Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2009 #1 Skrevet 20. desember 2009 Hvordan er det vanlig at ulike uenigheter i parforhold blir løst, og hvor mange uenigheter skal man ha før det er direkte usunt for forholdet? Jeg tenker som så at det sikkert ikke er så bra hvis man er uenige om mange store ting, men enkelte av de store spørsmålene vil det nødvendigvis nesten alltid være uenigheter om. F.eks dette med barn, hva hvis den ene vil ha og den andre ikke? Eller begge vil ha men ikke til samme tidspunkt? Og hva med dyr? Hvis den ene har som mål i livet å skaffe seg et dyr, og den andre absolutt ikke vil? Hvordan kan man best løse det? Jeg tenker også på småting, som at to stk i et forhold med stor sannsynlighet har forskjellig syn på vasking, hva som er rot, hvor ofte man skal rydde og vaske osv. Alt dette er jo ting man kan snakke om men som man likevel ikke forandrer mening om; det er jo en del av personligheten å ikke ville ha barn, å være en rotekopp osv...
Kjetil S. Skrevet 20. desember 2009 #2 Skrevet 20. desember 2009 Hva ville du selv ha tenkt om dette før du traff noen..????
Gjest Purple Haze Skrevet 20. desember 2009 #3 Skrevet 20. desember 2009 Kommunikasjon er en fin ting. Snakke sammen
Anglofil Skrevet 21. desember 2009 #4 Skrevet 21. desember 2009 Kommunikasjon. Personlig trenger ikke mange uenigheter å bli et stort problem, det er måten man løser dem på og eventuelt tar tak i dem som er avgjørende. Kjæresten min og jeg kan krangle så busta fyker, men grunnen til at det aldri går negativt utover forholdet vårt er fordi vi snakker mye om det som er utgangspunktet til problemet og krangelen, og vi setter oss alltid ned for å løse det. Etterhvert har kranglene blitt sjeldnere ettersom man tilpasser seg hverandre, og kommunikasjonen har blitt nøkkelen til et sunt og godt samliv. Mvh Yvonne
MissStiles Skrevet 21. desember 2009 #5 Skrevet 21. desember 2009 Helt enig! Kommunikasjon er en bra ting. Uenigheter trenger ikke være noe problem men det kommer helt ann på hvordan man løser og takler det. Men det er bedre å snakke om ting enn å krangle og evt. skrike til hverandre.
Gjest MikeWaters Skrevet 21. desember 2009 #6 Skrevet 21. desember 2009 Det er viktig å akseptere forskjeller i et forhold, uenigheter om grunnleggende verdier blir ofte vanskelig å leve med, men selvsagt ikke umulig. Det handler om å møte hverandre med et åpent og inkluderende sinn.
Gjest TS Skrevet 21. desember 2009 #7 Skrevet 21. desember 2009 Hva ville du selv ha tenkt om dette før du traff noen..???? Jeg ville tenkt at det som var viktig for meg ikke var diskutabelt engang, men jeg kjenner nå at jeg heller modifiserer mine meninger enn å skulle gå ut av forholdet! Dere har så rett folkens, kommunikasjon er kjempeviktig! Men jeg mener jo egentlig de tilfellene hvor man ikke kan bli enig, og begge sitter og føler sterkt at de ikke får det de vil. I barneksempelet så vil vel ikke all verdens kommunikasjon hjelpe, fordi den som vil ha barn sitter igjen med en forferdelig følelse av at den aldri kommer til å få det, mens den som ikke vil ha barn, vel... Det er nok ikke en grei følelse uansett! Det går sikkert hardt utover forholdet til slutt når begge parter føler sånn på det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå