Gjest ts Skrevet 19. desember 2009 #1 Skrevet 19. desember 2009 Hei! Min lillesøster på 15 år er vel det vi kan kalle for en vanskelig tennåring. Har ikke noe med at hun drikker eller røyker. Moren min er alene mor for henne. Som person er hun ikke det minste autoritær. Hun er verdens snilleste person, og kan også være dumsnill. Dette utnytter min søster fullt ut. Sier moren min noe til henne, "I kveld skal du være hjemme kl 11" protesterer hun. Sier moren min i dag må du hjelpe meg med ditt og datt protesterer hun. Hun har ingen problemer med å begynne å krangle med min mor mens venner er der. Alle beskjeder moren min gir til min søster skal hun protestere på. Hun gir seg ikke før hun får viljen, og ja hun får alltid viljen sin. Moren min klarer rett og slett ikke å sette grenser. Jeg er hjemme på ferie nå, og føler jeg er nannyen i SOS barnevakten, som skal prøve å få de til å slutte å krangle hele tiden. Jeg har sagt til min søster at hun behandler moren våres på en uakseptabel måte+++ Spør moren min om hun kan gå ut me søpple nå tar det 2-3 timer før søpplet er blitt tatt ut, etter en rekke masing. Er veldig lett for meg å påpeke for min mor hva hun gjør feil, og hva hun må gjøre, men tingen er hun klarer det ikke, hun er ikke en slik person. Når diverse situasjoner oppstår pleier jeg å spør søsteren min hva kunne dere gjort annerledes her slik dere hadde sluppet å krangle. Prøver å jobbe med begge partner for at de skal forstå hva de må bli bedre på. Begge har sagt de ikke orker å leve slik, og min søster har ringt meg flere ganger gråtende for hun blir så lei seg for at de krangler slik. Er det noen som har noen råd om hvordan jeg kan hjelpe dem til å få et bedre forhold? At moren min er nødt til å bli mer autoritær er noe jeg jobber med, men dette er veldig vanskelig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå