Gå til innhold

Dere (veldig?) kristne- pynter dere med julenisser?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Gjest_Linda_*
Skrevet

Hei! Jeg bruker ikke nisser,men det har ingenting med min tro å gjøre. Kun pga interiørhensyn :fnise: Mine andre 'superkristne' venner og familie pynter med nisser :)

Skrevet

Jeg er kristen og pynter ikke med julenisser. Men det er ikke av prinsipielle eller religiøse hensyn, heller estetiske....

Skrevet

Med fare for å være litt unøyaktig nå, så mener jeg da at julenissen (ikke fjøsnisser) hører hjemme i kristen tro... Sankt Nicolaus var en biskop i Lilleasia som utførte mirakler og gode gjerninger. Han ble opphøyd til helgen og var særlig en beskytter for barn.

Gjest Gjest_Cathrine_*
Skrevet

Jeg vet ærlig talt ikke hva dere legger i begrepet "superkristen"... Føler jeg er en ganske vanlig person, med mine feil og mangler!

Jeg pynter heller med julekrybbe, engler osv., men har også en veldig fin nisse som jeg fikk i gave av søsteren min en gang. Og så har jeg en nisse jeg kjøpte av en gammel mann. Den er spikket ut i tre og veldig forseggjort. Husker godt den gamle mannen hver gang jeg setter frem nissen han laget!

Skrevet

Jeg har noen nisser, men pynter helst med engler, lysestaker og sånt. Like mye pga smaken min i julepynt som troa mi, vil jeg si.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...