Anna Lovinda Skrevet 26. august 2003 #1 Skrevet 26. august 2003 Jeg lurer på hva det er som gjør at tilsynelatende oppegående kvinner tiltrekkes av kriminelle? Da snakker jeg ikke om småforbrytelser som veskenapping eller bilinnbrudd, men om menn som har drept, voldtatt, er pedofile? Leste om en sak for en stund siden hvor en mann var tiltalt for å ha voldtatt og drept stedatteren. Han hadde sonet for noe lignende før. Dette visste moren til den jenta. Husker at den umidelbare tanken min var at den kvinnen måtte jo være helt idiot! De dømte i Baneheia-saken ble så vidt jeg husker også neddynget i frierbrev og lignende. Hvordan er dette mulig? Er dette er sykelig videreføring av bad-boy fenomenet? Anna
Gjest Tex Skrevet 26. august 2003 #2 Skrevet 26. august 2003 Dreier det seg ikke om kvinners evinnelige behov for å "redde" slike menn, da..? At "bare han får min kjærlighet" så blir han "frisk"...??
Gjest Poirot Skrevet 26. august 2003 #3 Skrevet 26. august 2003 Dreier det seg ikke om kvinners evinnelige behov for å "redde" slike menn, da..? At "bare han får min kjærlighet" så blir han "frisk"...?? Menge mener dette ligger bak. Samt spenning og badboytiltrekning.
Nile Skrevet 26. august 2003 #4 Skrevet 26. august 2003 Men er det ikke hinsides bad-boy-tiltrekning når man har voldtatt og drept småjenter? Kunne nesten hatt forståelse for at noen fant det spennende med mordere og andre grove voldsmenn, men sedelighetsforbrytere og pedofile - det er da kun ynkverdige mennesker - kan ikke forstå at de kan være spennende i det hele tatt.
Gjest Coolaid Skrevet 27. august 2003 #5 Skrevet 27. august 2003 Tror rett og slett dette er et fenomen som er vanskelig å forklare. Men kanskje en kombinasjon av det å redde noen, og at ensomme og enslige kvinner(alenemødre?) prøver å dekke sine egne behov. Kanskje de tror at de har sjangs å holde på vedkommende når de finner en mann som ikke akkurat er ettertraktet. De krimminelle er jo ofte mennesker som ingne vil ha noe med å gjøre. Tror det er mange triste og ensomme mennesker som driver på med dette.
MarianneE Skrevet 28. august 2003 #6 Skrevet 28. august 2003 Menge mener dette ligger bak. Samt spenning og badboytiltrekning. Helt uforståelig for mitt vedkommende. Dette er uten tvil ikke min greie......
Nile Skrevet 28. august 2003 #7 Skrevet 28. august 2003 Døh Blåmann, hva slags stereotypier er det du innehar overfor alenemødre? Har aldri sett dokumentasjon på at de er mer aktive overfor kriminelle enn andre kvinner? :-?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå