Gå til innhold

Vidvandre vandrer videre

vidvandre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

jepp, og ja, var veeeldig bra. :nigo:

men, jeg var ikke så mye i selve byen jeg da, var på salsafestival hele helga og har stort sett bare danset i time etter time, med instruktører fra både nederland og alle andre steder i verden, var å spaserte i Amsterdam (og shoppet, godt) på mandagen dog, og liker igrunnen byen godt. Det er mange steder jeg ikke har vært der enda, samt at jeg tror det er endel interessante plasser liggende rundt også.

Jeg ble bedt ut til en av byene litt utenfor, men hadde dessverre ikke anledning til å bli med, men det lokker helt klart til å prøve seg på.

Og jeg anbefaler gjerne amsterdam, men dersom man faktisk skal være litt mer ute en hva jeg var, så ville jeg kanskje ventet til lenger utpå våren, tulipaner er stort der, så våren og tulipantid må jo være helt perfekt egentlig. :)

Ja det er nok bedre å ta det utpå våren. Har bare vært på Schiphol som mellomlanding da vi var i USA.

Satt i nærheten av et rullebånd, og holdt på å bli sprø av å høre: "Mind your step.... mind your step" hele tida!! :fnise:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klemmer på Vidis :klemmer: mens jeg venter på at %#("/&%#/"&%¤/"&#" Google Analytics GIDDER å reagere på mine forsøk på å klikke på linker.

Er det MENINGEN at det skal være så utrolig vanvittig treeeeeeeeeeeeeegt eller?

Jeg har forøvrig noe galt på siden min, den blir ikke indeksert i det hele tatt på google, selv om jeg har meldt den inn for flere uker siden. Tips? *roper i skogen*

:popcorn::kaffekopp::yvonne:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er nok bedre å ta det utpå våren. Har bare vært på Schiphol som mellomlanding da vi var i USA.

Satt i nærheten av et rullebånd, og holdt på å bli sprø av å høre: "Mind your step.... mind your step" hele tida!! :fnise:

helt klart bedre på våren. Og ja, den derre "Mind your step.." er sprø, jeg tenkte en stund at det kanskje var følere ett sted, som gjorde at den sa ifra når noen nærmet seg enden, men den pratet i vei selv om vi sto midt på båndet og det var evigheter igjen til slutten.....

en relativt stor og litt kjedelig flyplass.. men det KAN ha vært påvirket av at vi var sliiiiitne og egentlig savnet sofa med nakkestøtte og fotskammel... :fnise: Gulvet og harde stoler var liksom ikke helt det samme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Klemmer på Vidis :klemmer: mens jeg venter på at %#("/&%#/"&%¤/"&#" Google Analytics GIDDER å reagere på mine forsøk på å klikke på linker.

Er det MENINGEN at det skal være så utrolig vanvittig treeeeeeeeeeeeeegt eller?

Jeg har forøvrig noe galt på siden min, den blir ikke indeksert i det hele tatt på google, selv om jeg har meldt den inn for flere uker siden. Tips? *roper i skogen*

:popcorn::kaffekopp::yvonne:

God kveld i skogboken :ler:

Det var en fin side, jeg likte den. Og det er ikke noe jeg bare sier, altså. Smakfull og litt tankevekkende.

Tror du mangler en metatagg med søkeord, det kan i alle fall hjelpe.

<META name="keywords" content="søkeord1,søkeord2,søkeord3">

Ta også med denne:

<META http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=iso-8859-1">

Et tips jeg fikk en gang var å ha forskjellige søkeord pr. side, altså ikke samle sammen søkeord for hele siten og legge inn i alle, men spesifikt for hva den enkelte siden er om. Jeg vet ikke åssen det webverktøyet legger inn metatagger, men om det går an kan du prøve. Jeg skrev om publiseringssystemet mitt til å klippe opp tittelen i hver artikkel og legge komma mellom hvert ord, og så legge det inn i den metataggen.

Ellers er innlinking til siten et viktig moment for å få treff på google, så om du poster link til den et sted der robotene ferdes vil de finne den. Jo flere, og mye besøkte sider som linker inn, jo høyere opp. Det siste momentet er å oppdatere ofte, da skjer det noe og robotene kommer oftere innom.

GA skal ikke være tregt, nei. Burde funke som vanlige linker.

Har vi prøvd en restart av browser? :ler:

Natta! :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mind your step, Mia og aline :ler: Hyggelig å se dere her :klemmer: Jeg vil og til Nederland :gjeiper: Helst i tide for ...æh.. tulipanblomstringen :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, du kjenner at du har fått en ordentlig stalker nå eller? ;)

Skal prøve GA igjen i morgen - etter restart av PC. Orker ikke mer nå.

Jeg har både keywords og content på hver eneste side, og de er spesialsydd til sidene, ikke noen kopiering her. Er jo ikke så mange sider enda, så jeg har gjort det underveis. Endret selve sidenavnene også, for å optimalisere alle veier.

Verktøyet lar meg ikke se koden, så jeg får ikke sjekket om tagene er skrevet akkurat slik, men jeg har vært nøye med både <title>, <keywords> og <description> på hver side.

Har også lagt inn nettstedkart i dag, selv om det ikke er nødvendig.

Har reg siden på nettredaktør-sidene til google, lastet opp nettstedskart til dem, registrert for ny indeksering, og lastet inn kode for GA på forsiden (skal gjøre på resten om forsiden virker etter 24 timer - gidder ikke om jeg har gjort noe feil).

Google antyder at leverandøren min stenger søkeroboten deres ute, så jeg har spurt dem om det. Ikke fått svar enda. Det får være nok jobb for i dag.

Takk for at du likte siden min :) . Den er jo helt ny enda, men det kommer nok mer etterhvert som tankene får festet seg. Det surrer noe rundt som vil ut hele tiden, rare greier. Og du - jeg tror ikke det er noe du bare sier. Av en eller annen grunn ;). Men plutselig vet du veldig hvem jeg er da......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Good luck til deg som ønsker å vandre videre.

Håper du har mottatt "signalet"

:yvonne:

Hei Faithy! Takk for det og takk det samme. Jeg er ikke sikker...? ;) Jeg er så slow på signaler, rett og slett håpløst altså.

*sjekke mulige signalsteder*

Ha en finfin natt :klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

He-he, du kjenner at du har fått en ordentlig stalker nå eller? ;)

Skal prøve GA igjen i morgen - etter restart av PC. Orker ikke mer nå.

Jeg har både keywords og content på hver eneste side, og de er spesialsydd til sidene, ikke noen kopiering her. Er jo ikke så mange sider enda, så jeg har gjort det underveis. Endret selve sidenavnene også, for å optimalisere alle veier.

Verktøyet lar meg ikke se koden, så jeg får ikke sjekket om tagene er skrevet akkurat slik, men jeg har vært nøye med både <title>, <keywords> og <description> på hver side.

Har også lagt inn nettstedkart i dag, selv om det ikke er nødvendig.

Har reg siden på nettredaktør-sidene til google, lastet opp nettstedskart til dem, registrert for ny indeksering, og lastet inn kode for GA på forsiden (skal gjøre på resten om forsiden virker etter 24 timer - gidder ikke om jeg har gjort noe feil).

Google antyder at leverandøren min stenger søkeroboten deres ute, så jeg har spurt dem om det. Ikke fått svar enda. Det får være nok jobb for i dag.

Takk for at du likte siden min :) . Den er jo helt ny enda, men det kommer nok mer etterhvert som tankene får festet seg. Det surrer noe rundt som vil ut hele tiden, rare greier. Og du - jeg tror ikke det er noe du bare sier. Av en eller annen grunn ;). Men plutselig vet du veldig hvem jeg er da......

OK, nå så jeg metataggene. Ja, om leverandøren stenger robotene ute er det ikke så mye man får gjort :ler:

De bør jo ha en god forklaring på det, da ;)

Jepp, vet hvem du er nå, men misbruker det ikke. Du kan stalke meg som hevn :ler:

Natta, Sissan :klemmer: Takk for at jeg fikk kikke ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mind your step, Mia og aline :ler: Hyggelig å se dere her :klemmer: Jeg vil og til Nederland :gjeiper: Helst i tide for ...æh.. tulipanblomstringen :sjarmor:

:fnise: Mind your step.

du kan kaste litt tulipaner på noen hvis du reiser ned vettu, de har masse utrolig nydelige tulipaner!! :nigo:

åååhh, har du vært å sett siden til Sissan? er den ikke fin? jeg synes den er kjempefin, og gleder meg til mer Sissan. :)

Skulle ønske jeg var like flink på sånt som deg, men vi kan ikke være flinke til alt, kan vi vel. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hehe *soler seg i glansen og takker og bukker*.

Merkelig... Jeg forbinder liksom ikke Amsterdam med tulipaner... Ikke så lenge siden jeg var der, og det var definitivt ikke tuliper vi kikket (eller luktet) mest på....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du er jo helt på tur da Sissan, Holland ER jo tulipanland!! Det er der de flotteste tulipanene kommer fra, og det er egentlig noe man bør kjøpe med hjem derifra. :) Så ei som hadde gjort det nå, de var helt nydelige!! flotteste tulipanene jeg har sett på lenge.

Men vel, jeg har vel sett og luktet mye annet også ja.. så skjønner hovr du kommer fra. hihi

Jeg for min del forbinder amsterdam mest med dans, da 2 av 3 turer til amsterdam har vært hovedsakelig dans... det er jo så mange flinke dansere der.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Holland (eller Nederland som mange kaller det ;)) er tulipanland ja. Amsterdam har ikke den klangen i ørene mine...

Jeg har også sett litt dans i Amsterdam, men det er nok ikke slik dans du holder på med til vanlig tror jeg ;)

Neida, skal ikke erte jeg. Amsterdam er flott.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Holland (eller Nederland som mange kaller det ;)) er tulipanland ja. Amsterdam har ikke den klangen i ørene mine...

Jeg har også sett litt dans i Amsterdam, men det er nok ikke slik dans du holder på med til vanlig tror jeg ;)

Neida, skal ikke erte jeg. Amsterdam er flott.

:fnise: Der ser du, vi har litt forskjellig fokus når vi er i HOLLAND!! *gjeiper* (er de jeg kjenner som bor der som kaller det Holland såh... jeg bare hermer. :fnise: )

Men jeg skal vel innrømme at jeg ikke har vært innom noen av blomstermarkedene i Amsterdam, men det er faktisk endel av dem. Vet det er noen virkelig STORE blomstermarkeder med selvsagt hovedsakelig tulipaner, på noen store båter på kanalene i sentrum, men har ikke kommet meg dit selv.

pfft... du har tydeligvis gjort mye rart i amsterdam som jeg ikke driver med, di høne!! :gjeiper:

Fant mye fint å shoppe der da, til en billig penge. :) endte med endelig å få tak i ei veske jeg hadde lyst på, + tre topper, veldig fornøyd egentlig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pfft... du har tydeligvis gjort mye rart i amsterdam som jeg ikke driver med, di høne!! :gjeiper:

Pass på din egen høne du! Spesielt i Amsterdam :lur:

...da slutter jeg å tenke på deg hver gang jeg ser en veske nå da? Grattis med ny :-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars vidis - nå har vi snart ødelagt hele dagboken, og han har løpt å gjemt seg.

Komme da Vidvandre *lokkesang med mye rart i* :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pass på din egen høne du! Spesielt i Amsterdam :lur:

...da slutter jeg å tenke på deg hver gang jeg ser en veske nå da? Grattis med ny :-)

Høna mi er godt passet på, både i Amsterdam og ellers!! Jeg tenker jo bare dans, så det går så fint så! :nigo:

.... og ja, det som var litt imponerende, var at jeg fant tre fine i den første butikken jeg gikk inn i der nede.. etter å ha løpt rundt overalt her hjemme. Den er helt vanlig svart denne da, men størrelsen og plassen i den er akkurat slik jeg ville. Får heller vurdere å stæsje den opp litt om jeg blir lei av vanlig svart veske. :)

Stakkars vidis - nå har vi snart ødelagt hele dagboken, og han har løpt å gjemt seg.

Komme da Vidvandre *lokkesang med mye rart i* :ler:

*setter i å synge komme komme komme komme komme vidvaaaaandre, we come and go, we come and gooooooo* (noen som kjente igjen sangen?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...