Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har fått noe som heter DVD Kids, ett interaktivt spill for barn fra 2 år og oppover. Denne: http://www.megastorenorge.no/template/next...amp;source=1900

Noen som har dette og som kan si meg hva jeg mangler eller gjør galt??

Jeg setter i cd og legger det valgte spillet på plata. Så sier stemmen på dvden at jeg kan velge mellom å trykke på de ulike figurene for hvilket spill jeg vil spille. Men funker ikke å trykke på hverken basenheten eller dvdtrykkeren.

Ser på fronten av basenheten at det er sånn rødt område som indikerer IR sender/sensor. (infrarød)

Jeg lurer på om jeg mangler en slags sensormottaker som skal settes på tven som skal fatte signalene som kommer når jeg trykker på basenheten??

Har ikke fått med noe slikt, så da må jeg evt prøve å skaffe brukt... eller kjøpt løst..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er ikke sikker.. Prøvde å google den, men fant ingen bedre omtaler av den enn den du linket til.

På esken står det sikkert hva produktet heter på engelsk, kanskje du kan google det og se hva du finner? Eller skriv inn her hva det heter, så kan jeg prøve å finne ut av det.

Skrevet

Disney interactive dvd kids

Det heter det. Har googlet men ikke funnet noe! Kanskje du har bedre hell?

Skrevet (endret)

Hmm... Veldig lite info å finne på nettet om dette?

Er det en konsoll du har kjøpt, eller er det et spill som man putter i dvd-spilleren?

Skjønner ikke helt hvordan det der fungerer...

Men et spill er det i alle fall - det har jeg skjønt. Så det må jo enten følge med en kontrollspake av noe slag, en fjernkontroll, eller er det meningen at man skal bruke tv'n eller dvd-spilleren sin fjernkontroll?

Endret av Lemming
Skrevet

På linken er det en stooor håndkosoll som man kan trykke på når man har lagt noen papplater som følger med dvdspillet man kjøper løst. Slik jeg forstår det så putter man dvden inn, og så skal man lissom bruke den håndkonsollen videre for damen sier "trykk på Ole brum for det, på treet for sånn og biene for datt"

Men når jeg trykker på brum, biene eller treet så piper det i den store konsollen, men skjer ikke noe på skjermen. Og dvd-fjernkontrollen virker ikke på noe.

Så det må være noe som mangler for å få overført signalene fra den store håndkosollen man trykker på, og inn på tven slik at de registrerer hva man trykker på.

:ler:

Skrevet

aner ikke..... Skjønner ikke noe jeg! Beklager at jeg ikke kunne være mer til hjelp :S :fnise:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...