Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #1 Skrevet 19. desember 2009 Jeg er på ferie og skulle ha noe beroligende på apoteket,- jeg fikk da kjøpe 10 valium. Har tatt 2 stk men lurer nå på om jeg bør kaste resten før jeg reiser hjem eller kan jeg risikere å bli tatt for smugling? Noen som kjenner reglene? Kan jeg ta med til eget forbruk? Jeg har ikke akkurat tenkt å selge disse tablettene når jeg kommer hjem.. men vil leve på rette siden av loven. Noen som vet?
Gjest Gjest Skrevet 19. desember 2009 #2 Skrevet 19. desember 2009 De er jo reseptbelagte og såvidt jeg vet B-preparater i Norge, så du må nok i hvert fall ha resept for å få ta dem med. Tror ikke jeg ville gamblet på å ta dem med nei (for det er ulovlig). Har du behov for beroligende i Norge så går du til legen din, som vurderer om du skal få det.
Gjest Gjest_Kattiz_* Skrevet 20. desember 2009 #3 Skrevet 20. desember 2009 Kan du få bekreftelse fra legen som skrev ut medisinen og oppevare valiumen i orginal embalasje,kan du ta den med til Norge- Jeg har selv reist med masse A og B preparater,har da fått bekreftelse fra legen,papirer fra Apotek (schengen avtale så du må ha dette papiret da) og ikke hatt noen problemer med å ta med mine medisiner
Gjest Gjest_mann_* Skrevet 20. desember 2009 #4 Skrevet 20. desember 2009 De er jo reseptbelagte og såvidt jeg vet B-preparater i Norge, så du må nok i hvert fall ha resept for å få ta dem med. Tror ikke jeg ville gamblet på å ta dem med nei (for det er ulovlig). Har du behov for beroligende i Norge så går du til legen din, som vurderer om du skal få det. Jeg kjøper heller sånne preparater direkte om jeg skulle føle for det. Bare tull at man skal sitte og argumentere og prøve å overbevise en lege om at man trenger noe, i alle fall så svake stoffer som valium/vival. Det er jeg kompetent til å vurdere selv, felleskatalogen ligger jo på nettet også.
Gjest Gjest Skrevet 20. desember 2009 #5 Skrevet 20. desember 2009 Har du med resept på tablettene går det greit, ellers er det strengt tatt smugling. Så spørs det hvilen styrke/type valium du har. Blåvalium er ikke lenger tillatt solgt i Norge, og slå derfor verre ut om du blir tatt.
Furstina Skrevet 20. desember 2009 #6 Skrevet 20. desember 2009 Tråden er ryddet iht KGs regler. Furstina, mod
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå