Sheherasade Skrevet 20. desember 2009 #1 Skrevet 20. desember 2009 Har vært håndballkeeper og kunne før gå i spagaten alle veier, helt fra jeg var 13-14 år. Men så har det nå plutselig blitt innmari vondt å gå i guttespagaten, og jeg merker jeg bare blir mindre og mindre myk den veien. Når jeg prøver å tøye og presse meg får jeg skikkelig vondt og har småvondt i flere dager senere. Det føles som om senene og musklene nesten er i ferd med å briste! Mens jentespagatene går helt fint, og der kan jeg presse på mye mer. Noen som kan forklare hvorfor det er slik? Er det rett og slett fordi jeg har rundet 30 år nå? Har musklene blitt ødelagt etter for mye tøying opp gjennom åra?
Gjest Blondie65 Skrevet 20. desember 2009 #2 Skrevet 20. desember 2009 Har du fortsatt tøyingen den veien? Jeg har vært i "jentespagaten" men greide aldri guttespagaten. Jeg er rett og slett ikke myk nok den veien.
Sheherasade Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #3 Skrevet 20. desember 2009 Har du fortsatt tøyingen den veien? Jeg har vært i "jentespagaten" men greide aldri guttespagaten. Jeg er rett og slett ikke myk nok den veien. Jeg har vel nesten gitt opp å tøye guttespagaten nå, pga de smertene jeg skrev om over. Men jeg merker virkelig at det at jeg har blitt så stiv på innsiden av lårene hemmer meg når jeg gjør andre fysiske øvelser.
Gjest Blondie65 Skrevet 20. desember 2009 #4 Skrevet 20. desember 2009 Jeg har vel nesten gitt opp å tøye guttespagaten nå, pga de smertene jeg skrev om over. Men jeg merker virkelig at det at jeg har blitt så stiv på innsiden av lårene hemmer meg når jeg gjør andre fysiske øvelser. Jeg kom ned i jentespagaten i voksen alder (30+), hadde aldri trent for det før. Herrespagaten ga jeg altså opp, selv om jeg kom ned et stykke. Jeg ville fortsatt å trene, men holdt igjen lenger. Altså ikke tøyd så langt ned. Og så kan det jo være at du har pådratt deg en strekk?
Sheherasade Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #5 Skrevet 20. desember 2009 Jeg kom ned i jentespagaten i voksen alder (30+), hadde aldri trent for det før. Herrespagaten ga jeg altså opp, selv om jeg kom ned et stykke. Jeg ville fortsatt å trene, men holdt igjen lenger. Altså ikke tøyd så langt ned. Og så kan det jo være at du har pådratt deg en strekk? Men det har jo vært slik i flere måneder. En strekk burde jo gitt seg for lengst.
Gjest Blondie65 Skrevet 20. desember 2009 #6 Skrevet 20. desember 2009 Men det har jo vært slik i flere måneder. En strekk burde jo gitt seg for lengst. Hm ... Da vet jeg ikke. Prøve å strekke/tøye med mindre utfall - altså som om du er mye mindre myk enn du er?
Sheherasade Skrevet 20. desember 2009 Forfatter #7 Skrevet 20. desember 2009 Hm ... Da vet jeg ikke. Prøve å strekke/tøye med mindre utfall - altså som om du er mye mindre myk enn du er? Jeg føler jeg nesten ikke kan tøye noe i det hele tatt, uten at det gjør veldig vondt. Det føles som om muskler/sener blir spent til bristepunktet nesten uten at at jeg tar i. Og det føles mye mindre elastisk enn når man tøyer andre steder. I de andre spagatene kan det gjøre litt vondt først, men så gir det seg, og hvis jeg så slipper opp og puster dypt og tøyer igjen, kommer jeg mye lenger ned. Men ikke med guttespagaten. Frustrerende!
Gjest Blondie65 Skrevet 20. desember 2009 #8 Skrevet 20. desember 2009 Jeg føler jeg nesten ikke kan tøye noe i det hele tatt, uten at det gjør veldig vondt. Det føles som om muskler/sener blir spent til bristepunktet nesten uten at at jeg tar i. Og det føles mye mindre elastisk enn når man tøyer andre steder. I de andre spagatene kan det gjøre litt vondt først, men så gir det seg, og hvis jeg så slipper opp og puster dypt og tøyer igjen, kommer jeg mye lenger ned. Men ikke med guttespagaten. Frustrerende! Vel den eneste trøsten får være at jeg har det på samme måten. Jeg kom ikke videre etter et visst stykke. Det var bare full stopp og vondt i hele lårmuskelen på baksiden. Så det er vel kanskje en grunn for dette ...?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå