Gjest TS Skrevet 20. desember 2009 #1 Skrevet 20. desember 2009 Saken er klar: Vedkommende er trygdesvindler, og jeg har bestemt meg for å melde ifra om dette til NAV. Men hvilken måte er det best å gjøre det på? Brev eller telefon? Jeg ser av nettsidene til NAV at konfidensielle opplysninger ikke skal sendes per mail.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2009 #2 Skrevet 20. desember 2009 Saken er klar: Vedkommende er trygdesvindler, og jeg har bestemt meg for å melde ifra om dette til NAV. Men hvilken måte er det best å gjøre det på? Brev eller telefon? Jeg ser av nettsidene til NAV at konfidensielle opplysninger ikke skal sendes per mail. Ring og spør i morgen tidlig:) Bra at folk reagerer når de får kjennskap til økonomisk kriminalitet, støtter deg i å melde fra.
Gjest TS Skrevet 20. desember 2009 #3 Skrevet 20. desember 2009 Ring og spør i morgen tidlig:) Bra at folk reagerer når de får kjennskap til økonomisk kriminalitet, støtter deg i å melde fra. Takk,skal gjøre det. Synes det er en så utbredt holdning at man ikke skal bry seg hvis man ser at noen utnytter systemet..men det er jo som du skriver snakk om økonomisk kriminalitet.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2009 #4 Skrevet 20. desember 2009 Jeg er absolutt for å melde, men vær sikker i din sak først Er du sikker er det bare rett å melde. Men om du ikke er sikker kan du skape virkelig trøbbel for noen som ikke fortjener det. Satt selv 3 måneder uten inntekt med en liten å forsørge fordi en nabo hadde meldt meg. De mente at jeg ikke var enslig mor siden jeg hadde kjæresten hos meg de helgene jeg ikke hadde barna.
Gjest TS Skrevet 21. desember 2009 #5 Skrevet 21. desember 2009 Jeg er absolutt for å melde, men vær sikker i din sak først Er du sikker er det bare rett å melde. Men om du ikke er sikker kan du skape virkelig trøbbel for noen som ikke fortjener det. Satt selv 3 måneder uten inntekt med en liten å forsørge fordi en nabo hadde meldt meg. De mente at jeg ikke var enslig mor siden jeg hadde kjæresten hos meg de helgene jeg ikke hadde barna. Ja,jeg er helt enig i at man skal være sikker i sin sak. Jeg føler at jeg er svært sikker på dette. Vedkommende jeg tenker på å tipse om har ikke omsorg for barn. Det gjelder urettmessig utbetaling av annen trygd,og har pågått ganske lenge
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #6 Skrevet 21. desember 2009 Hvordan vet du hva andre får i trygd?
Gjest TS Skrevet 21. desember 2009 #7 Skrevet 21. desember 2009 Hvordan vet du hva andre får i trygd? Jeg vet ikke hva h*n får utbetalt, men vet at selve grunnlaget/ forutsetningen for å få utbetalt den aktuelle trygden ikke er tilstede. (Og at vedkommende unndrar opplysninger som NAV har krav på å få vite - og som ville gjort trygden redusert eller stoppet).
Sandie Skrevet 21. desember 2009 #8 Skrevet 21. desember 2009 Saken er klar: Vedkommende er trygdesvindler, og jeg har bestemt meg for å melde ifra om dette til NAV. Men hvilken måte er det best å gjøre det på? Brev eller telefon? Jeg ser av nettsidene til NAV at konfidensielle opplysninger ikke skal sendes per mail. Skal du skrive brev,så er det vel NAV Innkreving og kontroll du skal sende det til.Som nevnt over her går det også an å bare ta en telefon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå