at det stikker litt når det er ufrivillig..

Skrevet

Før jeg fikk barn var jeg mye ute på byen, og da var det alltid utesteder som arrangerte noe - bare man var tidlig nok ute med å kjøpe inngangsbilletten. :-)

Med barn har det som aleneforelder blitt hjemmekvelder med kjøretur inn til sentrum rundt midnatt hvert år.

Nå er gutten min blitt såpass stor at jeg ikke aner hva som skjer i år, trolig ikke stort... :-)

Man blir fort vandt til forandringer her i livet.... :-)

Gjest Gjest_evy_*
Skrevet

- Var alene ifjor og det gikk veldig bra, selv om jeg gruet meg litt. Spesielt gruet jeg meg til alle spørsmålene.

Men laget meg god mat, tente lys og så på tv. Et glass vin og et par telefoner gjorde susen. :)

Men tross alt bedre å være alene enn sammen med noen man overhode ikke trives med. Året før var jeg sammen med en fyr som viste seg å ha temmelig uærlige hensikter. Han var ikke hyggelig engang. Fatter ikke hva jeg tenkte på.

Iår har jeg tilbudt meg å være barnevakt for noen. De ble kjempeglade og slik gjør vi hverandre en fin tjeneste. Gleder meg, selv om det ikke akkurat blir hæla i taket. Men er DET så gøy,da?

Skrevet
:kghjerte: sitt her da vel... :rødme:
  • Liker 1
Gjest brutal_mann
Skrevet

Kan vi bytte? Nyttår alene høres befriende ut.

Skrevet
Iår har jeg tilbudt meg å være barnevakt for noen. De ble kjempeglade og slik gjør vi hverandre en fin tjeneste. Gleder meg, selv om det ikke akkurat blir hæla i taket. Men er DET så gøy,da?

Så snilt!! og så god ide!!

Jeg tenker slik at dersom man må være alene, og ikke velger det, kan man gjøre noe utav det? Hjelpe andre som er alene, være frivillig til div arrangementer for gamle, enslige etc.

For mange tror jeg det er all praten rundt nyttår som er vanskelig, alle som spør hvor og hva man skal før, alle spørsmålene etterpå om hva man gjorde og hvem man var med, det er så mange forventninger om at man skal ha masse venner å være sammen med og masse energi og lyst til å lage den dagen til noe stort hvert år. Eller ihvertfall tror jeg mange føler at det er forventninger der til dette.

Selv om jeg valgte å være alene i fjor, så følte ejg på akkurat den, ejg følte liksom at jeg måtte forklare at jeg hadde VALGT å være alene, forklare hvorfor, hva jeg ville med det.... for å ikke bli syntes synd på eller sett på som litt rar... Vel, litt rar kan vel folk fremdeles tenke, men det jeg kom frem til, er at det spiller vel egentlig ingen rolle. Ikke alle HAR en stor vennegjeng som samler seg og feirer stort! Mange har få venner, eller venner som drar hjem til hjembyen sin, drar bort til andre etc etc, det at man, frivillig eller ufrivillig, sitter alene på nyttårsaften, sier sånn sett lite om en person, annet en at vedkommende ikke skal noe annet den dagen.

Jeg har valgt å være med min mor i år, det blir bare oss, og det er igrunnen helt greit. I år er de aller fleste av mine venner og bekjente reist bort også, så selv om jeg vet om noen steder med nyttårsfest jeg kunne dratt til, så hadde det nok blitt alene om det ikke var for at både min mor og jeg faktisk hadde lyst til å feire en rolig nyttår sammen. :)

Godt nyttår til alle, uansett hvordan den nytes. :)

• Liker 1
Gjest Gjest_gjest_*
Skrevet

Jeg var alene (og syk) i fjor, i år er jeg bedt til et vennepar og ungene dems. Mitt ene barn er hos sin far og den andre er stor og på fest. Jeg har fremdeles ikke bestemt meg for hvor jeg skal være.

Det er veldig deilig å være alene hjemme. På dagen rydder jeg bort all julepynt og tre. Jeg rydder bort det som har vært og starter det nye året med ryddig hus, lager god mat, ser på tv og melder/ringer litt med venninner og foreldre.

Skrevet
Jeg ble singel for noen mnd. siden, og det virker som om det blir min første nyttårsaften alene. Helt alene. De vennene jeg har, er opptatt med sitt, og reiser enten dit kjæresten bor eller feirer med kjærestens venner.

Noen andre som skal feire nyttårsaften alene? Kan ikke si jeg gleder meg. :sukk:

Jeg skal enten feire sammen med fire venninner eller ta det rolig med foreldrene mine. Sistnevnte frister faktisk mest. Da jeg var yngre husker jeg at det var sårt å tenke at alle andre gjorde mer enn meg den dagen, men de siste tre årene har jeg enten feiret sammen med kjæreste eller venner.

Det går som regel en del filmer den dagen. Hvis ikke, kan du jo kjøpe inn et par gode titler? Ring venner og ønsk dem godt nyttår, stikk innom familie hvis de bor i nærheten, lag deg god mat, ta et langt bad, og skjem deg bort.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...