Gå til innhold

bryllupskake

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Hvor får jeg tak i en bryllupskake som ikke er lagd med marsipan eller krem?

Noen gode forslag? Gjerne noen kreative forslag... Og ikke minst, hvor får man tak i en slik kake? Vi bor i Oslo, men skal gifte oss i Østfold.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Pascal konditori i Oslo har helt fantastiske kaker!

Skrevet

Du kan jo bare kontakte et konditori og forklare dem hva du ønsker. De fleset konditorier burde da kunne etterkomme de fleste ønsker på kakefronten.

Det blir jo mer og mer vanlig med andre kaker en den kjedelige marsipan-varianten, så det burde ikke komme som et sjokk på konditoren ;-) Kanskje de til og med ville sette pris på litt avveksling???

Skrevet

Det er riktignok noen år siden vi gifta oss, men da var det ikke lett å finne et konditori som ville lage bryllupskake uten marsipan.

"Da får vi jo ikke pynta den" var standardsvaret, mens de samtidig så på meg som om jeg kom fra en annen planet.

Det var t.o.m. et sted der hun bak disken ringte til konditoren og ropte så hele butikken hørte det; "det er ei her som vil ha bryllupskake uten marsipan, det går vel ikke an?"

Vel, langt om lenge fant ei et konditori som kunne lage kake uten marsipan. Da jeg spurte lurte de bare på hva jeg ville ha.

Endte opp med ei alldeles nydelig tre-etasjes fruktkake :D . Alle gjestene skrøt av kaka og mange var glade for at det nettopp ikke var marsipan.

Ei av tantene til mannen min haddemed ei vanlig marsipankake. Den var det ingen som smakte på....

Skrevet

Hvis du vil ha noe helt annet, så kan du ha bryllups iskake.

Gå inn på linken under, og inn på prudukter og så på spesialkaker.

http://www.hennig-olsen.no/

Selv hadde vi kake fra Pascal, og den var kjempe god! :P

Skrevet

Jeg var i selskap i helgen, og der hadde de kake med "frosties" (melisblanding tror jeg) isteden for marsipan. Det var kjempegodt. Det skal jeg satse på til kake, for jeg liker ikke marsipan.

De hadde masse pynt på den (roser oli).

Gjest Anonymous
Skrevet

"Kristines franske fristelser" i Kirkeveien lager en bryllupskake bestående av mørdeig, mandelmasse, (kan sikkert sløyfes, hvis det er mandlene i marsipanen som er problemet...) vaniljekrem og masse frukter, som glaseres med gelé. Kaken ser fantastisk ut og smaker nydelig. Stikk innom så får du smake...

Vi hadde denne i fire etasjer, kostet ca. 4000. Hadde ingen andre kaker, og denne holdt til 90 gjester.

Anbefales ! :wink:

Skrevet

Prøv Moss Finbakeri, de har utrolig lekre kaker. Vi ville heller ikke ha noen standard kake, og de hadde mange gode tips og ideer - og vi fikk en utrolig god kake!

Skrevet

Jeg skal bake selv jeg...i nært samarbeid med mamma og broren min.

Da får jeg det jeg vil ha/liker og kaka blir ikke "mainstreem"

Pyntinga får bror ta seg av..han er kokk da, men håper han var våken på gk i konditortimene...(Leya kneler og ber)

Skrevet

Smakte en bryllupskake forrige helg som var mandelbunn (tror jeg), sjokolademousse og sjokoladetrekk. Pyntet med røde roser. Tror den kom fra Moss Finbakeri. Råde bakeri har oxo mange gode alternativer.

Skrevet

Moss Finbakeri og Rygge Konditori har jeg hørt mye bra om! Synd ingen av de har en hjemmeside man kunne ha gått inn og sniktittet på.....

Franske Fristelser (i oslo) skal vistnok være like gode som Pascal sine kaker, men billigere.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...