Gå til innhold

en liten gave til første date?

Gjest Gjest_spent_*

Anbefalte innlegg

Gjest Gjest_spent_*

Jeg og en fyr skal på date i januar, - og jeg vet han har lest en bok som han liker veldig godt, og han har lyst å se film fra den boka. Så ten ker jeg å kjøpe den filmen som koster ikke så mye, tror 59 kr, - en forsinket julegave. Høres det ut som en idiotisk ide?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Kjøp den og pakk den inn.

Legg den godt nede i veska di og se om anledninger blir den rette.

Da kan du bare bryte inn og si; "Forresten så fant jeg en liten ting jeg tror du vil like....", med et lurt litet smil om munnen. :-)

Kommer ikke den passende anledningen så kommer det kanskje en bedre anledning? En så rimelig, men fin og veltreffende gave er helt greit å ha litt på lur! :-)

Lykke til!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, nei, nei! Ingen gaver fra verken mannen eller dama de første datene. Det forskyver balansen og kan bli kleint. Om dere er rette for hverandre vil dere treffes flere ganger og du kan gi gaven da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da kan du bare bryte inn og si; "Forresten så fant jeg en liten ting jeg tror du vil like....", med et lurt litet smil om munnen. :-)

Eh..på den første date?! Passe kleint.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eh..på den første date?! Passe kleint.

Syns det ville være veldig fint jeg da, om man følte en slik nærhet at det falt seg helt naturlig. En ring ville være noe helt annet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Gjest_smurf_*

Hm, - jeg ble kjent med en fyr via nettet, en dag sendte han meg en gave, - faktisk DVDpakke! Jeg ble så glad! :)

Alle har forskjellige tolkning med gave ved 1-2-3-4-5 osv dater :P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes absolutt at du burde la være, men det er tydeligvis delte meninger om dette, og siden du er den eneste som kjenner både deg og daten din, tror jeg du blir nødt til å avgjøre dette selv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånt kan bli feil, men fikk en kopiert cd av en blinddate en gang, av et band vi begge digget. Syntes det var koselig jeg. Hadde lagt litt i det uten at det kostet særlig. Selve daten ellers var helt totalt fiasko ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en første date; nei nei nei. En gave på første daten blir feil, jeg ville tolket det som om daten var mye mer investert i det enn meg og alt hadde blitt rart.

Kjenner dere hverandre godt? Har du kjent personen lenge?

Hvis dere har kjent hverandre en stund og endelig er blitt enige om å satse blir det en helt annen situasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror nok jeg hadde blitt litt skremt hvis daten hadde med en gave til meg ved første møte (med unntak av evt blomster). Hadde kanskje også følt meg litt mer "presset" til å gå på date nr 2.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...