Pumba Skrevet 19. desember 2009 #1 Skrevet 19. desember 2009 Hei! Jeg og mannen min kunne tenke oss en noe vellykket sydentur for en gang skyld, men siden begge er studenter er det økonomi noe å tenke på.. Som overskriften sier er rullestol også med i bildet. Mannen min har en fysisk funksjonshemming og sitter i rullestol, første året vi dro til syden sammen bestilte vi en pakke reise igjennom reisebyrå noe vi trodde var lurt - men endte med et hotell full av trapper og umulig bad (fikk bytta til et annet hotell.. men..) så det jeg lurer på er om det er noen her som har erfaring med noenlunde rullestolvennlige hotell og områder i syden (gjerne spania kanskje). Vi takler noen homper og litt trapper, men hadde vært greit å en gang kunne slippe hale oss opp flere trapper og vanskligheter Kom gjerne med erfaringer, også om du har vært på plasser med barnevogn ;-) Vi kunne tenke oss å dra i perioden mellom 20 juni - 30 juli ;-) Om det har noen betydning er vi begge i bynnelsen av 20 årene og relativt nygift Takk for tips!! :D
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #2 Skrevet 18. januar 2010 håper du får noen flotte forslag! er i akkurat samme situasjon, minus barnevognen da...
Gjest Gjest Skrevet 18. januar 2010 #3 Skrevet 18. januar 2010 håper du får noen flotte forslag! er i akkurat samme situasjon, minus barnevognen da... fant dette på vg´s reisepanel: Spørsmål fra: sara Hei, som nybegynner i rullestol lurer jeg på hvor det kan være gunstig for oss å reise i jula/evt vinteren. Ønsker sol og varme 25-35 grader. Vi er to voksne og to barn, 10 og 15 år. Mvh Sara Hei, Sara. Vi sendte spørsmålet ditt videre til Norges Handikapforbund. Her er svaret: Vår erfaring er at både Kanariøyene og Thailand er populært for bevegelseshemmede, fordi tilgjengeligheten flere steder er relativt brukbar. Av disse to reisemålene er nok Kanariøyene best tilrettelagt, men ikke like varmt som Thailand i det aktuelle tidsrommet. I valg av sted bør man også ta med i betraktningen om man bruker manuell eller elektrisk rullestol. I alle tilfeller anbefaler vi at de tar kontakt med et reisebyrå å forklarer behovene så nøyaktig som det lar seg gjøre. Lykke til. M.v.h Norges Handikapforbund
Pumba Skrevet 14. februar 2010 Forfatter #4 Skrevet 14. februar 2010 Takk:) Såg ikke du hadde skrevet noe før nå.. Ang. Barnevognen mente jeg at der barnevogner er mulig er det ofte også greit med rullestol.. vi er fortsatt bare to Det vi har gjort nå er å kontakte ett nytt reisebyrå, forklart hvordan vi har hatt det tidligere og hva vi har behov for.. de har kontaktet hotellet vi ble anbefalt og har bestillt en tur til spania Gleder oss!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå