Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2009 #1 Skrevet 20. desember 2009 det vil si at man fører over summen til selger idet man signerer kontrakten (så snart man kommer hjem til nettbanken sin)? jeg har ikke 10 % på bok, men får jo lån for hele summen hvordan skjer dette i praksis?
babord Skrevet 20. desember 2009 #2 Skrevet 20. desember 2009 Banken gjorde det for meg..fikk aldri lånepengene inn på konto, banken overførte rett til selger først 10% og så resten av kjøpesummen. Lurt å følge med at banken gjør det, for evt. renter er ditt ansvar.
Gjest Gjest_kriwin_* Skrevet 20. desember 2009 #3 Skrevet 20. desember 2009 Vi fikk banken til å betale forskuddet. Kontraktmøtet var imidlertidig så tidlig at banken ikke rakk og ordne dette før møtet, men det var ikke noe problem. Vi signerte og banken overførte forskuddet uken etter.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2009 #4 Skrevet 20. desember 2009 i budskjemaet står det "Forskudd kan ikke lånefinansieres med sikkerhet i eiendommen i tiden før overtakelse." det betyr jo at jeg ikke kan satse på at banken overfører via lånet jeg skal ta opp for å kjøpe boligen? jeg gir bud med forbehold om finansiering
babord Skrevet 21. desember 2009 #5 Skrevet 21. desember 2009 i budskjemaet står det "Forskudd kan ikke lånefinansieres med sikkerhet i eiendommen i tiden før overtakelse." det betyr jo at jeg ikke kan satse på at banken overfører via lånet jeg skal ta opp for å kjøpe boligen? jeg gir bud med forbehold om finansiering Vi betalte forskuddet med lånet i alle fall... Men kanskje banken ordnet det på en slik måte at forskuddet ikke sto med sikkerhet i eiendommen? F.eks. delte lånet i to og innvilget oss forskuddslånet uten sikkerhet? De sa ikke noe om det i alle fall..
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #6 Skrevet 21. desember 2009 i budskjemaet står det "Forskudd kan ikke lånefinansieres med sikkerhet i eiendommen i tiden før overtakelse." Det betyr at din bank ikke får lov til å registrere pant i eiendommen mens det er registrert på forrige eier. Med andre ord er forskuddet et lån som banken gir uten sikkerhet i huset. Etter huset står i ditt navn, så registrerer selvsagt banken en panteheftelse på eiendommen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå