Lissi Skrevet 20. desember 2009 #1 Skrevet 20. desember 2009 Det er jul. I år er jeg alene igjen etter 3 år i forhold. Etter et opprivende brudd i mars. Jeg skulle hatt et barn på 6 mnd nå Istedet føler jeg meg så jævli tom. Hvor lang tid skal det ta å komme over all dritten eksen min gjorde mot meg? Nå er det 9 mnd siden jeg dro. Når skal det slutte å gjøre vondt? Når skal jeg komme meg videre? Nå som juler nærmer seg så føler jeg meg bare mer og mer deprimert. Jeg skal være hos søstra mi julaften, men resten av jula er jeg alene. Har ingen planer og alle er opptatt med sitt. Bare det å lese på facebook er deprimerende. Alle baker med unga sine, koser seg med juleforberedelser, lager god mat, og har familie på besøk. Føler meg veldig alene Skulle ønske jeg kunne hoppe over hele jula. 1 januar i fjor hadde jeg hjemmeabort for å få ut mitt døde barn Jeg håper dette blir et bedre år.. orker ikke at livet mitt skal være sånn som nå. Jeg vil jobbe, men klarer ikke! Samtidig holder jeg på å gå på veggen. Bare en møkkadag...
The Kitten Skrevet 20. desember 2009 #2 Skrevet 20. desember 2009 Det er jul. I år er jeg alene igjen etter 3 år i forhold. Etter et opprivende brudd i mars. Jeg skulle hatt et barn på 6 mnd nå Istedet føler jeg meg så jævli tom. Hvor lang tid skal det ta å komme over all dritten eksen min gjorde mot meg? Nå er det 9 mnd siden jeg dro. Når skal det slutte å gjøre vondt? Når skal jeg komme meg videre? Nå som juler nærmer seg så føler jeg meg bare mer og mer deprimert. Jeg skal være hos søstra mi julaften, men resten av jula er jeg alene. Har ingen planer og alle er opptatt med sitt. Bare det å lese på facebook er deprimerende. Alle baker med unga sine, koser seg med juleforberedelser, lager god mat, og har familie på besøk. Føler meg veldig alene Skulle ønske jeg kunne hoppe over hele jula. 1 januar i fjor hadde jeg hjemmeabort for å få ut mitt døde barn Jeg håper dette blir et bedre år.. orker ikke at livet mitt skal være sånn som nå. Jeg vil jobbe, men klarer ikke! Samtidig holder jeg på å gå på veggen. Bare en møkkadag... Jeg har ikke så mye å si. Har bare en .
Lissi Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. desember 2009 Jeg har ikke så mye å si. Har bare en . Tuusen takk
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2009 #4 Skrevet 20. desember 2009 Å glede seg selv kan jo være å glede andre. Kanskje du kan vudere å gi en del av tiden din til en frivillig tjeneste som hjelper andre som har det vondt i julen?
Gjest Blondie65 Skrevet 20. desember 2009 #5 Skrevet 20. desember 2009 Ikke alle baker med ungene. Ikke alle går på juletrehogst i skogen. Ikke alle har syv sorter i boks. Ikke alle elsker julen og har julestemning til gullmedaljen. Det er bare å innse at julen er familiehøytid deluxe og at vi som ikke har den A4 familien er litt utenfor akkurat disse dagene. Så da bør en finne alternativer til dette. Det jeg har gjort er å innvolvere meg sterkt med vennene mine. Ja julaften har jeg også en familiegreie. De andre dagene er imidlertid med venner i forskjellige anlednigner. Du har hatt et uvanlig tungt år Lissi. Mitt jule- og nyttårsønske for deg er at neste år blir et bedre et! Stor klem!
Gjest Gjest_Linda_* Skrevet 20. desember 2009 #6 Skrevet 20. desember 2009 Om det er noen trøst, så er du ikke alene om å føle det sånn! Vi er mange flere, men vi skriver kanskje ikkeom de følelsene på Facebook ol....!
Lissi Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. desember 2009 Å glede seg selv kan jo være å glede andre. Kanskje du kan vudere å gi en del av tiden din til en frivillig tjeneste som hjelper andre som har det vondt i julen? Det har jeg tenkt på mange ganger. Jeg har mesteparten av familien min i Nord, bortsett fra søstrene mine. Så jeg er ikke helt alene her, bare føles sånn siden de har sin egen familie. Ikke alle baker med ungene. Ikke alle går på juletrehogst i skogen. Ikke alle har syv sorter i boks. Ikke alle elsker julen og har julestemning til gullmedaljen. Det er bare å innse at julen er familiehøytid deluxe og at vi som ikke har den A4 familien er litt utenfor akkurat disse dagene. Så da bør en finne alternativer til dette. Det jeg har gjort er å innvolvere meg sterkt med vennene mine. Ja julaften har jeg også en familiegreie. De andre dagene er imidlertid med venner i forskjellige anlednigner. Du har hatt et uvanlig tungt år Lissi. Mitt jule- og nyttårsønske for deg er at neste år blir et bedre et! Stor klem! Blondie: Jeg vet jeg er i godt selskap, men det føles ikke sånn. Jula er tøff for mange. Tusen takk for jul og nyttårsønske Målet mitt i januar er å finne meg en spennende jobb SÅ jeg kommer meg ut av huset igjen! God jul Om det er noen trøst, så er du ikke alene om å føle det sånn! Vi er mange flere, men vi skriver kanskje ikkeom de følelsene på Facebook ol....! Nei ikke sant? Så når alle skriver bare hyggelige ting så føles det bare sånn!
Pokahonta Skrevet 20. desember 2009 #8 Skrevet 20. desember 2009 Vi er litt to da Lissi! Jeg synes singel jul stinker! MEN, vi får tenke at det er en fase i livet, ikke en evigvarende tilstand! Om noen år til snur kanskje rollene helt, Vennen som var vellykkede sitter i en opprivende skilsmisse (ikke at jeg ønsker det for noen) mens vi har fått tilbake lykkefølelsen og det gode i livet. Vi har en stund igjenl, og vi har gode muligheter til å finne det 'vi leter etter'!! Livet veksler, og det er ikke noe vi alltid kan råde over.. Det trøster jeg meg med i allefall!
Kjetil S. Skrevet 20. desember 2009 #9 Skrevet 20. desember 2009 "Alle" baker så absolutt ikke ale 7, har all mulig familiær kos og alt det der. Men det hjelper så klart ikke deg, skjønner det... Før hadde jeg alltid vært sammen med noen, og flyttet til og med inn som samboer med ei på 22 når jeg var 16. Ikke det at jeg var moden nok til sånt, men sånn var det nå en gang. Og etterpå så gikk det altså "slag i slag" med veldig korte opphold i mellom de få, men fler-årige forholdene jeg har vært i. Så ble jeg alenefar for over 13 år siden, og er det fremdeles i dag. Hadde aldri trodd at jeg ville kunne klare det, og det tok sin tid å tilvenne seg også. Men nå er det normalen her, og jeg ser liksom ikke noe annet. Sikkert ikke noen god trøst for deg, men man tilvenner seg det aller, aller meste, vet du - Det bare tar litt tid, liksom! :-) Håper at du klarer å kose deg på én eller annen måte, bare det å ha noen å komme seg ut litt i sammen med kan kanskje gjøre godt? Er forresten litt synd at det skal være så himla vanskelig bare å sette seg ned på en pub eller kafé ett eller annet sted å bare komme i snakk med noen, men sånn er det vel her i landet. I verste fall så kan du sikkert få kontakt med mange trivelige mennesker her på nett..?? Må jo i alle fall være bedre enn bare å "grave seg ned" i egne bekymringer og tristhet, ikke sant?? Ikke på noen som helst måte vondt ment, altså!! :-) Ønsker deg nå uansett lykke til jeg da, og håper jo virkelig for din skyld at alt faktisk blir bedre enn hva du nå ser ut til å tro! :-)
Gjest Lunis Skrevet 20. desember 2009 #10 Skrevet 20. desember 2009 Jeg har ikke mista noe barn eller gått fra noen kjæreste i år, men jeg tror jeg vet litt hvordan du har det likevel. Jeg syns ikke egentlig jula er noe "magisk" lengre, sansynligvis fordi jeg ser nesten alle sånne julete ting som "forsøk" på å tjene penger eller noe i den duren. Jula er liksom bare fri for meg nå det. Og jeg har bursdag lille julaften også... Kjenner meg igjen i det du sier om at du har vil jobbe, men ikke orker helt. Mitt råd vil være å holde deg unna facebook og ikke legge altfor mye i at du SKAL ha det "like koselig" som alle andre. Det blir tvangssosialt og krampaktig. Har innsett at det er langt ifra alle som gir inntrykk av å ha den frommeste julehyggen som har det. Håper du kommer deg igjennom dette...hvis det er noen trøst så er du ihvertfall ikke alene om å ha det kjipt i jula!
Lissi Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #11 Skrevet 20. desember 2009 Jeg har ikke mista noe barn eller gått fra noen kjæreste i år, men jeg tror jeg vet litt hvordan du har det likevel. Jeg syns ikke egentlig jula er noe "magisk" lengre, sansynligvis fordi jeg ser nesten alle sånne julete ting som "forsøk" på å tjene penger eller noe i den duren. Jula er liksom bare fri for meg nå det. Og jeg har bursdag lille julaften også... Kjenner meg igjen i det du sier om at du har vil jobbe, men ikke orker helt. Mitt råd vil være å holde deg unna facebook og ikke legge altfor mye i at du SKAL ha det "like koselig" som alle andre. Det blir tvangssosialt og krampaktig. Har innsett at det er langt ifra alle som gir inntrykk av å ha den frommeste julehyggen som har det. Håper du kommer deg igjennom dette...hvis det er noen trøst så er du ihvertfall ikke alene om å ha det kjipt i jula! Ja, er det ikke greit å bare ha det som man har det? Heldigvis har jeg en fortståelsesfull familie. Jeg holder sjeldent avtaler og kan omtrent ikke avtale noe, vet aldri om jeg orker når det kommer til stykke. Det er verst for meg å være sammen med folk som kjenner meg. Sammen med fremmede kan jeg holde maska og styre samtalene. Bare jeg kommer meg over jul og nyttår nå så skal ting gå granske greit. Jeg syns 1,5 mnd med jul er veldig lenge. Veldig krampe som du sier. Det som er kjipt er at jula kommer hvert år. Jeg vil garantert få et annet syn på det om jeg får min egen familie. God jul Lunis Vi får gjøre det beste ut av det
Lissi Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #12 Skrevet 20. desember 2009 Vi er litt to da Lissi! Jeg synes singel jul stinker! MEN, vi får tenke at det er en fase i livet, ikke en evigvarende tilstand! Om noen år til snur kanskje rollene helt, Vennen som var vellykkede sitter i en opprivende skilsmisse (ikke at jeg ønsker det for noen) mens vi har fått tilbake lykkefølelsen og det gode i livet. Vi har en stund igjenl, og vi har gode muligheter til å finne det 'vi leter etter'!! Livet veksler, og det er ikke noe vi alltid kan råde over.. Det trøster jeg meg med i allefall! Hei Poka, håper det går bedre med deg? Ja vi får virkelig håpe det ikke er en evigvarende tilstand
Lissi Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #13 Skrevet 20. desember 2009 "Alle" baker så absolutt ikke ale 7, har all mulig familiær kos og alt det der. Men det hjelper så klart ikke deg, skjønner det... Før hadde jeg alltid vært sammen med noen, og flyttet til og med inn som samboer med ei på 22 når jeg var 16. Ikke det at jeg var moden nok til sånt, men sånn var det nå en gang. Og etterpå så gikk det altså "slag i slag" med veldig korte opphold i mellom de få, men fler-årige forholdene jeg har vært i. Så ble jeg alenefar for over 13 år siden, og er det fremdeles i dag. Hadde aldri trodd at jeg ville kunne klare det, og det tok sin tid å tilvenne seg også. Men nå er det normalen her, og jeg ser liksom ikke noe annet. Sikkert ikke noen god trøst for deg, men man tilvenner seg det aller, aller meste, vet du - Det bare tar litt tid, liksom! :-) Håper at du klarer å kose deg på én eller annen måte, bare det å ha noen å komme seg ut litt i sammen med kan kanskje gjøre godt? Er forresten litt synd at det skal være så himla vanskelig bare å sette seg ned på en pub eller kafé ett eller annet sted å bare komme i snakk med noen, men sånn er det vel her i landet. I verste fall så kan du sikkert få kontakt med mange trivelige mennesker her på nett..?? Må jo i alle fall være bedre enn bare å "grave seg ned" i egne bekymringer og tristhet, ikke sant?? Ikke på noen som helst måte vondt ment, altså!! :-) Ønsker deg nå uansett lykke til jeg da, og håper jo virkelig for din skyld at alt faktisk blir bedre enn hva du nå ser ut til å tro! :-) Jeg håper og tror at jeg er flink til å tenke positivt, og ikke er en som graver seg ned. Men noen ganger så får jeg det ikke til, og begeret renner over, jeg griner i to timer, så går det litt bedre Poenget er at jeg er ikke så alene som det høres ut her. Det er bare at jeg isolerer meg når jeg har det tungt. Jeg tror dessuten om at man er åpen så er andre mennesker på feks pub også interessert i å komme i kontakt med folk. Men alkohol gjør ting verre akkurat nå. Jeg er på et par sjekkesider også, men føler det er vanskelig å ta kontakt med folk. Jeg har mye baggasje, og tenker at menn ikke orker det. Nå er jeg ikke en som snakker om alt det negative heller, men 3 år med en "usympatisk fyr" har satt spor i meg. Jeg vil bare bli ferdig med det sånn at jeg kan komme meg videre
Kjetil S. Skrevet 20. desember 2009 #14 Skrevet 20. desember 2009 Jeg vet. Det er helt naturlig å holde seg for seg selv når man føler seg deprimert. Sånn er de fleste av oss. Men vet du hva? Jeg har selv vært i et forhold til ei kvinne som hadde en mer eller mindre psykopat til ex. Jeg har aldri noen gang hatt ei dame som var så fornøyd med meg, jeg!! :-)) Da skal det liksom ikke noe så mye bedre til for å bli virkelig fornøyd neste gang, mener jeg... :-) -Om det skulle kunne være noen fattig trøst... :-)
Gjest Gjest_Emilie_* Skrevet 20. desember 2009 #15 Skrevet 20. desember 2009 Ville bare gi dere alle en riktig god klem! Har en tung dag selv. I julen er det bare min mor og meg. Annen familie bor langt unna. På julaften blir jeg alene til kl. 22 fordi hun skal jobbe. Selv om det er trist klarer jeg vanligvis å gjøre det beste ut av det, men det skal lite til av negative ting før alt bare blir trist...
Lissi Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #16 Skrevet 20. desember 2009 Jeg vet. Det er helt naturlig å holde seg for seg selv når man føler seg deprimert. Sånn er de fleste av oss. Men vet du hva? Jeg har selv vært i et forhold til ei kvinne som hadde en mer eller mindre psykopat til ex. Jeg har aldri noen gang hatt ei dame som var så fornøyd med meg, jeg!! :-)) Da skal det liksom ikke noe så mye bedre til for å bli virkelig fornøyd neste gang, mener jeg... :-) -Om det skulle kunne være noen fattig trøst... :-) Så det fins menn som tørr å involvere seg med kvinner som har en slik erfaring? Ja det er ingen fattig trøst, det er ei stor trøst. Men du har rett. Det skal veldig lite til for å glede meg, jeg er jo ikke godt vant
Lissi Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #17 Skrevet 20. desember 2009 Ville bare gi dere alle en riktig god klem! Har en tung dag selv. I julen er det bare min mor og meg. Annen familie bor langt unna. På julaften blir jeg alene til kl. 22 fordi hun skal jobbe. Selv om det er trist klarer jeg vanligvis å gjøre det beste ut av det, men det skal lite til av negative ting før alt bare blir trist... Tusen takk Emilie til deg også! Men jeg tror julen har forsterkende effekt på negative tanker. Er sikkert vanlig at ting føles litt sterkere da.. ensomheten blir verre! God jul
Kjetil S. Skrevet 20. desember 2009 #18 Skrevet 20. desember 2009 Så det fins menn som tørr å involvere seg med kvinner som har en slik erfaring? Ja det er ingen fattig trøst, det er ei stor trøst. Men du har rett. Det skal veldig lite til for å glede meg, jeg er jo ikke godt vant Jøsses!! Det er da ikke DEG det er noe galt med fordi du har opplevd sånt...?? Tvert i mot! Og siste setning var vel pitch point directly on, for å si det sånn... :-)
Lissi Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #19 Skrevet 20. desember 2009 Jøsses!! Det er da ikke DEG det er noe galt med fordi du har opplevd sånt...?? Tvert i mot! Og siste setning var vel pitch point directly on, for å si det sånn... :-) Du har rett... man bare ender opp med å tro det
Gjest Blondie65 Skrevet 20. desember 2009 #20 Skrevet 20. desember 2009 Du har rett... man bare ender opp med å tro det Jaja da velger jeg å putte inn et par andre glad ord jeg: Du fortjener bedre enn det du har opplevd 3 siste år, og spesielt siste år. Dessverre har dritt det med å akkumulere seg og hende alt på en gang. Den gode nyheten er at det har gode ting også. Så nå er det din tur.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå