Gå til innhold

Vi skal få oss katt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

vi er en småbarnsfamilie som skal få oss en kattunge. Egentlig har vi avtalt å hente den nå på mandag. Etter nærmere ettertanke har jeg begynt å lure på om det er så lurt, for kattens del. Vi får endel besøk i julen, av små og store, som kommer til å være nysgjerrige på den lille katten. Dessuten blir det litt hundebesøk. Vi skal også bort i juleselskap med en overnatting inkludert. Er det dumt av oss å ta til oss katten før alt dette skjer? Burde vente med henting til etter jul?

Spørsmålet mitt er kort; hva er ideelt for kattunger når de kommer til nytt hjem? Hvis vi henter den som planlagt på mandag: bør den være hjemme alene det de to dagene (1 natt) vi skal bort, med tilsyn fra naboen, eller burde vi ta den med oss?

Vi har ikke hatt katt før og vil ikke stresse den for mye i starten. Takk for svar.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg synes det høres lurt ut å vente, slik du beskriver jula :) Vi fikk katten vår en romjul, og det var jo veldig greit fordi vi var mye hjemme da, men vi hadde heller ikke noe særlig besøk eller dro bort. Katten vår var veldig usikker og nokså redd da vi fikk ham, dette varierer jo litt, men jeg tror det er lurt å ikke utsette den for for mye nye folk - det er stor nok endring med flytting osv de første dagene.

Skrevet

Absolutt! Man drar ikke bort fra en så liten kattunge en hel natt når man nettopp har fått den. Og den bør bli vant til dere før dere får masse besøk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...