Nilma Skrevet 10. september 2003 #41 Skrevet 10. september 2003 Fatter ikke at noen kvinner må MASE på mennene sine for at de skal ta sin del- det er voksne menn vi snakker om her, er det ikke? :blunke: *sitter på sin høye hest* *setter seg opp på den høye hesten med lillesol20* Jeg kan ikke med min beste vilje fatte og begripe at en del av dere finner dere i at mannen i huset gjør så lite hjemme; husker at dette overrasket meg i en tidligere tråd om emnet også. Hadde min samboer gjort så lite hjemme som noen her beskriver, hadde jeg seriøst revurdert hele forholdet. Det har ikke bare å gjøre med selve arbeidet, men de bakenforliggende holdningene. Dersom en mann i 2003 på ramme alvor forventer at jeg skal gjøre mesteparten av husarbeidet, ja da hadde jeg stilt store spørsmålstegn ved kvinnesynet hans og ved respekten for meg som person - jeg er hans partner, ikke hans hushjelp! Skjerp dere, jenter! :fy:
Janett Skrevet 10. september 2003 #42 Skrevet 10. september 2003 Vell, jeg maser på han elste om å rydde etter seg, men minsten er bare 3 så det er vell litt tidlig..... Problemet med hvis jeg skal bryte min del av avtalen kommer vi til å bo i dritt etter en uke.... Han er direkte lat. Jeg burde vell ha skjønt det før jeg ble sammen med han, han bodde med noen kammerater og det så ikke ut i leiligheten. Men dum og naiv som jeg var * det er vell sånn kompiser som bor i lag har det*
Pusekatt Skrevet 11. september 2003 #43 Skrevet 11. september 2003 Tips for å synliggjøre hvor mye arbeid man legger i å vaske, henge opp/tørke, brette, (stryke) klær er å legge de ferdige klesbunkene på stolen (ved middagsbordet) til hvert enkelt medlem av husstanden, og innføre som policy at alle må rydde vekk klærne sine før man spiser. Det funker veldig bra her hjemme.
Fakse Skrevet 11. september 2003 #44 Skrevet 11. september 2003 Typisk scenario: mannen klipper gresset månedlig i sommerhalvåret/ måker snø ved behov Hihi...skjønner at du hverken har plen som skal klippes eller oppkjørsel som må måkes Kan LOVE deg at plenen min ikke klippes en gang i måneden, og med mindre oppkjørselen har varmekabler er det vel heller snakk om en gang eller to om dagen når det er skikkelig vinter... Forøvrig har jeg en fantastisk ektemann som tar mere enn sin del av både husarbeide og annet som skal gjøres. Vi har fordelt oppgavene mellom oss, og begge er fornøyde. Har aldri krangla om det, har aldri hatt problemer.
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå