Gå til innhold

Rengjøring av badekar

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har gode råd til hvordan jeg kan få badekaret skinnende rent?

Jeg synes ikke jeg får det helt strøkent selv om jeg har prøvt både det ene og det andre rengjøringsmiddelet.

Videoannonse
Annonse
Gjest Eurodice
Skrevet
Er det noen som har gode råd til hvordan jeg kan få badekaret skinnende rent?

Jeg synes ikke jeg får det helt strøkent selv om jeg har prøvt både det ene og det andre rengjøringsmiddelet.

Dette blir kanskje et dumt råd, men jeg vet jo ikke hva du har gjort. Du kan for eksempel sprøyte Jif eller noe annet tyktflytende på veggene og i bunnen på badekaret og la det godgjøre seg en times tid, og så skrubbe skikkelig etterpå.

Skrevet

Jeg har brukt Jif (og også Ajax), og karet er klart blitt bedre, men jeg er ikke helt fornøyd. Har bare tørket over med klut, mulig jeg burde skure skikkelig!

Skrevet

Sett i proppen, hell oppi en halv boks bakepulver og en god skvett eddik og skrubb i vei.

Skrevet
Sett i proppen, hell oppi en halv boks bakepulver og en god skvett eddik og skrubb i vei.

Da hadde jeg selvsagt ikke eddik i hus.

Får handle over helgen, og prøve rådet ditt mandag!

Skrevet

Bare bakepulver gjør også en god jobb. Det samme gjør mange rengjøringsmidler, forutsatt at du ikke bare "tørker over".

Skrevet

Prøv disse! Fås kjøpt på vanlig matbutikk, en svamp, med refill "puter" som byttes for hver gang man vasker. Eneste måten jeg får bort inngrodd skitt og sånn på i dusjen ihvertfall!

Ellers så fungerer klorid og ganske bra, men jeg takler ikke å vaske med det, er så sterkt...

Gjest Eurodice
Skrevet
Prøv disse! Fås kjøpt på vanlig matbutikk, en svamp, med refill "puter" som byttes for hver gang man vasker. Eneste måten jeg får bort inngrodd skitt og sånn på i dusjen ihvertfall!

Ellers så fungerer klorid og ganske bra, men jeg takler ikke å vaske med det, er så sterkt...

Mener du klorin eller bruker du virkelig klorid, og hvor får du tak i det?

Skrevet

Her strømmer det på med gode råd!

Har ikke rukket å få prøvt ut noe enda, men skal se mer på saken i morgen, eller mandag. Regner med å få et "perfekt" badekar etter hvert...

Takk alle sammen!

Skrevet

Et tips er å bruke en slik skrubbehanske (som er til kroppen) utenpå vaskehanskene dine. Så du skrubber for hånd kan man si. Blir mer nøye resultat, og enklere imo.

Gjest strykebrett
Skrevet

Jif Baderom og skuresvamp gjør susen her i huset.

Gjest Eurodice
Skrevet
Et tips er å bruke en slik skrubbehanske (som er til kroppen) utenpå vaskehanskene dine. Så du skrubber for hånd kan man si. Blir mer nøye resultat, og enklere imo.

Hva betyr "imo"?

Skrevet
Mener du klorin eller bruker du virkelig klorid, og hvor får du tak i det?

Hehe ja det der ble litt feil... :fnise: Var selvfølgelig kloriN det skulle stå! :)

Skrevet

imo = in my opinion

Skrevet

Sånn svamp bruker jeg også

den er helt genial!!

Skrevet
Sånn svamp bruker jeg også

den er helt genial!!

Ja, hva er det man ikke kan bruke kg til??

Har nettopp vært på butikken og handlet denne, jeg også. Må bare få i en sulten niåring litt mat, så skal den testes!..

Skrevet

Joda, da er badet klar for inspeksjon!

Takk til alle sammen!

Jeg valgte å prøve dette rådet, og disse er skikkelig effektive, kan absolutt anbefales. Tror ikke jeg brukte mer enn noen minutter før alt var skinnende rent!

Skrevet

Jeg synes ofte problemet er å få fjernet all såpe/skuremiddel etterpå. Det blir ikke blankt, og i tillegg synes jeg det er ekkelt med såprerester hvis jeg skal ta karbad etterpå.

Har etter tips forsøkt å rengjøre med en nylonstrømpe (!) og vann. Det blir faktisk veldig rent og blankt - tipper det fungerer omtrent som en mikrofiberklut.

• 10 år senere...
AnonymBruker
Skrevet

Jeg bruker C vidunderkrem som er en skrubb og skyller med vann 😊 funker utmerket

Anonymkode: e15d6...c11

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...