Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min har flyttet til en annen by, men foreldrene våre bor på stedet der vi vokste opp. Vi skal bo hos hans foreldre i julen fordi de har best plass, og derfor tenkte jeg at det var praktisk å feire julen sammen for første gang siden jeg skal bo der uansett, og fordi hans mor er borte i julen slik at det bare blir han, faren og onkelen hvis ikke.

Jeg har presentert ideén til han, og spurt om han ville feire jul sammen med meg, og han har sagt at han selvsagt vil tilbringe mest mulig tid sammen og at det er koselig hvis jeg vil det.

Vi har planlagt å dra til min mor først å spise lunch og tilbringe litt tid der, så være hos hans far resten av kvelden.

Jeg har ''avbestilt'' middag med min familie fordi jeg skal være hos han.

Han er hos foreldrene sine i helgen, og jeg snakket nettopp med han. Han snakker om at de har pyntet juletreet, og så sier han: ''jeg trodde ikke at pappa kom til å gidde å sette opp juletre en gang siden det sannsynligvis bare blir jeg, pappa og onkelen min''

Jeg ble så sjokket at jeg ikke sa noe om det, bare plapret videre om tilfeldige ting og la på.

Hva skal jeg tenke om det? Er det en ''skånsom'' måte å fortelle meg at han ikke vil feire jul med meg på, eller kan han virkelig være så treig og fraværende at han ikke har fått med seg at jeg skulle være der på juleaften selv om vi har snakket om det sikkert ti ganger, og avtalt detaljer?

Hva skal jeg gjøre?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Virket som om det var bare noe han slengte ut, kanskje han tenkte at du var "følge" hans uansett...

Spør han, om han ønsker at du skal feire med han eller hos din familie :)

Skrevet

Ja, jeg må nok det...

Men han kommer ikke tilbake før søndags kveld, og jeg har litt lite lyst til å ta det over telefon, for da kan jeg ikke se ansiktsuttrykket hans, og da vet jeg ikke om han mener det han sier eller om han bare sier ja for å ikke såre meg..

Men så vil jeg helst ikke vente til søndag heller da, for det blir jo kanskje litt sent å ''melde seg på'' noen andres julemiddag?

Uff, synes dette er fryktelig ubehagelig...

Skrevet

Kanskje han sa det slik for å få en bekreftelse på om du skulle være med? At det var meningen at du skulle si noe?.. Men jeg ville spurt han så fort som mulig, så du slipper å gnage på dette.

God Jul :)

Skrevet
Men så vil jeg helst ikke vente til søndag heller da, for det blir jo kanskje litt sent å ''melde seg på'' noen andres julemiddag?

Uff, synes dette er fryktelig ubehagelig...

Du er vel velkommen hos dine egne foreldre uansett om du sier fra i siste liten eller ikke?

Bare spør over telefon om det var sånn at dere skulle feire hos ham begge to eller om du har misforstått. Han må jo skjønne at det er greit å ha det avklart snart hvor man skal være.

Gir han "feil" svar, så ikke ta ham på det, for det betyr vel ikke nødvendigvis at han mener noe spesielt med det.

Skrevet

Joda, jeg får jo komme selvsagt, men min familie feirer jul hos mine besteforeldre, og mormor har spurt meg 4 ganger eller noe sånt om det er sånn at jeg ikke kommer..og jeg har vært skikkelig sånn ''ja jeg er i et lykkelig forhold så jeg skal feire jul hos min kjære for det er han som er familien min''...eller ikke så ekstremt men i alle fall.

Det blir litt flaut bare ;)

Skal spørre han når han ringer for å si godnatt, hvis jeg tør ;)

Skrevet
Spør han direkte vel....

Menn må ha direkte tale. De skjønner ikke hint. Sånn er det bare.

Gjest Gjest_jente25_*
Skrevet
:rope: KOM TILBAKE OG SI HVA HAN SA!!

:kjefte:

Skrevet

Jada jada ;)

Han sa at både han og faren hadde regnet med at jeg skulle være der og gledet seg og at det med juletreet var noe faren hadde sagt for lenge siden før de visste at jeg skulle være der :sjenert:

:gjeiper:

Skrevet

Der kan du se, du var regnet med ;)

Vi er flinke til å analysere og tenke for mye noen ganger :)

Ha en flott første jul sammen med din kjære :)

Gjest Gjest_jente25_*
Skrevet

Ahh...vi jenter , vi jenter.. :ler:

Ha en riktig god jul! :nisse:

Skrevet

hum.... dere skal feire jul sammen, men du tørr ikke engang spørre si i telfonenen "Men jeg skal jo være der også, eller passet det ikke?" Isteden skriver du forvirret inn her om dette... sukk... er dere 14?

Skrevet (endret)

Ja... men sånn skjer det med meg også... mens jeg er virkelig usikker om det blir jul sammen da. Etter all planlagging og invitasjon (til begge) fra hans familie, som vi har sagt ja til, sier han plutselig at han ikke har tid til å møtes hverken på onsdag (han skal handle til jul!) eller i morgen (for han skal kanskje besøke noen venner), og virker veldig fjern når vi nå snakker på nett, selv om det var i går vi sist møtes, og alt var ikke greit, men ikke katastrofe heller, vi kysset farvel osv. (Vi er ikke samboere da, så det blir ikke lett å spørre han direkte, han kommer jo ikke hjem til med om kvelden). Jeg er så usikker og vondt i hjertet nå at det er vanskelig å puste. Og det er første gang han gjør noe lignende... Noe tips? Forresten, vi har planlagt reise rett etter jul og har billetter og bestilt hotel osv., skal jeg liksom reise alene eller? Skjønner ingenting...

Endret av vivana
Skrevet
hum.... dere skal feire jul sammen, men du tørr ikke engang spørre si i telfonenen "Men jeg skal jo være der også, eller passet det ikke?" Isteden skriver du forvirret inn her om dette... sukk... er dere 14?

Høhø..ja, nei det var jo ganske..teit.

Problemet med å snakke med min kjære om sånne tema er at han er litt pushover... Han sier ja fordi han tror jeg blir såret eller ett eller annet. Derfor må jeg av og til være litt diplomatisk for å få frem det han egentlig mener. Travelt, ja.

Viviana:

Du må bare snakke med han..

Men jeg tror ikke det er noen grunn til å få panikk bare ut fra at han ikke har tid til å møtes i morgen eller onsdag...

Hvis dere har en avtale på onsdag synes jeg ikke at det er greit at han dumper det for å henge med en kompis hvis ikke han har noen god grunn.

Det er forresten lett å misforstå hverandre på nett fordi man ikke har kroppsspråk eller lyden av stemmen å støtte seg til :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...