Gjest mymlen Skrevet 19. desember 2009 #1 Skrevet 19. desember 2009 hei mitt nyttårsfortsett i år er å å begynne å behandle huden min ordentlig! jeg er veldig på og av med rens og fuktighet, og er sjelden nøye eller forsiktig med huden min. det skal (forhåpentligvis) forandres på! jeg trenger tips til gode rutiner samt fuktighetskrem, rens og gjerne en maske. jeg har ikke haugevis av penger, men er villig til å invistere endel. litt om min hud: jeg er seksten år, så har ung hud, men ikke veldig typiske tenåringstrekk på huden. jeg får av og til kviser og bittesmå urenheter, og kan bli litt tørr rundt nesen noen ganger. det viktigste å få med er vel at jeg har ekstremt sensitiv hud. reagerer på det meste som er! så jeg vil helst ikke ha noe veldig sterke produkter. sitter liksom i et lite dilemma, for alle jeg kjenner ber meg kjøpe produkter for ung hud, men alle "ung hud"-produktene er jo for uren hud, og det har jeg jo ikke. setter kjempestor pris på svar!
-littleme- Skrevet 19. desember 2009 #2 Skrevet 19. desember 2009 hei mitt nyttårsfortsett i år er å å begynne å behandle huden min ordentlig! jeg er veldig på og av med rens og fuktighet, og er sjelden nøye eller forsiktig med huden min. det skal (forhåpentligvis) forandres på! jeg trenger tips til gode rutiner samt fuktighetskrem, rens og gjerne en maske. jeg har ikke haugevis av penger, men er villig til å invistere endel. litt om min hud: jeg er seksten år, så har ung hud, men ikke veldig typiske tenåringstrekk på huden. jeg får av og til kviser og bittesmå urenheter, og kan bli litt tørr rundt nesen noen ganger. det viktigste å få med er vel at jeg har ekstremt sensitiv hud. reagerer på det meste som er! så jeg vil helst ikke ha noe veldig sterke produkter. sitter liksom i et lite dilemma, for alle jeg kjenner ber meg kjøpe produkter for ung hud, men alle "ung hud"-produktene er jo for uren hud, og det har jeg jo ikke. setter kjempestor pris på svar! Jeg er 15 år og har akkurat samme type hud som deg. Hva med å prøve produktene til REN? De er uten farlige kjemikalier, pluss at de er helt supre. Husk å rense huden hver morgen og kveld, skrubb forsiktig en gang i uka, ta en ansiktsmaske en gang i uka. Og tilfør masse fukt! Smør på med en god dag/nattkrem.
pittie Skrevet 19. desember 2009 #3 Skrevet 19. desember 2009 Og forsiktig med skrubben, ikke bruke grove korn, eller når huden din er stresset. Enzympeeling er fint på sensitiv hud, men usikker på hvordan det er på ung hud, anyone?
Gjest mymlen Skrevet 19. desember 2009 #4 Skrevet 19. desember 2009 Og forsiktig med skrubben, ikke bruke grove korn, eller når huden din er stresset. Enzympeeling er fint på sensitiv hud, men usikker på hvordan det er på ung hud, anyone? enzympeeling, hva er det? hehe, kan ikke så altfor mye om emnet.
pittie Skrevet 19. desember 2009 #5 Skrevet 19. desember 2009 (endret) Jeg er ikke ekspert på emnet, men det er en peeling i kremform som bare smøres på huden, og lar den ligge på et par minutter. Er vel fruktsyrer eller noe. http://www.matis-uk.com/catalog/index.php?...products_id=117 Edit; linket feil. Endret 19. desember 2009 av pittie
mari4ever Skrevet 20. desember 2009 #6 Skrevet 20. desember 2009 Jeg er ikke ekspert på emnet, men det er en peeling i kremform som bare smøres på huden, og lar den ligge på et par minutter. Er vel fruktsyrer eller noe. http://www.matis-uk.com/catalog/index.php?...products_id=117 Edit; linket feil. enzyme-peeling er peeling i kremform. Babor har en veldig god en med alger. Peelingen er veldig fin til sensitiv hud, og pga du er sensitiv kan du irritere huden mer med en grovere peeling.
Skybert Skrevet 22. desember 2009 #7 Skrevet 22. desember 2009 Hei, Hva med å investere litt i en time hos hudpleier? Kan være lurt hjelp av en proff til å få de riktige produktene, da det kan være mye vann i produkter man får kjøpt i matbutikken, og ikke passer 100% til din hud.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå