Gå til innhold

Vidvandre vandrer videre

vidvandre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:rope: Er du sikker på at du navigerer i riktig retning?

Joda, gjør du sikkert. Ser du land snart? :lur:

Håper du tar :buss: og ikke er askefast

Endret av Faithy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei folkens! Takk for meldinger :goodbye:

Jeg kjørte til Paris i helgen og hentet noen i familien som var stuck på grunn av vulkanasken, derfor ingen oppdatering herfra ;)

Dro på lørdag, hjemme i går, 280 mil gjennom fem land.

Søs ringte meg på fredag kveld og jeg dro på rappen etter å ha ad-hoc'et reiserute og motellbestilling og slikt på nett. Jeg bare DIGGER slike utfordringer :ler:

Dette må da være et bra eksempel på anvendt vidvandring? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenk deg Vidis i 160 på tyske motorveier med denne http://bit.ly/cZZAt5 som eneste navigasjonshjelp. Vi snakker full konsentrasjon her altså :ler: På veien ned kjørte jeg alene, skulle ha med fire stykker opp igjen, og da måtte jeg være min egen kartleser. Og det funket! Jeg mener - jeg kjørte rett på hele veien, ingen feilnavigeringer. Må ha hatt englevakt da noen av veivekslingene var nokså tricky, men Michelin leverte varene: det går an å kjøre langt uten kart når man har denne beskrivelsen å kjøre etter.

Sånn kort om Oppdrag Paris:

Fikk tlf fra søs på fredag kveld, var da litt tipsy men tok utfordringen og bestilte billett på hurtigbåten Larvik - Hirtshals på lørdag da det ble klart at ingen fly ville gå på de nærmeste dagene.

Dro fra Oslo ca. 13, fremme i Hirtshals ca. 20.30. Deretter flenset jeg nedover Jylland og ankom Flensburg rett over tyskegrensa halv ett på natta. Motellet var klart og jeg fant det uten problemer, noe som i seg selv er nokså fantastisk. Zznorket frem til kl. halv ni og kjørte deretter mot Hamburg, så mot Bremen, Essen og Münster. Vinket farvel til Tyskland ca. kl. 14 søndag og kjørte inn i Nederland, gjennom Maastricht og deretter inn i Belgia, før jeg nådde grensa til Frankrike ca. kl. 17.

Var fremme i Paris kl. 20, god og sliten (men happy da jeg liker å kjøre ;) ).

Fammen bodde i kunstnerkvartalet Montmartre, og vi spiste god mat og jeg fikk noen øl og vin før vi tok kvelden. På mandag var det avgang nordover kl. 14.30, denne gang med full bil. Det er ikke så morsomt å kjøre da, ingen biler er egentlig femsetere når man skal kjøre 140 mil. Vi snakker trangt, altså.

Vi kjørte samme rute reversert, men uten overnatting da vi ville komme fort frem og dessuten kunne veksle på å kjøre/lese Michelin-beskrivelse. Vi nådde Hirtshals kl. 8 tirsdag morgen og slo ihjel noen timer før båten gikk kl. 14. Tror aldri jeg har vært så trøtt før :ler: Var hjemme i Oslo ca. kl. 19 tirsdag kveld, drakk en sixpack med Heineken som debriefing og ramla i seng ca. kl. 21 :ler::natti:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

trappeneimontmartre.jpg

Trappene i Montmartre. De mest durkdrevne montmartrerne triller ned denne trappen og rett inn på stamsetet i restauranten nederst uten at alpelua mister fasongen. Hvorpå de trekker frem en bok, tenner en sigg, og umiddelbart bestiller et glass rødvin mens de gestikulerer ivrig :ler:

Litt morsomt at et par sto og klinte i trappen akkurat idét jeg tok bildet, gjør det mer romantisk lizm.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en roadtrip du har hatt.

Montmartre er vakkert og spennende. Det bodde jeg i fjor sommer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den trappen gikk jeg ned september 2008. Vi gikk opp trappen mot Sacre Coeur og ned denne. Litt av en gangtur. Men alltid mye gåing i storbyer,synes jeg. Men metroen er jo grei å bruke. Vi bodde i nærheten av Moulin Rouge og Pigalle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei på deg, Vandrer'n!! Lenge siden sist! :goodbye:

Hei Sequax! Hyggelig å se deg ;)

Sorry for total ignorering på dagbokfronten, jeg er fremdeles på veien, see?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en roadtrip du har hatt.

Montmartre er vakkert og spennende. Det bodde jeg i fjor sommer.

Ja, det var moro ;) Montmartre er flott, fikk bare sett noe men skal vel ned igjen en gang tenker jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den trappen gikk jeg ned september 2008. Vi gikk opp trappen mot Sacre Coeur og ned denne. Litt av en gangtur. Men alltid mye gåing i storbyer,synes jeg. Men metroen er jo grei å bruke. Vi bodde i nærheten av Moulin Rouge og Pigalle.

Jeg så den kirken bare fra utsiden, men den så flott ut. Blir mye gåing ja, tror de trappene her er god trim for folk der ;)

Vi var nede ved Moulin Rouge, tok dette bildet.

moulinrougec.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tror jeg skal bytte navn til Paris Hirtshals og flytte til Montmartre og slå meg opp som ukebladsstjerne :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Noen som ble bilsyk? :spy:

Kjempefine bilder. Litt komisk at jeg nevnte flykrisen uten å vite at du var på lang biltur :klappe: trodde du var hard working

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg visste ikke at du er på biltur.. så gøy da! Bare du som er ute og kjører eller? :ler: Spy ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fytti så snill du er!!! :smelte:

Stilig bilde fra Montmartre da :)

Håper ellers du har det fint..

:klemmer:

Nåja, sånn halv-snill, tenker jeg vi sier :ler: Takk for det, Lassie ;) Har det ganske bra, hva med deg? Må ta meg en dagbok-runde og følge med litt snart. Seriøst, dette er for sløvt, vidis :ler::nei:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som ble bilsyk? :spy:

Kjempefine bilder. Litt komisk at jeg nevnte flykrisen uten å vite at du var på lang biltur :klappe: trodde du var hard working

Nei, det slapp vi heldigvis ;)

Jepp, du hadde rett der. Ha en fin en! :goodbye::klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...