Steinar40 Skrevet 22. desember 2009 #41 Del Skrevet 22. desember 2009 (endret) Jeg er fremdeles overbevist om at pæng på bok og bolig er et absolutt krav for å finne en kvinne som vil bli. Det sier seg selv. Bare teite folk som argumenterer i mot dette. Penger er trygghet i dagens samfunn. I hvert fall tilsynelatende. Og har man veldig mye penger så er det makt. Litt pussig, ettersom penger egentlig ikke er verdt papiret det er trykt på. Endret 22. desember 2009 av Steinar40 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #42 Del Skrevet 22. desember 2009 Samboeren min har ikke en krone i banken, leier leilighet (bodde hos foreldrene da vi møttes) og har verken høyere utdannelse eller en flott jobb. Han er derimot utrolig smart, morsom, sjarmerende, sexy, vi har samme humor, mange felles interesser og vi takler motgang bra og klarer å snakke oss gjennom alle problemer. Det er de tingene som er viktige ved en partner for MEG, iallefall. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 22. desember 2009 #43 Del Skrevet 22. desember 2009 Det sier seg selv. Bare teite folk som argumenterer i mot dette. Penger er trygghet i dagens samfunn. I hvert fall tilsynelatende. Og har man veldig mye penger så er det makt. Litt pussig, ettersom penger egentlig ikke er verdt papiret det er trykt på. Merkelig at menn går rundt og tror at alle kvinner går etter penger når de innleder et forhold til en mann. Men noe må man vel skylde på hvis man ikke har draget. For meg holder det i lange baner at han har en jobb og kan forsørge seg selv. Akkurat som jeg selv gjør. Slår man de to inntektene sammen, blir det jo ganske bra Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest brutal_mann Skrevet 22. desember 2009 #44 Del Skrevet 22. desember 2009 Samboeren min har ikke en krone i banken, leier leilighet (bodde hos foreldrene da vi møttes) og har verken høyere utdannelse eller en flott jobb. Han er derimot utrolig smart, morsom, sjarmerende, sexy, vi har samme humor, mange felles interesser og vi takler motgang bra og klarer å snakke oss gjennom alle problemer. Det er de tingene som er viktige ved en partner for MEG, iallefall. Jada, mens du er 22 går dette helt fint. Så blir du eldre og kravene endrer seg... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. desember 2009 #45 Del Skrevet 22. desember 2009 Merkelig at menn går rundt og tror at alle kvinner går etter penger når de innleder et forhold til en mann. Men noe må man vel skylde på hvis man ikke har draget. For meg holder det i lange baner at han har en jobb og kan forsørge seg selv. Akkurat som jeg selv gjør. Slår man de to inntektene sammen, blir det jo ganske bra Er det noen som skylder på noe her? Ikke jeg i hvert fall. Jeg bare konstaterer noen av livets "hard facts" her. Penger gir følelse av trygghet. Og veldig mye penger er makt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #46 Del Skrevet 22. desember 2009 Jada, mens du er 22 går dette helt fint. Så blir du eldre og kravene endrer seg... Du tar feil. Det gjelder ihvertfall ikke alle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Purple Haze Skrevet 22. desember 2009 #47 Del Skrevet 22. desember 2009 Er det noen som skylder på noe her? Ikke jeg i hvert fall. Jeg bare konstaterer noen av livets "hard facts" her. Penger gir følelse av trygghet. Og veldig mye penger er makt. Og jeg sier at dine "hard facts" ikke gjelder for meg, og heller ikke for mange andre kvinner. Penger har aldri vært viktig for meg. Hvis det hadde vært det, hadde jeg jo aldri i livet valgt å gå fra far til barna mine og bli alenemor med stram økonomi. Ergo velger jeg aldri partner etter lommeboka. Jeg har forsørget meg selv og to barn i mange år, og er ikke avhengig av noen mann. Om noe, så syns jeg det kan være vanskelig å være i forhold med en mann med mye penger, av den enkle grunn at jeg ikke alltid klarer å henge med på hans forbruksmønster. Og at han ikke forstår hvordan det er å ha strammere økonomi. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Steinar40 Skrevet 22. desember 2009 #48 Del Skrevet 22. desember 2009 Og jeg sier at dine "hard facts" ikke gjelder for meg, og heller ikke for mange andre kvinner. Penger har aldri vært viktig for meg. Hvis det hadde vært det, hadde jeg jo aldri i livet valgt å gå fra far til barna mine og bli alenemor med stram økonomi. Ergo velger jeg aldri partner etter lommeboka. Jeg har forsørget meg selv og to barn i mange år, og er ikke avhengig av noen mann. Om noe, så syns jeg det kan være vanskelig å være i forhold med en mann med mye penger, av den enkle grunn at jeg ikke alltid klarer å henge med på hans forbruksmønster. Og at han ikke forstår hvordan det er å ha strammere økonomi. Neida, jeg påstår ikke at penger betyr mye for deg personlig. Jeg tenkte på betydningen av penger i verden på en generell basis. Hovedsaken er egentlig å ha nok penger, og det er jo beundringsverdig at du ville klare deg selv og forsørge dine barn Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest_Julie_* Skrevet 22. desember 2009 #49 Del Skrevet 22. desember 2009 Jeg tror det viktigste er kjemien, er den der kan en være så feit og stygg en vil. Slike ting syns jeg er helt uviktig, selvom det kanskje har noe å si de første gangene en henger med noen. En smart mann, en smart mann med kule intersser. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 22. desember 2009 #50 Del Skrevet 22. desember 2009 Jada, mens du er 22 går dette helt fint. Så blir du eldre og kravene endrer seg... Bare for å svare for meg selv (jeg som skrev innlegget du refererte til); jeg er 28, samboeren min er 34. Selvfølgelig MULIG at prioriteringene mine endrer seg når jeg blir 40+, men jeg tviler igrunnen på det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå