miss daisy Skrevet 19. desember 2009 #1 Skrevet 19. desember 2009 Hunden min har en type pels som sneen fester seg til, og blir til store klumper og gjør det ubehagelig for hunden å gå. Så jeg må stoppe jevnlig å gjøre så godt jeg kan å få sneen bort fra hundens ben og mage ofte på turen. Er det noen som har noe tips om hvordan jeg kan løse dette? Noe jeg kan smøre på?
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #2 Skrevet 19. desember 2009 Jeg har samme problem med min hund, så jeg kjøpte en slags regndress i dyrebutikken i dag som dekker beina og magen, men det er fremdeles åpning så den kan gå på do. Den er veldig grei! Han i dyrebutikken nevnte at det fantes en slags olje som gikk an å bruke for å få lettere bort snøen, men den vet jeg ikke noe om. Jeg vil anbefale deg å spørre i dyrebutikken.
Gjest Gjest_Marianne_* Skrevet 19. desember 2009 #3 Skrevet 19. desember 2009 For føttene og beina (evt. magen hvis du ikke er så nøye på hvordan "sveisen" skal være) så kan det være lurt å klippe bort litt av den lange pelsen, også mellom tredeputene under potene. Da setter ikke snøen seg så godt. Det går også an å bruke potevoks på potene, men det har vel begrenset virkning på snøklumper... Og selvfølgelig, hvis du har en hund med helt "håpløs" pels, så kan du jo kle på den slik som det nevnes over her... Hva slags rase er det?
miss daisy Skrevet 19. desember 2009 Forfatter #4 Skrevet 19. desember 2009 (endret) Det er en West Highland White Terrier. Jeg kar klippet litt på bena og magen i dag, men vil ikke ta for mye, jeg vil jo ikke hunden skal fryse heller! Jeg følger anbefalingen å tar turen til en dyrebutikk på mandag, sjekke om de har slik en regndress som dekker mage og ben, det hørtes veldig bra ut. Takk for tipset, jeg visste ikke det fantes slike regndresser! Endret 19. desember 2009 av miss daisy
Sugerøret Skrevet 20. desember 2009 #5 Skrevet 20. desember 2009 (endret) Du kan prøve "leggins" for hunder,Jeg har prøvd selv med avklipte armer på en gammel genser.Funka ok her.Men også formfett sprayboks funker.Spray litt på pelsen og gre lett igjennom før du går ut.Bruker dette selv mest i mellom tredepoter og funker fint mot snøklumper Det aller beste er vel en kondomdress til bikkja.Da slipper hunden garantert snøklumper i pelsen. Endret 20. desember 2009 av Kattiz
Troyamin Skrevet 20. desember 2009 #6 Skrevet 20. desember 2009 Olivenolje eller annen matolje funker også greit nok. Men pelsen kan fort virke "fettete".
Gjest Gjest* Skrevet 21. desember 2009 #7 Skrevet 21. desember 2009 Unngå en type potesalve de selger på dyrebutikker, Fyra Ess eller hva den nå heter. Inneholder mineraloljer og tjære. Nr 1: Mineraloljer er absolutt IKKE bra for hunden (eller mennesker). Nr 2: Det er heller ikke tjære... Nr 3: Fryktelig stygge potemerker på gulv. Nr 4: Fysj for en lukt. Ofte anbefaler de på dyrebutikkene potesalver mot snøklumper mellom putene og slikt, derfor jeg nevner dette. Ps: Til tørre potet anbefaler jeg økologisk potesalve fra Aroma Paws, helt uten skadelige stoffer Ville gått for potesokker eller litt olivenolje om kun snøklumper var problemet.
miss daisy Skrevet 21. desember 2009 Forfatter #8 Skrevet 21. desember 2009 Takk for svar og tips alle sammen Har nå bestillt en slik regndress, syntes den var kjempetøff! Godt å ha i vestlandsvær
Pinnsvin Skrevet 27. desember 2009 #9 Skrevet 27. desember 2009 Her er link til heldekkende regndress fra Richo, selges på Tropehagen Zoo :-) Regndress
miss daisy Skrevet 29. desember 2009 Forfatter #10 Skrevet 29. desember 2009 Her er link til heldekkende regndress fra Richo, selges på Tropehagen Zoo :-) Regndress Takk, skal gå å ta en kikk på den
Miss Puddel Skrevet 29. desember 2009 #11 Skrevet 29. desember 2009 sånne regndresser er utrolig kjekke for å unngå grus og dritt når det er møkkavær også, men de er fine mot snøballer pelsen også. Et lite tips hvis hunden er blitt full av snøballer, så er det lettest å få dem av med å dusje hunden i varmt/lunkent vann, da lugger det ikke...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå