JLeva Skrevet 20. desember 2009 #1 Skrevet 20. desember 2009 Som sagt, så skal vi til Paris i vinter. Har aldri vært der, eller i Frankrike for den del. Er det noen som tips og forslag til hva man skal ta seg til? Må vel få med oss noen av severdighetene, men hvilke. Er jo så utrolig mange i Paris Noen forslag!
gard Skrevet 20. desember 2009 #2 Skrevet 20. desember 2009 Hei Jeg har vært der et par ganger med kona og det er en flott by. Her er et reisebrev som kanskje kan være til nytte http://gardkarlsen.com/Paris_France.htm . Hvor mange dager skal dere være i Paris?
JLeva Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. desember 2009 Hei Jeg har vært der et par ganger med kona og det er en flott by. Her er et reisebrev som kanskje kan være til nytte http://gardkarlsen.com/Paris_France.htm . Hvor mange dager skal dere være i Paris? Takk skal du ha Skal se om jeg får lest reisebrevet deres! Vi kommer torsdag formiddag og reiser på dagen på søndag
JLeva Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 21. desember 2009 Kan se på hjemmesiden til Eiffeltårnet at man kan bestille billetter til spesifikke dager og timer. Var dette der når dere var der? kanskje du så noen som kom seg overraskende raskt opp, eller er det ikke noe tid å spare på å forhåndskjøpe på nett?
gard Skrevet 21. desember 2009 #5 Skrevet 21. desember 2009 Kan se på hjemmesiden til Eiffeltårnet at man kan bestille billetter til spesifikke dager og timer. Var dette der når dere var der? kanskje du så noen som kom seg overraskende raskt opp, eller er det ikke noe tid å spare på å forhåndskjøpe på nett? Hei Hvis man kan kjøpe billetter på forhånd og dermed slippe å stå i kø så høres det ut som en veldig god løsning for køene kan være ganske så lange ;-)
^^Belle^^ Skrevet 21. desember 2009 #6 Skrevet 21. desember 2009 Sacré Coeur er et must (en utrolig pen kirke som ligger på Montmartre). Ellers er jo selvsagt de standard tingene som Triumfbuen, Champs Elysées, Eiffeltårnet og Notre Dame også et must for en førstegangsbesøkende. For shopping kan jeg jo tipse om Rue de Rivoli, og for en billig (og veldig god) matbit er Latinerkvarteret ved siden av Notre Dame et godt valg.
MissStiles Skrevet 21. desember 2009 #7 Skrevet 21. desember 2009 Sacré Coeur er et must (en utrolig pen kirke som ligger på Montmartre). Ellers er jo selvsagt de standard tingene som Triumfbuen, Champs Elysées, Eiffeltårnet og Notre Dame også et must for en førstegangsbesøkende. For shopping kan jeg jo tipse om Rue de Rivoli, og for en billig (og veldig god) matbit er Latinerkvarteret ved siden av Notre Dame et godt valg. Helt enig! Om dere har tid, er også Versailles er fint sted å reise. Men man trenger nesten en hel dag der siden det er veldig mye å se.
Wonders Skrevet 21. desember 2009 #8 Skrevet 21. desember 2009 snuser litt på dette jeg. Ble spurt om jeg ville til Paris, og vet om jeg ikke har planer blir det ikke noe av. Godt å planlegge, men ikke forvente at det blir akkuratt slik Har drømt lenge om denne byen.
gard Skrevet 22. desember 2009 #9 Skrevet 22. desember 2009 Det er en utrolig flott by så hvis du har sjansen til å dra, er det bare å hoppe på. Kona og jeg har vært der to ganger og begge gangene har vi vært der en uke eller mer :-)
suzie Skrevet 22. desember 2009 #10 Skrevet 22. desember 2009 Jeg har vært på Moulin Rouge to ganger, og anbefaler det absolutt, det er glitter, stas og spektakulært! Du må tåle bare pupper riktignok da:) Maten der er helt dritt, men du får bedre plasser om du kjøper middag der. Ellers synes jeg det er veldig fint på mont martre og shopping og mat i latinerkvarteret. Lær deg gjerne noen franske gloser før du drar, det settes pris på, ellers så snakker de ganske godt engelsk de fleste plasser.
JLeva Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 22. desember 2009 Her var det litt forskjellige forslag, ja.. Skjønner jeg vet alt for lite om Paris og hva som er verdt å besøke Skal som nevnt bare vært der fra torsdagsformiddag til søndag, så spørs hvor mye vi egentlig rekker. Kanskje vi skal vurdere en tur til Moulin Rouge også, samboer elsker jo den filmen, og jeg har jo ikke så veldig mye imot pupper Tror ikke det blir noe av Versailles, hvis det er veldig tidkrevende. Kanskje neste gang Ser det er flere som har foreslått Latinerkvartalet, noen som kan utdype hva/hvor det er?
^^Belle^^ Skrevet 22. desember 2009 #12 Skrevet 22. desember 2009 (endret) Latinerkvarteret er i det området hotell B ligger. Den øyen du ser oppe i bildet er den øyen Notre Dame ligger på (du må zoome litt). Endret 22. desember 2009 av ^^Belle^^
JLeva Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #13 Skrevet 22. desember 2009 Latinerkvarteret er i det området hotell B ligger. Den øyen du ser oppe i bildet er den øyen Notre Dame ligger på (du må zoome litt). Aha. takk skal du ha. Er ikke så veldig langt ifra hotellet, kan vel bare hoppe på Metroen
^^Belle^^ Skrevet 22. desember 2009 #14 Skrevet 22. desember 2009 Aha. takk skal du ha. Er ikke så veldig langt ifra hotellet, kan vel bare hoppe på Metroen Det er ingenting som er så herlig lett som metroen.
JLeva Skrevet 22. desember 2009 Forfatter #15 Skrevet 22. desember 2009 Det er ingenting som er så herlig lett som metroen. Håper det, for jeg trenger en enkel måte å komme meg frem på i Paris!
^^Belle^^ Skrevet 23. desember 2009 #16 Skrevet 23. desember 2009 Håper det, for jeg trenger en enkel måte å komme meg frem på i Paris! Dersom du er vant med en hvilken som helst undergrunn, er metroen kliss lik. Det som også er så greit med metroen er at det står bilde på kartet (de ulike stoppene) av ulike severdigheter som Eiffeltårnet og Triumfbuen. Da er det ihvertfall veldig lett å finne frem.
JLeva Skrevet 23. desember 2009 Forfatter #17 Skrevet 23. desember 2009 Dersom du er vant med en hvilken som helst undergrunn, er metroen kliss lik. Det som også er så greit med metroen er at det står bilde på kartet (de ulike stoppene) av ulike severdigheter som Eiffeltårnet og Triumfbuen. Da er det ihvertfall veldig lett å finne frem. Høres bra ut :D Har ikke så mye erfaring fra undergrunn i det heletatt, men skal vel klare å finne frem
Kosemose Skrevet 31. desember 2009 #18 Skrevet 31. desember 2009 flott tråd! Er det noen som har anbefalinger angående hotell i Paris? Hvilke strøk bør man holde seg unna, etc?
JLeva Skrevet 1. januar 2010 Forfatter #19 Skrevet 1. januar 2010 Jeg er vel ikke rette personen til å svare, men vet bare at jeg ikke anbefaler vårt hotell. Enda ihvertfall.. Har prøvd å få kontakt med hotellet lenge nå, pr mail, da jeg har tenkt å fri til min samboer. Tenkte å kanskje få de til å ordne noe på rommet mens vi er ute.. Men ser ut til å bli vanskelig, ja..
Gjest Gjest Skrevet 1. januar 2010 #20 Skrevet 1. januar 2010 I Latinerkvartalet er det flust av relativt rimelige hotell, og best av alt: midt i hjertet av Paris og i gangavstand til det aller meste. Velg gjerne hotell uten frokostmuligheter (det finnes endel av disse), det er dusinvis av fortausrestauranter med gode frokostmuligheter.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå