Gå til innhold

Vidvandre vandrer videre

vidvandre

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

God morgen!

Akkurat nå drikker jeg dagens første :kaffekopp:

Leste i går at det er bra med 2-3 kopper kaffe eller te hver dag, for da minsker sjansen for diabetes 2.

Png og gdlib giff? :klø:

*lister seg ut igjen*

:skratte: men dog så enig med deg, Guriane!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Minner om de gode gamle dager - inne på dataforumet. Det var før snikk snakk og dagbøker *mimre*

God morgen ;)

Det ble mye nerdeprat der ja :ler:

Endret av vidvandre
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker Photoshop Elements - har ikke noe "fullverdig" program for slikt lenger, etter at jeg sluttet å jobbe med grafikk. Finnes det noen giff-generatorer som jeg kan kjøre filen gjennom da? Har png transparency? Kjenner ikke det formatet så godt, det var liksom bare jpg og gif da jeg programmerte web på ordentlig.

Husker du forresten iloveyou-viruset? DA programmerte jeg web. Mistet samtlige bilder på hele siten, og alle jpgfiler på jobben ble slettet. Igjen og igjen og igjen og igjen. Og det var ikke få, jeg drev innen produktsalg...

Og det var jeg som infiserte, min dust. Lærte en alvorlig lekse om hva man gjør og ikke gjør med epost da kan du si.... :ler:

God morgen forresten - jeg har også :kaffekopp: , Nut Cream-varianten i dag, nammmmmm.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Sissan, god morgen ;)

Ja, det var tider :ler: Var ikke rammet av det selv, men hørte om flere som sleit. Png har transpanrency, den kan du bruke i stedet for gif. Er selv tilvent å bruke gif, men har begynt å bruke png etterhvert. Formatet har ikke animasjon, såvidt jeg vet. Stort sett da jeg bruker gif så.. Men det er no herk å drive med innstillinger for hvilken farge som skal være transparent, jeg får hetta av seksti millioner forskjellige innstillinger for et lite fnuttebilde :ler:

Vi har nok å tenke på i verden om vi ikke skal forholde oss til vanskelige valg på den fronten, ikke sant? :nigo:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm.... Jeg har ikke definert hvilken farge som skal være svart, bare fjernet hele bakgrunnsfargen, så du ser rutenettet. Men når den kommer frem til wysinwygen min er bakgrunnen sort. Det er et enkelt bilde - hvitt på ikkeno, så det burde ikke være så vanskelig. Bør jeg lage filen på en annen måte?

Har prøvd lagre som gif, lagre som png, lagre for web som gif, men ikke noe hjelper.

Jeg bruker heller aldri png, men har forsøkt det nå uten hell. Jeg vet ikke hva png er - og jeg liker ikke ting jeg ikke vet hva er :ler: . Jeg vet hvordan både jpg og gif komprimerer, så da føler jeg meg mye tryggere på dem. Kanskje jeg får lese meg opp på png. Hvorfor heter det det? Jeg får bare refleksjoner til pinging, og det har jo lite med bilder å gjøre - dustete.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmmmmm.... Jeg har ikke definert hvilken farge som skal være svart, bare fjernet hele bakgrunnsfargen, så du ser rutenettet. Men når den kommer frem til wysinwygen min er bakgrunnen sort. Det er et enkelt bilde - hvitt på ikkeno, så det burde ikke være så vanskelig. Bør jeg lage filen på en annen måte?

Har prøvd lagre som gif, lagre som png, lagre for web som gif, men ikke noe hjelper.

Jeg bruker heller aldri png, men har forsøkt det nå uten hell. Jeg vet ikke hva png er - og jeg liker ikke ting jeg ikke vet hva er :ler: . Jeg vet hvordan både jpg og gif komprimerer, så da føler jeg meg mye tryggere på dem. Kanskje jeg får lese meg opp på png. Hvorfor heter det det? Jeg får bare refleksjoner til pinging, og det har jo lite med bilder å gjøre - dustete.

Har du huket av for transparency i Save-dialogen? Hvis ikke bare velger den en bakgrunnsfarge, som regel den styggeste i repertoaret :ler:

Se etter, jeg tror det er det ;) Bruker du preview når du lagrer?

Jeg ville valgt lagre for web, som gif, og så sjekke avhukning.

Takk for link, Supra :goodbye:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fine aline :kose:

*kaste blomster på aline*

:enig::hjerter: tuuuusen takk!!!

aldri blitt kastet blomster på før, alltid moro med nye opplevelser!! :nigo:

Tror Aline er tilfreds med blomsterkasting og arier jeg - det er mest oppmerksomheten som teller, skjønner du. Et annet triks som kan anbefales for å kurtisere damer med PMS er store esker med konfekt (spar røde roser til eggløsningstid eller no) og kommentarer som "nå har du trent mye, du ser flott ut".

Gu' jeg sku' vært mainn :ler:

oh, du sku ha værri mainn ja!!

konfekt... *sikler*

Puhhhh - da har jeg både byttet epostadresse og laget website på en dag. Ikke dårlig, men utrolig tidkrevende. Websiten har langt igjen da, men det er en start.

har du laget website? jobb?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:enig::hjerter: tuuuusen takk!!!

aldri blitt kastet blomster på før, alltid moro med nye opplevelser!! :nigo:

:ler: Jeg slapp unna med den altså? ;)

Er ikke helt oppdatert på flørtetriks, jeg.

:klemmer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg slapp unna med den altså? ;)

Er ikke helt oppdatert på flørtetriks, jeg.

:klemmer:

:klemmer: jaaaada!! det går så bra så!

Er som Sissan sier, er bare oppmerksomheten som er viktig, så det går så fint sååå. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:klemmer: jaaaada!! det går så bra så!

Er som Sissan sier, er bare oppmerksomheten som er viktig, så det går så fint sååå. :)

*rustne flørtetriks* :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang. *.png så er denne ganske fin:

http://en.wikipedia.org/wiki/Portable_Network_Graphics

Tnx :-) Da vet jeg det.

Har du huket av for transparency i Save-dialogen? Hvis ikke bare velger den en bakgrunnsfarge, som regel den styggeste i repertoaret :ler:

Se etter, jeg tror det er det ;) Bruker du preview når du lagrer?

Jeg ville valgt lagre for web, som gif, og så sjekke avhukning.

Ja, det er haket av for transparency. nei jeg bruker ikke preview når jeg lagrer - hvordan gjør man det da? Det kommer opp et par bilder i lagre for web-boksen, antok det var forhåndsvisningen jeg...

har du laget website? jobb?

Ja. Nei. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Ja. Nei. ;)

og forresten... du kan dette du da!! kan jeg spør deg om hjelp jeg da kanskje den vakre dagen jeg får somla rompa mi i gir for å lage wexsite for kunsten min? Kanskje? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

pfft, jeg har jo aldri blitt kastet blomster på, så for meg var det helt nytt! :fnise:

:ler: Du er så snill :kose: Skulle fått konfekt ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det er haket av for transparency. nei jeg bruker ikke preview når jeg lagrer - hvordan gjør man det da? Det kommer opp et par bilder i lagre for web-boksen, antok det var forhåndsvisningen jeg...

Om du ser bildet etter at du har klikket på lagre for web så er preview på. Hmmm... jeg tror det er noe med den softwaren på serveren som tar imot opplastede bilder. At den i realiteten lager et nytt bilde og så legger dataene fra ditt bilde inn i det. Har som sagt hatt noen problemer som utvikler på dette. Teste med png? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...