Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #1 Skrevet 19. desember 2009 Når må deres 13 åringer inn om kvelden? Jeg merket i sted at jeg ble veldig stressa for hun var ikke hjemme. Klokka var 21.00. Det syns jeg er sent. Dette er da på vinteren. Jeg er litt mere fleksibel på sommeren. Men aldri senere enn 21.00 andre steder.
Kjetil S. Skrevet 20. desember 2009 #3 Skrevet 20. desember 2009 Bor dere på Stovner i Oslo el.l., og du ikke vet hvor hun er eller med hvem hun er sammen med så ville jeg ha satt en nokså stram og tydelig ramme på hvor lenge hun kunne være borte om gangen uten noen kontakt samt senest kl. 20:30 på kvelden inne. Bor dere der i mot på landet med få og godt kjente naboer så ville jeg ha vært veldig mye mer avslappet i forhold til innetider. Det viktigste blir da å få tid nok til leksene, mat og kveldsstell på hverdagen. I første eksempel ville jeg ha holdt samme den linjen i helgene, mens i siste eksempel ville jeg ha vært mye mer avslappet hva gjelder hjemmetid. Et viktig tips kan også være å ta kontakt med venners foreldre for å komme til enighet om hva som er fornuftig for alle sammen, men enkelte ganger kan det være nokså stor forskjell i oppfatningen av akkurat dette, da noen få foreldre "ikke bryr seg" så stort om at ungen kommer "litt sent hjem"... ...tenker nå jeg... :-)
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2009 #4 Skrevet 20. desember 2009 En 13 åring inn kl 21 på en lørdag?? :klø: Da jeg var 13 pleide vi å henge på klubben, og den var åpen til 24 i helgene. Hadde nok gjort rimelig oppstand om jeg hadde vært nødt til å dra hjem helt alene kl 21 mens alle vennene mine fikk være ute å kose seg. Kommer jo an på ungen og selvfølgelig, er hun ute å driver med grøftefyll er det jo litt annerledes enn om hun sitter hos en venninne og ser på film...
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2009 #5 Skrevet 20. desember 2009 Bor relativt sentralt i Oslo. Spørs helt på om han er hjemme hos kompiser eller "driver gatelangs". Hverdagene er det uansett kl 21, men i helgene avtales etter hva han driver med. Har ennå ikke begynt på ungdomsklubb eller med festing.
Que Skrevet 21. desember 2009 #6 Skrevet 21. desember 2009 Da jeg var 13 flyttet vi fra Oslo til nærmere gardermoen og litt mer ut på landet og jeg merket stor forskjell i innetidene mine. Da vi bodd ei oslo fikk jeg aldri være ute lenger enn til 21-22 i helgene og ellers var jeg stort sett hjemme til kl 20. Men da vi flyttet fikk jeg en veldig grei regel å forholde meg til 22 på hverdagene og 24 i helgene.... Nå skal det sies at jeg stort sett var hos kjæresten min som da bodde i 3 min gåavstand, så det var ikke så veldig skummelt...
Gjest Gjest Skrevet 21. desember 2009 #7 Skrevet 21. desember 2009 Min 13-åring må være inne til 21.30 i ukedagene og rundt 23 i helgene. Hun er da stort sett hos venninner som bor like i nærheten.
Gjest mymlen Skrevet 23. desember 2009 #8 Skrevet 23. desember 2009 jeg er selv femten år:) så lenge du har kontroll på datteren din (en lørdag til eksempel) kan hun jo få være ute til elleve. men da må du ha full kontroll på henne. dette spørs litt hvor hun bor da. hvis du bor i by burde i så fall du kommeå hente henne. jeg vet selv av erfaring, at det ligger endel trygghet i det å ha det strengt hjemme,så lenge det ikke blir heelt overmye liksom. de vennene mine som har det sånn hjemme, kommer ofte med unskyldinger som ikke er sanne. det beste er hvis du og datteren din snakker sammen om det. hva synes hun? hvor mye kontroll skal du ha over henne da? osv.
Gjest witness93 Skrevet 24. desember 2009 #9 Skrevet 24. desember 2009 Nå har ikke jeg noen unge på 13 år, da jeg selv er 16 år, men da jeg var 13 hadde jeg ikke noen faste innetider tror jeg. var som regel mamma som henta meg der jeg var,så hun viste jo hvor hun hadde meg.Men så klart, kl 2 i en ukedag hadde sikkert ikke hvert ppulært. nå er jeg ute ganske lenge, men fremdeles sier jeg hvor jeg er.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #10 Skrevet 26. desember 2009 Min må inn 20.00 hver kveld. Men hun er som oftest inne lenge før. Om hun var rett utenfor og hadde det ufattelig gøy feks i akebakken, så hadde jeg kunne strukket det til 21.00. Men da må jeg ha visst hvor hun var.
Gjest Gjest Skrevet 26. desember 2009 #11 Skrevet 26. desember 2009 Jeg vil nevne at min 13 åring er i sengs mellom 21.30 og 22.00. Min må inn 20.00 hver kveld. Men hun er som oftest inne lenge før. Om hun var rett utenfor og hadde det ufattelig gøy feks i akebakken, så hadde jeg kunne strukket det til 21.00. Men da må jeg ha visst hvor hun var.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå