Gå til innhold

Trygt å sende barna i barnehage`?

Anbefalte innlegg

Skrevet

EG føler ikje helt 100 prosent trygg på å sende barn mine i barnehage!

Di bli ofte forkjøla osv.

Av å te når eg hente barn da e di ofte våte i beina, gensekanter.

Di i barnehage følger ikje så møye med.

Også eg ha sagt eg vil ha slik og slik men det bli ikje alltid gjørt!

Mine barn ha lett for å fryse.Derfor ha di litt ekstra klær på da trives di godt ute i kalde.

Ha veldig lyst å ta barn ut av barnehagen!

Hva mener dere ?

Videoannonse
Annonse
Gjest Purple Haze
Skrevet

Barn blir lettere syke når de går i barnehagen, spesielt første året. Da får de trent immunforsvaret sitt, og så blir de mindre syke etter hvert.

Hvis du er en som stiller veldig mange "spesialkrav" for dine barn, så må du huske på at det er 15-20 andre barn der også, som også skal ha sine krav oppfylt. Ikke alltid like lett å imøtekomme hvert minste lille krav fra hver eneste en.

Min erfaring er at barnehagepersonalet gjør sitt absolutt beste for at alle skal ha det bra.

Barn blir faktisk våte når de er ute og leker. Det er nærmest ikke til å unngå. Så lenge de ikke går våte og kalde i flere timer, og får på seg tørt når de kommer inn, er det ingen fare.

Hva får barna dine ut av barnehagen som er positivt da? Trives barna der?

Skrevet

Sønnen min var omtrent konstant syk det første året i barnehage. Etter det har han knapt vært syk i det hele tatt, for nå er immunforsvaret hans fått bygget seg opp. Ellers tenker jeg at våte genserkanter o.l. er småting å regne i forhold til alt det positive barnehagen har å gi. (Såfremt barnehagen drives forsvarlig, vel å merke)

Skrevet (endret)
EG føler ikje helt 100 prosent trygg på å sende barn mine i barnehage!

Di bli ofte forkjøla osv.

Av å te når eg hente barn da e di ofte våte i beina, gensekanter.

Di i barnehage følger ikje så møye med.

Også eg ha sagt eg vil ha slik og slik men det bli ikje alltid gjørt!

Mine barn ha lett for å fryse.Derfor ha di litt ekstra klær på da trives di godt ute i kalde.

Ha veldig lyst å ta barn ut av barnehagen!

Hva mener dere ?

At du skal skjerpe deg? :vetikke:

Det høres jo strengt tatt ut som du er rimelig sær på hva du kan kreve og ikke kreve, og at en unge er ute og leker uten å få en våt genserkant sier meg at du ikke har mye erfarnng med barnelek. Det høres slemmere ut enn det er ment, og det er ikke meningen, men dette virker litt som storm i et vannglass.

Endret av Nigo-san
Skrevet
Sønnen min var omtrent konstant syk det første året i barnehage. Etter det har han knapt vært syk i det hele tatt, for nå er immunforsvaret hans fått bygget seg opp. Ellers tenker jeg at våte genserkanter o.l. er småting å regne i forhold til alt det positive barnehagen har å gi. (Såfremt barnehagen drives forsvarlig, vel å merke)

:Nikke:

Jeg syns det er viktigere at han får være sammen med jevnaldrende om dagene enn å pirke på at genser- og buksekanter blir våte. For det blir de faktisk også når han er ute sammen med meg ;)

Og ja, syke blir de, men det er ikke farlig.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...