Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2009 #1 Del Skrevet 20. desember 2009 i år må jeg feire julen helt alene pga sammlivsbrudd og barnet er hos far, har ingen andre familiemedlemmer her, ønsker ikke å feire med frelasremen eller lignende, har dere tips til meg om hva som kan skape god stemmning? :)er 24 år.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Hjertrud Skrevet 20. desember 2009 #2 Del Skrevet 20. desember 2009 Hei du, så synd du ikke har noen å feire med. Men det blir hva du gjør det til For noen år siden bodde jeg i utlandet og etter en ferie i Australia orket jeg ikke dra hjem til Norge å feire jul. Så jeg lagde meg engelsk julemiddag med kalkun og det hele, og kjøpte meg masse dvd'er og blader. Gikk så fint atte! Følte meg ikke alene, var i grunnen bare deilig å slappe av. Hvis dette ikke frister deg, så fins det stort sett foreninger for enslige som arrangerer julefeiring. Eller du kan evt jobbe som frivillig. Lykke til, og god jul Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Fam_* Skrevet 20. desember 2009 #3 Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg pynter til jul, men dropper juletre når unger ikke er hjemme. Lager meg full julemiddag og har det jeg har lyst på de andre dagene. Jeg har vin, gotteri og kaker. Kjøper meg noen nye filmer, kanskje en bok og iallfall et blad. Muligens et spill til pc eller playstation. Det aller verste er faktisk alle de som synes det er SÅ synd at man skal være alene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Marit_* Skrevet 20. desember 2009 #4 Del Skrevet 20. desember 2009 Har vært i samme situasjon som deg jeg også. Lagde meg julemiddag til kl 17, satte på TV med Sølvguttene i bakgrunnen og spiste en deilig middag helt alene. For meg så er det selskap i TV. Når det står på så føler jeg meg ikke alene selv om jeg er det. Resten av kvelden proppet jeg meg alt jeg ikke unner meg ellers og rett og slett koste meg. Sparte gavene mine til jenta mi kom tilbake og lagde en hyggelig kveld for oss to da, med gaver og god mat på hennes premisser. Så da ble det jul igjen. Det var den eneste gangen jeg var alene. Eksen og jeg ble enige om å feire jul sammen for jentas skyld fram til hun var 15 år. Så kunne vi begge se hennes glede en sånn viktig dag. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cata Skrevet 20. desember 2009 #5 Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg pleier ha full stæsj av juletre, jeg da, men er litt mer sparsom med annen pynt. På selve julaften jobber jeg som regel til 12, så går jeg hjem og setter på pinnekjøttet. Mens det putrer i gryta tar jeg meg en skikkelig god lang dusj og kryper inn i joggebuksa etterpå. Deretter benker jeg meg foran TV hvis det er noe der (må få med meg Mikkes jul ) Muligens mikser jeg også sammen en dessert. (Like mye jobb for det om det er liten porsjon...) Når pinnekjøttet er nesten ferdig kler jeg meg om til litt mer pyntet enn akkurat joggebuksa. Så spiser jeg middag med tente lys i leiligheta. Etter nett blir det gjerne litt KG og kaffe, hvis ikke TV byr på selskap. Etterhvert begynner det å komme inn telefoner fra familen og utpå kvelden så pakker jeg opp det jeg måtte ha fått av gaver. Ikke store haugen, men koselig likevel. Pleier også la julekortene ligge ulest til julekvelden så jeg sper på pakkeåpning med kortlesing. Deretter blir det gjerne til at jeg ringer mine foreldre og takker for gave, samt utveksler SMS med julehilsener til annen nær familie. Etter alt dette så er kvelden nesten unnagjort og jeg ender gjerne med KG eller i sofaen med en eller annen bok eller film. På langt nær livlig familiejul, men slett ikke verst på sin måte. Man får gjøre det beste ut av det man har. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest mymlen Skrevet 20. desember 2009 #6 Del Skrevet 20. desember 2009 så kjedelig at du må feire hjemme i år. men det blir bare sånn du gjør det til! kjøp inn noe du liker å drive med/høre på/se på. kan være filmer, blader, bøker, strikketøy, tegnesaker osv. og ikke glem å lage mat selvom du er alene. ingen god jul uten god mat! hvis dette ikke frister kan du jo bare ha en skikkelig deilig spadag helt for deg selv. kanskje ikke så "julete", men det går jo an god jul, da! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Coarvi Skrevet 20. desember 2009 #7 Del Skrevet 20. desember 2009 Jeg synes ikke forslagene til folk her hørtes triste ut, synes det hørtes mest koselig ut jeg! Ikke alle liker travel familiejul, tror gjerne jeg hadde egnet meg godt til en alenejul en gang... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 20. desember 2009 #8 Del Skrevet 20. desember 2009 Gå ut på byen og drikk deg så full på 23. at julaften blir helt borte av seg selv! :-)) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Per_* Skrevet 20. desember 2009 #9 Del Skrevet 20. desember 2009 Er også helt alene i julen, ingen som har lyst å be meg noe sted og orker ikke innrømme at jeg er alene og ensom, så blir sittende, blir vel en grandiosa i år igjen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kjetil S. Skrevet 20. desember 2009 #10 Del Skrevet 20. desember 2009 Er også helt alene i julen, ingen som har lyst å be meg noe sted og orker ikke innrømme at jeg er alene og ensom, så blir sittende, blir vel en grandiosa i år igjen. Du får ingen til å synes synd på deg med den kommentaren der! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
LaFemme Skrevet 20. desember 2009 #11 Del Skrevet 20. desember 2009 Er også helt alene i julen, ingen som har lyst å be meg noe sted og orker ikke innrømme at jeg er alene og ensom, så blir sittende, blir vel en grandiosa i år igjen. Jula blir det du gjør den til. Hvis du bestemmer deg for at den blir kjip og ensom, så er det nettopp det den blir. Lag deg heller noe god mat og benk deg foran tv'en med favorittfilmen. Jeg har feiret jul alene i en nedslitt leilighet i USA med junk food fra Wendys og Sonic på Sega'n, men hadde det koselig fordet. Kunne egentlig tenkt meg å feire jul alene igjen en gang. Deilig å bare kunne slappe av for seg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #12 Del Skrevet 21. desember 2009 Er også helt alene i julen, ingen som har lyst å be meg noe sted og orker ikke innrømme at jeg er alene og ensom, så blir sittende, blir vel en grandiosa i år igjen. Jeg lar ingen sitte alene og ensomme på julaften om vi vet om det. Så hvis du vil bli invitert bort er det første du må gjøre å fortelle til folk. Ikke som stakkars meg - men det er helt vanlig å snakke om hva man skal gjøre på julaften. Da går det an å si at "jeg har ingen å feire med men skal lage det koselig for meg selv". Om du ikke fikser det, ta til deg rådene her om hva andre gjør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Wonders Skrevet 21. desember 2009 #13 Del Skrevet 21. desember 2009 Kom og hjelp til her da? Gjør litt charity for noen andre, det er den største gleden. Til og med Celina Midelfart hjelper til med charity på denne fisefine dagen! http://forum.kvinneguiden.no/index.php?showtopic=458730 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå