Gå til innhold

Han vil gifte seg hemmelig

Anbefalte innlegg

Gjest utlogget bruker
Skrevet

Etter noen års kraftig "hinting" fra meg, har samboeren min endelig gått med på at vi skal gifte oss neste år.

Samboeren vil ikke ha noe oppstuss rundt dette, så vi kommer nok til å gifte oss i utlandet bare oss to. Det synes jeg er helt greit, tror det blir en flott opplevelse :rødme:

Han vil gjerne at vi ikke skal fortelle noe at vi gifter oss på forhånd mens jeg er usikker på dette. Jeg føler at jeg har firet veldig mye på ønskene mine for å få han til å gifte seg og jeg har lyst til å ha littegranne igjen, liksom. Frieriet jeg har drømt om, forsvant jo også nå som vi mer ble enige, liksom. Jeg har jo lyst til å glede meg litt med venninner i forkant, ha med noen til å kikke på kjole og sånt.

Er jeg egoistisk som tenker sånn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bryllupsdagen skal være spesiell for begge.

Så sett med mine øyne er det viktig at dine ønsker også blir hørt når dere nå skal planlegge bryllup.

Det er mange måter å gjøre det på - selv uten styr.

Jeg har en venninne som giftet seg "hemmelig".

Hun ringte sine foreldre da de var på vei til flyplassen for å dra til Amsterdam for å gifte seg.

De har hatt en fest i etterkant for venner og familie.

Selv skal vi ha en liten vielse med kun de aller nærmeste tilstede. (blir 11 stk)

Dagen etter skal vi ha hagefest med venner og familie. Vi unngår på den måten styret det fort kan bli på bryllupsdagen og får likevel en fest for å feire kjærligheten!

Jeg håper for din del at dere kan bli enige om hvordan det skal gjøres, slik at også dine ønsker blir hørt.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet
Selv skal vi ha en liten vielse med kun de aller nærmeste tilstede. (blir 11 stk)

Dagen etter skal vi ha hagefest med venner og familie. Vi unngår på den måten styret det fort kan bli på bryllupsdagen og får likevel en fest for å feire kjærligheten!

Å, det er akkurat sånn jeg kunne tenkt meg det! Jeg føler jo at jeg har måttet fire på det meste, for å få han med på dette, og det føles jo litt trist på en måte. Så takk for svaret ditt; jeg synes også at det må være litt kompromisser.

Jeg tror nok vi kommer til å ha en fest etterpå, han er villig til det, men da ønsker han det som en vanlig fest her hjemme med familien og helt uten taler, sanger og sånt. Jeg kan godt tenke meg littegranne mere markering enn det, men vi får fortsette å jobbe med kompromissene :)

Skrevet

vennen da..., ikke tenk på det, han vil ha deg, og drømmene som dere lager sammen.

Han vil han vil han vil... Definitivt. Om han føler du presser han kan du angre på at du annonserte til alle, -så trekker han seg etter bare få år...Hmmmm

Hva man forestillte seg blir ikke viktig. Han vil ikke overdrive. Forstår dette.

La dine venner og familie forstå dette på en fornuftig måte. Jeg gir han en stjerne i boka. Du må nesten sprekke av lykke, og det må være den beste delen.

Har du lyst å presse frem dine tanker om ting når det ikke er realitet? Entusiastiske menn ang giftemål? Finnes ikke spør du meg. Og jeg har sett mye reality tv på emnet på hele verdens kanaler ...

Man skal ikke føle at man skuffer noen, heller ikke seg selv, men vær realistisk, tenk over hva du får, og hva det gjør med deg? Det blir ikke lettere for dere om dere starter med at du er selvsentrert og han er innadvent...

Skrevet (endret)

Vi giftet oss i hemmelighet. Foreldrene mine ble svært såret og skuffet. Skulle ønske det hadde vært annerledes.

Enig at det kan være lite og diskret, men hemmelig? Tenk deg godt om!

Endret av Sheherasade
Gjest Pippelipp
Skrevet

Du skriver at samboeren din endelig har "gått med på å gifte seg". Det klinger ikke så veldig bra, synes jeg, og så skal alt foregå på hans måte? Er det sånn du vil ha det? Hvis du mener han er den rette og han mener du er den rette, da er det vel greit, men tenk godt igjennom hva du vil. Vil du fire på kravene resten av livet? Firer han på kravene sine også? Er det en toveis greie, eller er det bare deg?

Jeg vil ikke være kjip, men det er bedre å tenke de tankene før du sitter i fella.

Hvis du synes jeg er helt på bærtur, er jeg veldig glad på dine vegne :) og ber om unnskyldning på forhånd :blomst:

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Takk for svar :)

Pippelipp: jeg skjønner at du spør som du gjør. Jeg sitter litt igjen med følelsen av at jeg har firet på alt (unntatt kirkelig vielse og kjole) for å få han til å gifte seg. Men forholdet vårt er balansert ellers; det er ikke sånn at det alltid er jeg som firer altså,vi er bare veldig forskjellige på dette med bryllup. Det er overhodet ingen tvil om at vi er riktige for hverande :hjerte:

Nå har vi en god dialog på dette da og vi skal ta det opp igjen på nyåret. Det ser ut som det blir en tur utenlands til sjømannskirke og fest når vi kommer hjem. Og om det bli hemmelig eller ikke, får vi nok prate litt mer om.

Gjest Pippelipp
Skrevet

Å, puh! Nå ble jeg lettaet; på dine vegne for at du ikke gjør noe dumt og for at du ikke ble sur på meg :)

Så fint at dere prater sammen om det. GOD JUL :)

Skrevet

Så hyggelig å lese svaret her!

Ble virkelig glad på dine vegne!

Lykke til med planleggingen!

Skrevet
Vi giftet oss i hemmelighet. Foreldrene mine ble svært såret og skuffet. Skulle ønske det hadde vært annerledes.

Enig at det kan være lite og diskret, men hemmelig? Tenk deg godt om!

Signerer denne.

Her ble begge foreldrepar meget skuffet og såret.

Gjest Hemmelig nyforlovet
Skrevet
Signerer denne.

Her ble begge foreldrepar meget skuffet og såret.

Etter 15 år som kjærester har vi bestemt oss for å gifte oss.

Jeg har aldri drømt om et stort brylupp med mye styr .. så vi velger å gifte oss i alle hemmelighet i utlandet. Tror heller ikke dette komme som noen bombe for noen.

Mine foreldre kjenner meg så godt at jeg vet at de kun blir glade på våre vegne. Dette skal være vår dag og det må vi gjøre på den måten vi er mest konf med.

Ungene følger seff med slik at det blir en stor liten dag for vår familie :)

Jeg gleder meg .. det er jo kun om noen måneder.

Skrevet

Å være hemmelig forvlovet og gifte seg hemmelig er utrolig fjortis. Greit nok at en ikke vil ha noe styr og at en vil gifte seg i fre og ro. Men å ikke fortelle det til de næremste?

Tviler på at det er mange av typen de nærmeste som egentlig hadde blitt såret og skuffet, om en på forhånd fortalte at en ønsker en sermoni med kun de to som skal gifte seg.

Skrevet

Til trådstarter: Er du sikker på at det bare er du som firer? Det høres ikke ut som om mannen din har veldig lyst til å gifte seg i utgangspunktet... Jeg sitter - uten å kjenne dere - med en umiddelbar følelse av at det er han som firer og endelig går med på giftermål. Det er jo ikke slik at alle par må gifte seg for å være lykkelige.

Gjest Gjest_Trådstarter_*
Skrevet

Tusen takk for svar alle sammen :) Jeg setter pris på ulike synspunkt.

tineline: jeg har liksom tenkt at det er jeg som må fire, men du har jo helt rett i at han også firer ved å gifte seg med meg. Det er nok ikke så viktig for han som for meg, så han firer jo han også.

Jeg tror det blir bryllup i 2010 og glede rmeg vilt til det uansett hva det ender med :rødme: I jula sa søsteren min at hun håpet vi ikke ville gifte oss hemmelig den dagen vi eventuelt gifter oss, men det blir helt og holdent opp til samboeren og meg å finne ut hva vi ønsker å gjøre. Blir spennende framover :)

Skrevet

Det er mange som har et lite bryllup og som har en fest for venner og familie etterpå :)

Dere må ikke gifte dere på en måte dere "angrer" på etterpå. Tenk over at kanskje mange blir skuffet om dere har et hemmelig bryllup, men ta mest hensyn til dere selv :)

Dere skal også møtes på midten :)

Gjest Gjest_mia_*
Skrevet

Mulig jeg er rar men jeg skjønner ikke helt forskjellen på og ha en liten sermoni for så å ha fest for familie og venner kontra og ha sermoni og fest på samme dag?

Skjønner godt de som vil ha lite bryllup,det er veldig greit,men vil man først ha lite bryllup også etterpå angrer man og vil ha stor fest?

:fnise:

jeg skjønner ikke helt.

Gjest Gjest_trådstarter_*
Skrevet

Til gjest-mia: jeg kan ikke svare for andre enn oss, men i vårt tilfelle er det ikke snakk om en kjempefest etterpå. Samboeren min ønsker ikke for mye oppmerksomhet rundt seg og derfor gjør vi det sånn. Festen etterpå blir mer en vanlig, uformell fest med kanskje 20 gjester og vi skal ikke ha taler, toastmaster, bordplassering eller rosa og grønne sanger. Samtidig liker jeg tanken på å ha vielsen med bare oss to tilstede; det er jo det det dreier seg om.

Men om dette gjelder for andre som velger å gjøre det sånn, vet jeg ikke.

Skrevet

Et annet aspekt ved dette med "etterpåfest" er at man da har mulighet til å dele opp i flere mindre fester (f.eks en for familie og en for venner). Da kan man ha det i f.eks egen leilighet og slippe å leie lokaler. Når man ikke har "blitt gift" tidligere på dagen kan man ha tid til å lage mat selv og sparer penger der også.

Og for mange av oss er det viktig å ha tid og ro for oss selv på "selve dagen".

Gjest brutal_mann
Skrevet

Hva er det med foreldre som skal legge seg oppi hvordan ungene gifter seg? En gifter seg for sin egen del, ikke for alle andres.

Skrevet
Hva er det med foreldre som skal legge seg oppi hvordan ungene gifter seg?

du skulle bare visst! :murvegg:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...